Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle sko med PG-sko.
Och plasta efter att ha skurit upp och bort.
Och nitat ihop sprickan med små söta nitar som min förra hovslagare hade.
Det går att få så rent att det inte ruttnar under plasten.
Till sist lack över alltihopa så att det inte torkar i alla skruvhål och sprickor.
Fast biotin suger eg vad jag har hört, iom att b-vitaminet (?? iaf, det ämne som är bra) är en så liten beståndsdel. Bättre då att ge foderjäst eller Steeljoint (det enda fodertillskott som faktiskt gett resultat på vår häst). Detta är iaf vad jag hört och upplevt.
coari; varför inte ta av skor och verka rätt bara? Hålla tån kort?
Att ta av skorna och verka "rätt bara" är lika enkelt som att tro att allt blir bättre bara man tillsätter biotin, foderjäst eller steeljont.
Jag blir imponerad av hur enkelt ni försöker göra det för Er.
Är helhetsbilden för stort angagemang för vissa hästägare??
Detta börjar låta som att har jag bara en Pesoa sadel så rider jag lika bra som pesoa.
Jag vet inte,, man kanske inte ska ta allt som skrivs på hästvård med allvar
utan i många fall endast läsa för man får många ggr ett gott
Även om man mellan raderna blir ganska förbluffad och rent av sentimentalt illa berörd.
Fast biotin suger eg vad jag har hört, iom att b-vitaminet (?? iaf, det ämne som är bra) är en så liten beståndsdel. Bättre då att ge foderjäst eller Steeljoint (det enda fodertillskott som faktiskt gett resultat på vår häst). Detta är iaf vad jag hört och upplevt.
Jag har sagt att man ska erbjura rörelse under hovrehabilitering, eftersom cirkulationen i hoven inte fungerar utan just rörelse.
Jag skulle sko med PG-sko.
Och plasta efter att ha skurit upp och bort.
Och nitat ihop sprickan med små söta nitar som min förra hovslagare hade.
Det går att få så rent att det inte ruttnar under plasten.
Till sist lack över alltihopa så att det inte torkar i alla skruvhål och sprickor.
Konstigt, eftersom min häst såg ut sådär fast värre, och på henne fungerade inget skruvande i världen trots att två olika erkänt duktiga hovslagare skodde henne. Först på Ulltuna och sen hemma. Sen säger jag inte att det INTE fungerar att skruva för uppenbarligen lär det ju göra det eftersom det används, men det är inte det ENDA sättet.
Det enda som fungerade var att åka till Micke på Strömsholm som drog av skorna och balanserade upp allting. Då växte de gigantiska sprickorna ner. Han menade att det inte hjälpte att skruva iom att spänningarna finns kvar som ger upphov till sprickorna.
Och Coari, om du läst mitt inlägg lite noggrannare hade du nog inte pratat om att göra det enkelt för sig
Och det är en teori som han inte kan bevisa. Det finns en mycket informativ video om hovmekanismen gjord av en forskare i Australien (Chris Pollitt) . Där man tydligt ser att det är i det belastade tillståndet som hoven fylls med blod.
/Migo
Jag såg inte någonstans i coaris åtgärdsplan att sprickorna skulle skruvas/nitas. Tvärtom!