Vad tror ni detta är för en blandras?

Sv: Vad tror ni detta är för en blandras?

Hade gissat på rhodesian ridgeback och något mer, typ labrador retriever eller rottweiler.

Ridgeback (eller i "värsta" fall Amstaff) var det första som slog mig. Tillsammans med något annat som verkligen är svårt att se. Kan vara labbe eller schäfer eller vad som helst egentligen!

rhodesian och kanske schäfer....har sett en sådan korsning som var väldigt lik denna.

Tror som Modig_Korn. Rhodesian Ridgeback och Rottweiler :)

KL

Rottweiler är rätt men ni har inte gissat rätt på den andra rasen än ;)

Så gissa på ni nu :D

Då den väldigt mkt liknar en polares blandis, så gissar jag på utöver Rottis, så gissar jag på endera bullmastiff eller mastiff :)

Att det är rottweiler tycker jag syns jättetydligt på sista bilden. Men kan inte gissa på den andra rasen.. Golden? :D :p

Rottweiler och Mastiff.. Tycker ben och tassar skriker mastiff... Huvudet rottis.

Maffig hund...:laugh:

Mvh Domino_s

Rottweiler och Mastiff.. Tycker ben och tassar skriker mastiff... Huvudet rottis.

Maffig hund...:laugh:

Mvh Domino_s

Slänger in en gissning till... Helt åt helskotta fel säkert.. Men kan det vara Grand Danois (stavning?)...

Mvh Domino_s

KL*

Tyvär har ingen gissat rätt än så jag tänkte jag skulle säga vad det är för ras nu ;)

Mamman är då en Rottweiler och pappan är en Leonberger :)

Kan ni se några likheter nu när ni vet vad pappan är för en ras? :D

Ärligt?! Jag tänkte skriva leonberger. Jag lovar!!!! Men jag trodde att jag var helt ute å cyklade, brukar alltid gissa fel på blandisar! Nu ska jag klappa mig själv på axeln ;)

Sjukt sur jag blev på mig själv nu. Jag hade ju vunnit första pris annars. :mad: :p

Skitdumt :D
Jag tyckte det liknade en leonberger mycket på valpbilderna, men inte alls mycket på vuxenbilderna, därför vågade jag inte gissa på det :)
Nästa gång ska jag gissa på det jag känner från början :p

På valpbilderna tycker jag med att hon liknar mest leonberger :)
Ja nästa gång måååååste du gissa på det du känner från början :D Då kanske du kan ¨vinna¨ ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 180
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 966
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 833
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 766
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Orolig katt i bil