H
Hoppla10
För ett tag sedan åkte jag bussen till jobbet och när vi kommit halvvägs var bussen i stort sett full, sittande passagerare, tar ju in fler stående. Vid nästa hållplats hoppar en hel dagis avdelning på bussen, barnen var 3-4år gamla. Eftersom bussen var nästintill full, så var där inte sittplatser till alla och vad gör man då som vuxen...jo, man ställer sig upp för att låta de småbarnen sitta....trodde jag.
Vi var 3 st som reste på oss, av ca 40...är det klokt?? Vuxna människor, med eller utan egna barn borde tänka jag kan stå upp, inte små barn.
Sen kan jag visst tycka att dagispersonalen borde beställt en "egen" buss, men nu var det som det var.
Jag hade aldrig kunnat leva med mig själv om vi krockat och jag hade suttit och barnen stått....
Hur hade ni gjort?
Vi var 3 st som reste på oss, av ca 40...är det klokt?? Vuxna människor, med eller utan egna barn borde tänka jag kan stå upp, inte små barn.
Sen kan jag visst tycka att dagispersonalen borde beställt en "egen" buss, men nu var det som det var.
Jag hade aldrig kunnat leva med mig själv om vi krockat och jag hade suttit och barnen stått....
Hur hade ni gjort?