Vad tycker ni om detta?

Status
Stängd för vidare inlägg.

pernilla_s

Trådstartare
Vill höra vad utomstående tycker om detta. Då det är mycket svårare att veta vad man ska göra när man är mitt i det. Min syster har en dotter på 2 år.

Dottern har väldigt mycket energi och är ganska jobbig. Men mycket av det beror på att hon inte har något att göra. Min syster stänger in henne på rummet när hon ska sova och dotter klarar inte själv av att få upp dörren. Min syster kan sova till halv tre och då tvingas dottern sova också. Så fort någon knackar på eller min syster vaknar vill dottern komma ut. Jag tycker inte det är bra att barnet sover til halv tre. Ibland är hon bara uppe ca fyra timmar på en dag. Min son på åtta månader är uppe mycket mer än så. Jag tycker inte detta är bra, då flickan behöver stimulans.

Dessutom så när min syrra tycker hon är jobbig kan hon sätta ansiktet precis vid dotterns och skrika så högt hon kan på henne. Detta tycker jag är oerhört hemskt då dottern blir jätte ledsen och man gör inte så mot någon.

För ett tag sen slutade ungen säga tack när hon fick mat, då fick hon ingen mat heller. Barnet är två år och det är inte livsnödvändigt att säga tack då. Dottern fick inte mat på två dagar. Jag förstår inte hur man kan låta sitt barn vara utan mat. Vi visste inte detta förrän efteråt då min syrra var hos hennes pojkvän då detta hände. Dem gick ihop sig och genomförde detta tillsammans. De bland annat satten en nappflaska med mat framför henne och sa att hon inte fick den förrän hon sa tack. Flickan sa inte tack så flickan låg och tittade på den tills hon somnade. Jag blir oerhört arg över att hon kan göra så mot min systerdotter. Jag vet inte vad jag ska göra. Min mamma vet inte heller. Min mamma försöker ha henne någon gång i veckan hos sig.

Min mamma är lika förtvivlad som jag. Vi har båda funderat på att gå till socialen, men tror inte något kommer att göras åt det. Borde vi göra det? Överdriver vi? Vi vet inte alls vad vi kan göra.

Min mamma har värk och jag är gravid med mitt andra barn så vi har inte så mycket ork. Vi försöker visa systerdottern att vi älskar henne och hitta på lite saker med henne.

En orsak till att min syrra inte orkar med henne därför att hon inte kan sova om nätterna och också har värk. Men man måste ju ändå ta hand om sitt barn. Problemet är ju att hon lägger sig inte i tid heller och har ork med sin pojkvän. Hon går itne ut så mycket heller vilket gör att hon blir trött.

Ursäkta för att det blev så långt och rörigt.

Sv: Vad tycker ni om detta?

Överdriver?? Hon låser in barnet, skrämmer det och barnet får inte mat på två dagar och du funderar på om ni överdriver??

Anmäl detta omedelbart!! Hur kan ni se detta utan att göra något?

Men stackars lilla tjej :cry:
Anmäl nu, helst igår.

De bland annat satten en nappflaska med mat framför henne och sa att hon inte fick den förrän hon sa tack. Flickan sa inte tack så flickan låg och tittade på den tills hon somnade.

Hur kan man göra så mot ett barn? Det var det vidrigaste jag läst på länge. Och hur kan ni låta bli att agera? Förstår ni inte hur de plågar barnet??

är säkert jobbigt om de din syster de handlar om men du får nog förklara att om hon inte börjar sköta sitt barn så kommer ni anmäla henner för de där tycker jag börjar bli "vanvård"... herre min skapare!

Jag blir så upprörd att jag knappt vet vad jag ska skriva.

Mamman måste fått någon form av depression/psykos för så agerar inte en normal, frisk mamma. Så i viss mån kan jag förlåta henne (men ändå inte). Men ni!! Du och din mamma som vet hur barnet har det och inte agerar! Hur flat får man bli? Du kan skylla på värk resp graviditet hur mycket du vill, men allvarligt talat så finns det ingen ursäkt för att ni inte hjälper ett barn som har det så här!

Du och din mamma skulle skämmas!:mad: Ni är de enda som det här barnet har som kan hjälpa henne.

Och ja, det är hårda ord, men det var länge sen jag blev så upprörd. Om du skrivit att din syster låst in sin häst i en box, inte gett den mat på två dagar och skrikit på den så hade hela Buke dratt iväg för att lyncha din syster.

Din syster har psykiska problem av något slag samt uppenbar brist på inlevelseförmåga och empati.

Att du ens funderar på det istället för att bara GÖRA något??? :mad:

Är det ok att en tvååring går utan mat i dagar tycker du? Behöver du ens fråga?? :mad:

*förbannad*

är säkert jobbigt om de din syster de handlar om men du får nog förklara att om hon inte börjar sköta sitt barn så kommer ni anmäla henner för de där tycker jag börjar bli "vanvård"... herre min skapare!

Det är redan vanvård anser jag.

Du!
Ring Socialen NU!

