Vad tänka på vid köp av unghäst?

Sv: Vad tänka på vid köp av unghäst?

Jag vill ha en liggande bog, ett sluttande kors, ej x-iga eller altför paralellade framben. Normal vinkel i hasen. Normalstor.En tilltalande stam. Detta är iof egenskaper som dom flesta vill ha.;)

När jag köpte tvååringen röntgade vi ej , men det är väl olika.
Säljaren sa att de inte brukade göra det på så pass unga hästar, och jag som då aldrig köpt unghäst litade på det:)..
Men vet kollade igenom häst som vanligt kände på benen osv,utan anmärkning :)

När jag köpte tvååringen röntgade vi ej , men det är väl olika.
Säljaren sa att de inte brukade göra det på så pass unga hästar, och jag som då aldrig köpt unghäst litade på det:)..
Men vet kollade igenom häst som vanligt kände på benen osv,utan anmärkning :)

:rofl::rofl:

Ja den är ju bra...

Jag röntgar mina på hösten som ettåring, nu har alla avvikelser "Synts Utanpå" i och för sig utom en pyttepytte-bit som sitter där den sitter om den inte försvunnit (på ett bra ställe).

Men jag resonerar så här - billig häst, jag röntgar, dyr häst - köps röntgad.
OM jag nu skulle köpa nån dyr häst någon gång. :D

Jag knapplånar och kör en liten uppdatering; :banana:

Har varit och kollat på hur många som helst och fastnade för en rejäl långbent ettårsmärr efter Quite Easy. Det var kärlek vid första ögonkastet, men jag valde att ändå åka och kolla på ett gäng till. Dock var det bara en som kunde mätas sig med henne men den var tokdyr och var efter en hingst jag inte riktigt blivit jätteimponerad av. Nåväl... Vi är 4 pers som ska dela på märren så utan övertalning (för alla blev förtjusta i henne) så slog vi till. Uppfödaren stod för röntgen och nu står hon hemma i stallet. :bump:

Grattis till mig (och de andra tre delägarna) som blivit med häst igen! :D

Liknande trådar

Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
465
Senast: Fetaost
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 354
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 219
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 829
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar