I artikeln som länkades stod det bland annat att de stekte med en osthyvel för de fick inte med sig någon stekspade, men de bodde i sin husvagn. Alltså va? Jag har då stekspade i min husvagn och annars finns de väl på ica för väldigt lite pengar? Jag kanske är trög men jag förstår inte hur det kan vara ett problem.
Om vi måste evakuera så förstår jag inte heller vad jag ska med liggunderlag och våtservetter till, jag åker väl till mamma/pappa/kompis/hotell/whatever, jag förstår inte varför jag och mina tre hundar skulle behöva ett liggunderlag i vår evakueringsväska. Är man liksom förbjuden att vara någon annanstans eller vadå?![]()
Om mamma & pappa bor manga timmar bort ... och kompisar ocksa evakuerar sa kan det vare en losning som inte fungerar. Att ta in pa hotel fungerar bara om man ar i forsta vagen att evakueras, och knappt till alla da, hotel fylls upp oerhort fort ... sedan galler uppsamlings stallen.
Nar jag bodde i Florida bodde vi mycket nara omraden som evakuerades och vi var nasta pa tur ... det hade ju inte hjalpt kompisarna om de kom till oss ... sa de akte forst till ett uppsamlings stalle, sedan vidare till vanner/slakt langre bort. Nu ar Florida van att utrymma for katastrofer sa Roda Korset (alltid forst pa plats!) och Fema (landsomfattande raddnings organ) har gatt om sangar sa aven om folk sover i skolor's gym och i lokaler for (exhibitions ... Google translate ar inte snalla mot mig nu kan jag saga.
Namnda kompisar angrar att de inte packade en ordentlig kartong for saker med affections varde. Typ tavlan som mormor malat, eller teckningen som barnet gjorde som liten. En kompis saknade sina julgrans prydnader mest av allt, mycket efter hennes foraldrar och annat som barnen gjort.
Att forbereda en evakuering handlar nog mest om att fundera pa vad man absolut inte vill bli av med och packa det langt innan branden kommit langt nog for att man maste evakuera. Hellre packa upp igen an att forlora vissa grejor.