Sv: vad tycker ni om denna skritten?
VF och VB är framåt och HF och HB är bakåt...Men hästen är söt, Gullans häst med...
VF och VB är framåt och HF och HB är bakåt...Men hästen är söt, Gullans häst med...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Silverkedjan skrev:Bara för att andra bryter reglerna så ska alla fortsätta? Det jag och Isold reagerat på är att nivån sänkts till ett fjortisplan eller håller sig inte till rätt ämne så de seriösa inte ids läsa här längre.
Så här står det: "Om sådant som är specifikt för islandshäst-tävlingsgrenarna. Träning, förberedelser för tävling och sådant som gör att man lyckas bra på tävling. Mer generella frågor ställs under andra rubriker."
Varför skulle man f.ö. inte kunna tävla internationellt på en häst bara för att den en gång annonserats ut på annonsdirekt?
Tim
(som startat på NM med en 25000-kronorshäst)
Filippan skrev:Är inte hästen töltsatt? I så fall tycker jag att det verkar lite väl tidigt att åka o tävla redan i vår.
Ang 4- eller 5-gångare, vad har hästen för föräldrar? Är de 4- eller 5-gångare?
Gullan86 skrev:pappan är ju klassad som 4gångare men gick 5poäng på passen när han bedömdes och det är väl inte sådär jättebra för en förstaklass hingst men man får väl säga att det är en 5gångare lr?
2 isisar skrev:Nu är jag inte riktigt med ! jag har alldrig förstått att hon tror att hennes häst har gångarter över medel, är det jag som är ute o cyklar?
Jag trodde det var självklart att hon menade klubbtävlingar inget annat, därför tyckte jag att ni var lite elaka mot henne eftersom att börja med klubbtävlingar o desutom en unghäst är ju oftast där alla får börja på "klubbtävlingar".
Därför tyckte jag att man ska uppmuntra henne istället o träna hårt så kanske utdelningen kommer.
Gullan86 skrev:Yeahnny:
som du säger ingen vet förrän dom prövat. det är det jag menar med att jag inte vill ge upp.
men om du tycker att det krävs över medelgångarter för mer än en klubbtävling då ligger väl ribban rätt högt endå va? e det inte många som kommer med sina små tossar som typ knappt har nåt steg men går långt endå lr har jag fått för mig nåt konstigt?
Boj:
har du missat bilderna när han har ryttare på sig och filmerna?
vad ger du mig för råd nu att lära honom att bära mer vikt på bakdelen och vad ska jag se upp med så han kanske inte blir värre då???
du har så rätt så för jag snackar om vanliga tävlingar med denna hästen och ribban för en medelskritt som någon lade, hur högt ligger den på igentligen? gämfördes han då med hästarna på VM lr en turridningshäst?
men då är ju fortfarande frågan VART LIGGER RIBBAN PÅ HUR NI BEDÖMMER MIN HÄST?vad gämför ni med? Turridninghäst lr VM häst?(detta är till dom andra främst)