Att ett barn inte får mat på 2 dagar är tillräckligt illa för ett tvångsomhändertagande.

Om inte du agerar så är du medskyldig till denna miss-skötsel.
Att veta utan att göra - det är allvarliga saker det.

Ring NU!

Man jösses, gör något åt det så de får hjälp. BUMS! Det barnet mår ju minst lika dåligt som mamman, att hon har "värk" är ju ingen ursäkt för att behandla barnet så.

kl

Det är ungefär på samma nivå som lill-killen som blev torterad till döds av sin mamma och hennes nya sambo.
Ring polisen och sociala och f-n och hans moster genast, barnet ska därifrån på evigaste momangen.
Min enda förhoppning är att det visar sig vara ett "troll" som skriver men med tanke på antalet inlägg verkar det inte troligt.
Jag har suttit och funderat på ett svar i "Dödsstraffstråden" det är när jag hör sånt här jag börjar tvivla på om humanism är rätt väg alla gånger.
Stackars lill-tjej, hur ska hon känna sig inombords var ska hon hitta tillit till sin omgivning.

//mimmipigg, som kommer att ha svårt att sova ikväll ...

Men herregud jag blir helt bestört när jag läser det här:cry:

Anmäl din syster nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Innan tösen får ännu större ementionella sår:cry:

Det där är vanvård i allra högsta grad, oavsett värk eller andra sjukdommar så gör man inte så mot sitt barn, inte en gång aldrig någonsin, hur kan ni bara stå och se på detta? hur kan ni låta det fortgå? Att ni försöker träffa tösen då och då är ju bra men det kan ni ju fortsätta med när hon bor i familjehem också, se till att få henne därifrån nu!

Jag tycker definitivt det ska anmälas. Försök få systern till en barnhälsovårdspsykolog eller att hon och hennes sambo går i samtal hos BUP för att öka inlevelse förmågan hos sitt barn, oavsett vad som görs så måste de inse vad barnet har för behov. Att hon sover så mycket verkar onormalt. Något annat spökar, hur var hon när barnet föddes? Hur var pappan? Att inte ge sitt barn mat på två dagar och låta henne somna framför en nappflaska är fruktansvärt det får inte fortsätta. Hur mycket du än älskar din syster så spelar det ingen roll i det här fallet inget barn ska behöva ha det så. Men anmäl till SOC åven om ni inte tror de gör något så anmäl.

Senast ändrad:

Hur kan man göra så mot ett barn? Det var det vidrigaste jag läst på länge. Och hur kan ni låta bli att agera? Förstår ni inte hur de plågar barnet??

Vi försöker ju agera. Vi har pratat med syrran och hon har fattat det här med maten iallafall. Både jag och mamma skulle vilja ha vårdnanden om tösen. Problemet är att min syster är väldgt manipulerande och det kommer bara bli ord mot ord. Utåt mot andra än mig och min mamma är hon den perfekta mamman som älskar sitt barn. Skulle vi anmäla anonymt skulle hon fatta direkt att det är vi och vi skulle inte längre kunna hjälpa tösen då systern inte hade tillåtit det. Min mamma ocjh jag pratar hela tiden och försöker få fram olika lösningar. Men det är inte så lätt. Vi vill göra det som är bäst för tösen. Som sagt innan hon blev sjuk så var hon bättre. Mycker handlar om att hon mår väldigt dåligt. Och då hon är ensamstående finns det ingen som hjälper henne. Hon har en pojkvän, men han ser iallafall till att tösen är vaken mycket längre.han vaknar tidigt på morgonen så då är det inga problem.

Man jösses, gör något åt det så de får hjälp. BUMS! Det barnet mår ju minst lika dåligt som mamman, att hon har "värk" är ju ingen ursäkt för att behandla barnet så.

Jag håller helt med. Jag förstår inte hur man kan göra så mot något barn. Jag kan allvarligt säga att jag tycker illa om min syster för hur hon beter sig mot sitt barn. Jag älskar tösen och vill att hon ska ha det bra. Jag bad om hjälp då utomstående kan säga bättre om det är anmälnigsbart eller inte. Jag svill att barnet tas ifrån henne. Men kan man göra på något sätt så hon kan få vara hos mig eller mamma? Oss känner hon ju. Min syster kommer inte vilja detta, då hon kommer fatta att det är vi som anmält och bryta kontakten med oss. Vad händer om socialen inte finner några bevis? DÅ står vi där och inte kan hjälpa barnet alls. Som sagt både jag och min mamma mår jätte dåligt över detta.

Jag tror säkert att det finns lösningar för det. Även om ord står mot ord så är det ju inte det första fallet i världen där det blir så. Jag tror säkerligen att flickan kommer få hjälp, om ni bara tar steget fullt ut och anmäler det.

Kanske kommer din syster att se att det är för flickans bästa, även om hon inte gör det just då, när det sker.

Jag tror säkert att det finns lösningar för det. Även om ord står mot ord så är det ju inte det första fallet i världen där det blir så. Jag tror säkerligen att flickan kommer få hjälp, om ni bara tar steget fullt ut och anmäler det.

Kanske kommer din syster att se att det är för flickans bästa, även om hon inte gör det just då, när det sker.

Finner dem inga bevis så får ju flicka stanna hos henne. Vi komemr inte få vara delaktiga i hennes liv då... Vi kommer inte kunna hjälpa henne och flickan kommer få det mycket värre då. Men jag funderar på om man är flera som berättar hur hon gör, tror dem mer på det man berättar då?

Försök att få till en träff på BVC, prata med dem innan och förklara läget, de är ju vanare att hantera sådana här situationer än vad lekmän är.

Jag förstår ert dilemma att ni är rädda att din syster kommer hindra er att träffa tösen, och förmodligen är era farhågor befogade:cry:

Går hon inte på dagis? För om hon gör det så kan och ska de anmäla missförhållanden, prata med dem!

Att din syster genast skulle förstå att det är ni som anmält är inte säkert, men troligt, ibland får man vara smart och då be någon som hon inte känner att anmäla, anmäler den personen med namn också så vet hon ju att det inte är ni iallafall.

Socialen vill ofta att barn ska hamna hos någon de redan känner men ibland kan det ju finnas skäl som gör att man väljer bort det alternativet.

Usch får ont i magen av det här:crazy: hoppas verkligen ni kan hjälpa tösen... du kan pm:a mig så kan jag anmäla din syster.

Försök att få till en träff på BVC, prata med dem innan och förklara läget, de är ju vanare att hantera sådana här situationer än vad lekmän är.

Jag förstår ert dilemma att ni är rädda att din syster kommer hindra er att träffa tösen, och förmodligen är era farhågor befogade:cry:

Går hon inte på dagis? För om hon gör det så kan och ska de anmäla missförhållanden, prata med dem!

Att din syster genast skulle förstå att det är ni som anmält är inte säkert, men troligt, ibland får man vara smart och då be någon som hon inte känner att anmäla, anmäler den personen med namn också så vet hon ju att det inte är ni iallafall.

Socialen vill ofta att barn ska hamna hos någon de redan känner men ibland kan det ju finnas skäl som gör att man väljer bort det alternativet.

Usch får ont i magen av det här:crazy: hoppas verkligen ni kan hjälpa tösen... du kan pm:a mig så kan jag anmäla din syster.

Hon går på dagis två gånger i veckan. Men de ser ju inget där då inget syns på flickan. Och att någon som inte har sett något ska anmäla är nog dumt. Men jag har bestämt mig att jag måste anmäla nu då jag flyttar 13 mil härifrån första februari. Nu bor jag och min syster grannar, vilket gör att jag har sett mycket som min mamma inte har. Jag pratade nyss med min mamma om tt jag skulle anmäla. Min mamma vill u med egentligen men är orolig att hon skulle få det värre i en fosterfamilj, då man har hört så mycket hemskt om dem. Tänk om hon får det värre? Jag önskar jag hade kunnat tagit ungen och kunnat ge henne tryggheten. Jag skule aldrig kunna drömma om att göra så mot mitt barn. Problemet är att min mamma är sjuk så där vill dem kanske inte sätta henne. Jag är gravid med mitt andra barn. Min son är 8 månader. Dem kanske itne vill sätta henne hos mig för att jag dels kommer ha rätt fullt upp och plus det att jag och min pojkvän har inte varit ihop så länge. När vi flyttar kommer vi få en fyra så plats har vi ju.

Vi försöker ju agera. Vi har pratat med syrran och hon har fattat det här med maten iallafall. Både jag och mamma skulle vilja ha vårdnanden om tösen. Problemet är att min syster är väldgt manipulerande och det kommer bara bli ord mot ord. Utåt mot andra än mig och min mamma är hon den perfekta mamman som älskar sitt barn. Skulle vi anmäla anonymt skulle hon fatta direkt att det är vi och vi skulle inte längre kunna hjälpa tösen då systern inte hade tillåtit det. Min mamma ocjh jag pratar hela tiden och försöker få fram olika lösningar. Men det är inte så lätt. Vi vill göra det som är bäst för tösen. Som sagt innan hon blev sjuk så var hon bättre. Mycker handlar om att hon mår väldigt dåligt. Och då hon är ensamstående finns det ingen som hjälper henne. Hon har en pojkvän, men han ser iallafall till att tösen är vaken mycket längre.han vaknar tidigt på morgonen så då är det inga problem.

Varför står ni inte upp rakryggade och säger rakt ut som det borde sägas: "vi accepterar inte detta, och ringer sociala myndigheter."?
Det du beskriver är inget annat än barnmisshandel. Och som passiv åskådare av det är du & din mor minst lika skyldig till det.
Din syster behöver hjälp och insikt, din systerdotter behöver trygghet och normat bemötande och utveckling. Du och din mor behöver göra vad ni måste helt enkelt.

Just nu hjälper ni varken din syster eller din systerdotter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 894
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 879
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 388
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar