Familjerätten säger inget ang maten till Hampus, jag tror pappa och Hampus är hos farmor och äter eller att farmor skickar med mat till dem, det var nämligen så hon gjorde när jag och pappan träffades och jag satt hemma hos honom med Hampus när han jobbade. Vilket ju borde innebära att hon inte hade alltför stora förhoppningar om att han klarade av att fixa mat själv, dessutom tyckte hon det verkade tråkigt för mig att laga mat själv hela tiden,snällt JAVISST, men inte skall en mamma till en 30 åring behöva förse sin son med mat. När pappa har umgänge skall det vara kalas hela helgen, jag har tagit upp hur Hampus mått efter umgängena,han äter som en häst först,sedan vrålar och bråkar i några dagar efter "Dooodis", "Glaaaass", "coooola" mm Samt att han en gång sovit ca 20 timmar efter att ha varit hos pappa,panikskriker om nättrna mm men det var tydligen normalt och pappan är ju som sagt DUKTIG som vill ha sitt barn.
Hade jag sagt samma sak som mamma hade de förmodligen velat låsa in mig på psyk eller något.
Det här tror jag att du måste ta upp med pappa och familjerätten! Det är absolut inte acceptabelt att ge honom så mycket sötsakero ch så lite mat! Det gör Hampuis bara ont då han blir så speedad av sockret, stackars barn som nästan har abstinensbesvär när han kommer hem! Desstuom, om han ska bo där varannan vecka och inte får ordentligt med mat utan maten ersätts till viss del med "socker", då är ju risken rätt stor att han får brister på vitaminer och andra viktiga saker för att må bra! Att han får en massa sötsaker visar inte på en duktig pappa utan förbasktat krokad pappa...
Vist är det lockande att ge igen med samma mynt ibland, men jag känner inte för att sänka mig till hans löjliga nivå, däremot skulle jag kunna säga ganska lugnt om han tyckte det var roligt om jag betedde mig på samma sätt och hur han tror att det skulle gynna Hampus. Han har tom sagt till mig på msn att det skall bli så bra när Hampus börjar förstå vad jag är för en och han kan fråga Hampus själv om hur illa han tydligen far här hemma hos mig.
Jag frågade om han seriöst satt och kallade mig "fitta,hora,neger och psykfall" mm inför Hampus och det gjorde han,så länge han höll sig till sanningen så var det fritt fram tyckte han, jag personligen tycker att det är sjukt.
Har du sparat MSN-konversationen? Det tror jag skulle vara en bra idé för dig, och ta med dig det på mötena och visa det här. Det tycker jag visar på att han inte är speciellt ansvarstagande, för hur kommer Hampus må efter att blviit ipumpad en massa lögner och grova saker om dig? Det kommer ju ev. att riskera att mammarelationen störs, och det är ett omoget beteende att göra så. Han visar på att han enbart gör så för att komma åt dig, genom sin son.
Jag talar aldrig illa om Hampus pappa till honom,däremot pratar vi mycket OM pappa,tittar på kort på pappa,farmor,pappas bil mm som Hampus tycker är kul.
Jag tror nämligen att Hampus själv tyvärr kommer att inse vad pappa är för någon när han blir äldre,men jag vill inte vara den som sitter och kastar skit,vill han bete sig som en skit får han stå ensam i det.
Han gräver sin egen grop ja, det enda du behöver är att titta på när han själv trillar i den! Så gör jag med! Sa till familjerätten och har skrivit det till Elins farmor också, att jag ställer upp på att träffa Elins pappa så att han kan få kontakt med Elin igen, men det är på Elins villkor och en inskolnings krävs innan han får ha henne själv, och han får alltså börja så smått. ÄR han itne intresserad av det så kan han hålla sig borta, inte mig emot....
Vad tråkigt att Elins pappa helt tappat intresset för henne och farmor också verkar det som,man undrar ju vad folk tänker med. Varför tror pappan att han kan ha henne som hon vill när hon fyller 1? Redan nu borde han ju vara en främling för henne efter 4 månaders frånvaro.