Vad sysslar vi med? Del XVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollar vad det skulle kosta att köpa en banjolele. No specific reason.

Har du ettan på :angel:

Jag har varit sugen på ett munspel och ett dragspel i flera år! Räcker inte att bara kunna spela blockflöjt, altflöjt, tvärflöjt och piccolo :o

Har försökt att vidga vyerna med piano ( jag får psykbryt för jag kan inte läsa två rader med noter och få det att fungera med händerna ) och med gitarr, gitarren råkar ut för samma ramsor som pianot! Detta är jag när jag försöker spela det :arghh: :rage: :turd: :wtf: :mad: :banghead: :yuck: :sneaky: O_o :cautious: :crazy: :cool: :cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:

Bara för att :rofl: (och ja jag sysslar med detta just nu - sitter och fnissar för mig själv)
Ja de är tre medelålders män med 12-åriga pojkars humor, och jag saknar programmet :p

tumblr_lqe6gth5iF1qzbitxo1_500.jpg

tumblr_o27hrkRONm1uh3srro1_500.gif
tumblr_o27hrkRONm1uh3srro2_500.gif
tumblr_o27hrkRONm1uh3srro3_500.gif
tumblr_o27hrkRONm1uh3srro4_500.gif
tumblr_o27hrkRONm1uh3srro5_500.gif
tumblr_o27hrkRONm1uh3srro6_500.gif

tumblr_o1fi73zqtl1uh3srro1_500.gif
tumblr_o1fi73zqtl1uh3srro2_500.gif
tumblr_o1fi73zqtl1uh3srro3_500.gif

tumblr_ne8scqRX871ttdjtoo1_500.gif

tumblr_lngff5M6qz1qh986wo1_r3_500.gif

tumblr_lkvxyylOCl1qh986wo1_500.gif

tumblr_limlf7xSeJ1qh986wo1_500.gif

tumblr_lhv1raRRr01qh5gnso1_500.gif

okay ... jag ska sluta nu, har spenderat alltför mycket tid på detta :p

Jag undrar hur ont ryggen kommer att göra imorgon :arghh::cry: och så ligger katten mest i vägen och hårar ned hela mig ... och tagentbordet.

Vaknade av ett helt förtvivlat barn som hade spytt, blev tvungen att tvätta håret på honom och jag har nog aldrig sett honom så förtvivlad, var hemskt.

Har du ettan på :angel:

Jag har varit sugen på ett munspel och ett dragspel i flera år! Räcker inte att bara kunna spela blockflöjt, altflöjt, tvärflöjt och piccolo :o

Har försökt att vidga vyerna med piano ( jag får psykbryt för jag kan inte läsa två rader med noter och få det att fungera med händerna ) och med gitarr, gitarren råkar ut för samma ramsor som pianot! Detta är jag när jag försöker spela det :arghh: :rage: :turd: :wtf: :mad: :banghead: :yuck: :sneaky: O_o :cautious: :crazy: :cool: :cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:
Jag ville spela orgel i skolan men tvingades försöka lära mig piano,,,,,,,,gick åt helvete direkt då jag inte kan läsa noter alls. Jag lärde mig själv när jag fick tillfälle att hantera en RIKTIG orgel som inte var flyttbar för fem öre, en kyrkorgel alltså för varför börja så smått? :D
Jag har absolut gehör och har spelat en hel del orgel och även haft egen men den gjorde råttorna processen kort med sen jag flyttade ut på landet så jag har gett upp spelandet helt, jag tappade intresset.

Apropå spela, jag kanske ska testa med banjo för härute är banjofaktorn jämn och hög, i ena staden låg det ett hem för gravt förståndshandikappade, den andra stan innehåller två särskolor, vilket märks för dom har alldeles säkert fått jobb inom stadsförvaltningen och trafik och väg. Vad sägs om en omöjlig trafikapparat som heter Talltullen men kallas Krocktullen, där var dom på studieresa utomlands för att lära sig hur det bäst skulle funka, den korsningen ska vara planskild men det sket dom i och smetade ut den i ett plan så alla vägar går åt alla håll, där krockas det vilt. :p

Eller 20 meter innan man kommer till stoppljus nummer två där dom satt skylten "Trafiksignal", den trafiksignalen går liksom inte att missa då den ligger 50 meter från den första mitt på en raka. :rofl:

Tredje trafiksignalen 30 meter från den andra har inga tvärgator längre då dom är borta och vad gör den för nytta då, jo, stoppar upp trafiken eftersom den inte är i synk med dom andra, jag tror på allvar att trafiksektionen består av efterblivna särskoleelever. :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 535
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 105
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar