varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Dessutom så tänker soc mest på att båda föräldrar ska vara nöjda inte att det ska vara barnet som sitter nöjd och belåten.
Många gånger skulle soc få bra tips från dagispersonalen om hur barnet mår. Förskolepersonalen är ofta de som står mest på barnets sida.
Varannanveckasboende är komplett vansinne jag har aldrig upplevt ett barn som farit bra av det. Det slutar som regel med att barnet vill välja en plats men av lojalitetsskäl inte törs säga det.
Vilken vuxen skulle vilja flytta varje måndag?
Vilken vuxen skulle vilja byta sambo varje måndag?
Vilken vuxen skulle vilja byta regler varje måndag?
Vad kräver vuxna av barn egentligen, är det så underligt att vi har många beteendestörningar numera?
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Dessutom så tänker soc mest på att båda föräldrar ska vara nöjda inte att det ska vara barnet som sitter nöjd och belåten.
Många gånger skulle soc få bra tips från dagispersonalen om hur barnet mår. Förskolepersonalen är ofta de som står mest på barnets sida.
Varannanveckasboende är komplett vansinne jag har aldrig upplevt ett barn som farit bra av det. Det slutar som regel med att barnet vill välja en plats men av lojalitetsskäl inte törs säga det.
Vilken vuxen skulle vilja flytta varje måndag?
Vilken vuxen skulle vilja byta sambo varje måndag?
Vilken vuxen skulle vilja byta regler varje måndag?
Vad kräver vuxna av barn egentligen, är det så underligt att vi har många beteendestörningar numera?

Du är klok du :bow:

Känner precis samma sak, familjesekreteraren som i början sa att hon skulle representera barnet gör faktiskt inte det,jag är inte ute efter att bli nöjd själv utan att mitt barn skall bli det, hade faktiskt varit en stor fördel om soc fick lite info från dagis som dels känner Hampus och dels är neutrala.
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Vi har ett barn som bor växelvis varannan vecka. Och det fungerar bra! Men det finns förutsättningar som måste fungera för att barnet skall må bra tror jag. Till ex: samma barnomsorg/skola, att det finns möjlighet till någon form av aktivitet som är samma från vecka till vecka(att båda föräldrarna ställer upp på vad man har kommit överens om). Och framför allt en förmåga hos mamma och pappa att SAMMARBETA, prata med varandra och att kunna vara överens. För att underlätta så underlättar det också att föräldrarna kan finna sig i och acceptera att ha ett boende relativt nära varandra.

Här är det ingen som pratar illa om någon av hennes familjer. Jag anser att barn har rätt till båda sina föräldrar. men inte till varje pris, inte till priset av att den ena pratas illa om ... Och att barnet hamnar i kläm.

Tösen här är en trygg stabil tjej som inte verkar må dåligt av växelvisboende, men som sagt det kräver ju en del, och det räcker inte att den ena parten försöker ...
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Absolut, har 2 kompisar där VV funkar perfekt, ena kompisen bor i balkongen brevid sitt ex så pojken som är 4 eller 5 år går dit han vill, de sammarbetar jättebra oh hittar ofta på saker med pojken ihop.

Andra kompisen bor också granne med sitt ex,haft vv sedan 1 årsåldern, dock ser de till att träffas varje dag och umgås dessutom mycket båda föräldrarna, då kan det funka så länge båda vill sammarbeta och inser att båda föräldrarna kan sammarbeta.

Här gör det ju tyvärr inte det alls, och jag tror att en förutsättning är att barnen får gå kvar på samma dagis och får välja själva samt att man INTE bråkar, den kompisen med 5 åringen där springen pojken lika mycket hos mamma som hos pappa,så saknar han någon av dem så är det bara att komma upp (eller hojta från balkongen)

Men jag tror det krävs enormt mycket från båda parter för att det skall funka, man skall vara något sånär överens,inte balla ur eller snacka skit så fort ena parten skaffar en ny och aldrig prata illa om den andre föräldern.
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Jag har de flesta msn konversationerna sparade men familjerätten vägra att titta på dem, försökt detta innan.
Även när de vetat om polisanmälningar,hot mm samt att jag fått TVINGA dem till att ge mig en kontaktperson vid hämtning/lämning för att jag inte vågat vara själv när pappan kom händer något, många gånger har dessutom någon kompis fått sitta här.
"han menade nog inte så illa" heter det.

Detta är mycket allvarligt tala med socialchefen i din kommun.
I socialstyrelsens rekomendationer för vårdnad boensde och umgänge http://www.sos.se/sosfs/2003_14/2003_14.pdf
står det bland annat
"Samarbetssamtal vid misstankar om våld eller annan
kränkande behandling. För att identifiera de kvinnor eller män som är eller har varit utsatta för våld, hot, kontroll eller någon annan kränkande behandling inom familjen bör samtalsledaren ställa frågor om detta. Om det då kommer fram uppgifter som tyder på något av nämnda förhållanden, bör samtalsledaren erbjuda föräldrarna enskilda samtal för att kunna bedöma om och hur fortsatta samtal skall genomföras. Om samtalsledaren anser att det inte är lämpligt med samarbetssamtal, bör föräldrarna informeras om samtalsledarens bedömning. Om en förälder uppger att det har förekommit t.ex. våld eller hot, bör samtalsledaren alltid göra en bedömning av vilka säkerhetsåtgärder som behövs vid samtalen.
Om samtalsledaren bedömer att samtalen endast är ett sätt att försöka fortsätta kontrollera den andre föräldern eller få tillfälle att träffa denne,bör de avslutas."

Din familjerätts sekreterare liknar mer och mer min. Jag gjorde en anmälan till länstyrelsen och fick igenom den, hon jobbar inte längre med familjerätts ärenden:angel: Det du beskriver är direkta tjänste fel så anmäl henne.


På barnombudsmannens hemsida står även där en hel del om rekomendaioner kring umgänger och boende under rubriken Barnets bästa och under rubriken Vårdnad, boende och umgänge.
http://www.bo.se/Adfinity.aspx?pageid=71
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Finns det någon som skulle tillåta två förskolor??? Det låter helknasigt.

Ja, jag vet två barn som under sin förskoletid hade förskola i två olika kommuner. Men när de skulle börja skolan flyttade de till den ena föräldern och fick sitt fasta boende där.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 231
Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 891
Senast: Manji
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 636
Senast: Tassa
·
Gravid - 1år Gammal användare, men anonymt nytt konto... Komplicerat är väl en enkel förklaring av situationen jag själv satt mig i, och jag vet inte...
Svar
9
· Visningar
1 771

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp