Har någon skrivit att man inte får fråga när man inte förstår?Men så fort någon ställer en känslig fråga i "vi som vill ha barnvaddennuhetertråden" som inte passar in enligt normen får man en känga för att det ska bara vara peppande och stöttande. Jag får inte ihop det.
Jag tycker det är en massa känsliga frågor där hela tiden.
Sen kan väl vissa vara trötta på att höra att dom blir gravida om dom slappnar av tillräckligt och inte tänker på det. Men det är ju mer ett påstående än en fråga.
Jag kan ju bara prata för mig själv och jag har svårt att se att jag hade blivit stött om någon frågade "Blir man gravid när man sätter upp sig i adoptionkön för att man slappnar av och slutar tänka på det?".
Sen är den tråden till för att stötta och peppa varandra. Om någon tror att hon lättare blir gravid för att hon ställer sig i adoptionskön, ja då får väl hon tro det då. Jag skriver bara "Håller tummarna".
Vill man diskutera om det underlättar eller inte så får man väl starta en tråd om det. Men i just den tråden så passar det inte riktigt.
Jag läste idag vad jag skrivit igår och ser att min fråga lätt kan missförstås lite. Så för att förtydliga lite: Jag tror absolut att man kan ångra sina barn. Man kan ju ångra allt annat så varför inte att man skaffade barn.
Det jag inte förstår riktigt är hur man bara kan ångra föräldraskapet och inte barnet. För mig är barn=förälder. Borde man inte ångra hela paketet?