Sv: Vad tycker du? är det ok att blivande pappan är ute och super?
Och jag kan också anse lite att just i slutet av en graviditet så borde int mannen åka i väg på en massa saker där han itne kan nås utan då faktiskt försöka hålla sig i närheten så gott det går. Givetvis måste han juu få jobba, men jag tänkte mer på att vandra i skogen elelr andra svårnådda aktiviteter.
Elins pappa gjorde precis så som andra här i tråden ser mycket negativt. Vi var särbo men veckan innan Elin föddes vägrade han sova hos mig och TRE(3) gånger den veckan drack han så pass mycket att han var full. Och det var trots att jag hade lite sammandragningar och fått barn nummer 2 två veckor för tidigt. Och trots att jag sa ifrån redan efter första gången, att jag inte gillade det.
Men så är han ju också ett alldeles ovanligt korkat exemplar av människa.
OT
I den riktiga skogen dvs på landsbygden fungerar ofta inga mobiltelefoner. jag menar nu min definition på en skog dvs man skall kunna gå vilse i den. jag menar inte en Lundadefinition som säger att tre träd är en skog.
Men lite allvarligt så kan man inte alltid vara tillgänglig. det viktiga är att en förälder är närvarande. Den andre föräldern kanske inte kan nås men så måste det kunna vara. Särskilt alla med hästar som hobby tycker väl att man skall kunna låta en förälder ensam ta hand om barnet.
Och jag kan också anse lite att just i slutet av en graviditet så borde int mannen åka i väg på en massa saker där han itne kan nås utan då faktiskt försöka hålla sig i närheten så gott det går. Givetvis måste han juu få jobba, men jag tänkte mer på att vandra i skogen elelr andra svårnådda aktiviteter.
Elins pappa gjorde precis så som andra här i tråden ser mycket negativt. Vi var särbo men veckan innan Elin föddes vägrade han sova hos mig och TRE(3) gånger den veckan drack han så pass mycket att han var full. Och det var trots att jag hade lite sammandragningar och fått barn nummer 2 två veckor för tidigt. Och trots att jag sa ifrån redan efter första gången, att jag inte gillade det.
Men så är han ju också ett alldeles ovanligt korkat exemplar av människa.