Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dock är det inte ett dugg vettigt att utsätta mig själv för en risk när det kan undvikas.
Sedan hade jag nog ringt och gnällt hos bussbolaget när jag kommit hem..
*kl*
Nu är jag ingen bussåkare i normala fall, vi har inte så mycket bussar här, men jag fick lära mig i skolan att man ska erbjuda sin plats till gamla, sjuka, gravida och barn om det bara finns ståplatser kvar.
Får man inte lära sig det numera?
jag är 158 cm lång och når inte ända upp till dom handtagen så varför skulle inte jag få sitta igentligen? ..
jag är 158 cm lång och når inte ända upp till dom handtagen så varför skulle inte jag få sitta igentligen?
Något liknande hände mig ( dock var jag ej gravid, utan gick på kryckor för att jag brutit ryggraden )
En mycket gammal tant kommer med en rullator när jag och en mamma + barn ( barnet ålder: 10-12 ) sitter och väntar på en bussbänk.
Mamman gör ingen alls ansatts att lyfta sin rumpa och jag ser ju på tanten att hon behöver få sitta, så då får jag med mycket möda ställa mig upp på kryckor ..
Tanten ifråga tackade först nej till platsen eftersom hon såg hur ont jag hade, men jag envisades och då sa den goa tanten..
-Ja det är tur att det finns ett få tal med lite JÄVLA vett i huvudet, synd bara att det ofta är dom som också behöver sitta.. ( Ja tanten svor faktiskt )
Mina barn och andras ungar...det är skillnad
Att jag inte vill offa mitt liv för andra kallas självbevarelsedrift. Jag har svårt att se varför en vuxen persons liv och hälsa skulle vara mindre värt än ett barns. Det gäller då alla vuxna och inte bara mig.
Annars kommer jag med all säkerhet anse att jag har misslyckats någonstans på vägen.........
Exakt vad hade du gnällt över?
Att vi får fylla bussarna?
Det är inte Bussbolagen som bestämmer det utan det är vad bussarna är godkända för.
Så det har med våra lagar att göra.
Och antingen så skulle några få gå av eller så skulle vi bli stående tills att där kom flera bussar.