Och var har jag skrivit att det är obegripligt? Jag har bara skrivit att jag inte förstår. En enorm skillnad.Jag tycker inte det är något att skämmas för. Det var en jätteomställning för mig, någon var helt plötsligt beroende av mig för att överleva. Att bli skraj känns rätt naturligt.
Skitläskigt.
Nu- ve och fasa planerar vi att faktiskt göra om det. Jag har varit extremt motvalls men efter en bra diskussion med en kompis om exakt vad jag var rädd för kunde vi prata oss fram till hur jag vill ha det. Förutsättningarna är annorlunda idag mot för 6-7 år sedan så jag kan se det på ett annat sätt. För mig tror jag den stora skillnaden ligger i att denna gång är det ett val, inte ett faktum. Kejsarsnitt, jag kommer inte försöka amma, 50/50 delad föräldraledighet är några faktorer som påverkar. Nu ska det bara bli av också
@Tora jag tycker du ska vara väldigt försiktig i dina uttalanden om att det är obegripligt. Jag är tämligen kaxig men det är ändå väldigt lätt att sådana uttalanden skapar större känslor av skuld och skam. Älskar man inte att vara (i mitt fall) småbarnsförälder och tycker det är livet på en pinne är man troligen lika känslig som de ofrivilligt barnlösa jag uppfattat att du värnar oerhört om. Du skulle aldrig märka på mig att det var så jobbigt som det var, men skulle vi mötas och du sade något dylikt i förbifarten skulle jag känna mig oerhört usel som förälder och självkänslan skulle få en törn. Sen skulle jag troligen ta diskussionen med dig, men jag är nog ett undantagsfall där.
Om det är något jag inte förstår så kommer jag alltid att fråga. Hur skall man annars kunna lära sig något nytt?
Dessutom skulle jag inte säga att jag direkt värnar om ofrivilligt barnlösa men däremot är ämnet reproduktion väldigt intressant, speciellt när det krånglar.
Senast ändrad: