Håller med!Jag gillar också när hundar har namn från landet rasen kommer ifrån! Franska namn på pudlar, tyska namn på taxar, o.s.v.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med!Jag gillar också när hundar har namn från landet rasen kommer ifrån! Franska namn på pudlar, tyska namn på taxar, o.s.v.
Ingen Eyjafjallajökull?
Vi har faktiskt funderat på om nästa skulle heta Eya, hela namnet blir lite jobbigt att ropa ute i skogen
Oooh, jag gillar både Adhaara och Fabienne.Våra hundar heter Alba och Essa (och Essa heter faktiskt Alba som kennelnamn). Alba bestämde jag och Essa valde sambon.
Jag tyckte Essa skulle heta Adhaara eller Fabienne. Han skrattade åt mina namnförslag, men såhär i efterhand har han faktiskt sagt att båda skulle passa henne.
Apropå tråden om namn man inte gillar. Tror säkert de namnen skulle platsa in där för många.
Det känns skönt att veta att jag inte är den enda som siter och fnular på eventuella framtida hundnamn. Jag har till och med ett kennelnamn planerat bara "om utifall".
Det känns skönt att veta att jag inte är den enda som sitter och fnular på eventuella framtida hundnamn. Jag har till och med ett kennelnamn planerat bara "om utifall".
Snäppet värre!Har en lista med hundnamn i alfabetisk ordning och en lista med kennelnamnsförslag.
Vem har inte en lista över potentiella namn?!Det känns skönt att veta att jag inte är den enda som sitter och fnular på eventuella framtida hundnamn. Jag har till och med ett kennelnamn planerat bara "om utifall".
VanhedenVem har inte en lista över potentiella namn?!
På tal om, har någon förslag på namn till en hane, helst på bokstaven V?
Vem har inte en lista över potentiella namn?!
På tal om, har någon förslag på namn till en hane, helst på bokstaven V?
Jag gillar också när hundar har namn från landet rasen kommer ifrån! Franska namn på pudlar, tyska namn på taxar, o.s.v.
Eller som min far, som tyckte att en italiensk vinthund borde heta Spaghetti - med tanke på benen, så klart
Mina första katter hette Diesel och Dust efter Midnight Oils album.Jag älskar för övrigt min kollegas namn på katterna. De är en oriental och en siames, döpta till Pigeon och Goose.
Generellt känns det som att folk är lite mer "äventyrliga" med kattnamn än hundnamn.
Jag älskar för övrigt min kollegas namn på katterna. De är en oriental och en siames, döpta till Pigeon och Goose.
Generellt känns det som att folk är lite mer "äventyrliga" med kattnamn än hundnamn.
Jag har aldrig planerat mina hundnamn så, jag väljer något som låter fint och har fin betydelse bara.... och min katt har bättre recall än min hund. Men generellt har du nog rätt!Jag tror att det har med ren inkallning att gora. Nar jag valjer hundnamn sa valjer jag ett med konsonanter som ar harda och latta att hora for hunden (jag tanker mitt i en staket fight sa maste hunden kunna uppfatta sitt namn). Mina hundar maste komma pa inkallning ... alltid.
En katt har man ingen som helst forhoppning om att den kommer nar man ropar sa dar kan man ha vilka namn som helst.
På det sättet är man friare i namnvalet om det är en innekatt som ska döpas.Det kan ju vara bra att se till att namnet går att ropa högt utan missförstånd. En klassiker:
Sant, men även då kan man skammas. Mina regelbundna videosamtal online öppnas ofta med "So... how's the spicy/fermented cabbage then?"På det sättet är man friare i namnvalet om det är en innekatt som ska döpas.