Vad sysslar vi med? Del XVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dags att natta barnet. Imorgon är det tidig väckning med frukostfodring, utsläpp och ridning följt av lunch och spraytan-modellande innan dottern ska åka till sin pappa.
På eftermiddagen ska jag fixa med lite utbildningsgrejer.
Givetvis ska jag också se på vintersport :D

Har diskat och syr lite samtidigt som jag kollar på extrema samlare. Men måste sova snart, halv 6 blir jag hämtad imorgon, för att åka upp till sälen och kolla på när karln åker skidor i 9 mil. Jag hade ju kunnat tänka mig roligare saker men vad gör man inte för kärleken ;)

Just nu har jag bytt profilbild på fb till en lite mer somrig bild :up:
1534995_10207553218142655_506984024588342451_n.jpg

Man vänjer sig, ibland tycker jag det är skönt när han åker hem till sitt så jag får sovmornar samt får sköta mig själv och ibland går hjärtat i 1000 bitar :cry:

Vi ses ändå rätt ofta så vi hinner nästan inte sakna varandra.
Tänkte det skulle vara skönt med en lördag kväll för mig själv, men det är tomt. :(

Detta trots att vi har setts idag och ska ses imorgon igen :o

Ni som har distansförhållanden, hur står ni ut?
Har ju inte distansförhållande som så, däremot så jobbar ju min sambo i Norge och är borta oftast 10-11 dagar i sträck.
Tycker det är skitjobbigt, faktiskt. Jag skulle hellre sova bredvid honom varje natt, äta middag tillsammans, hjälpas åt med vardagen alltid, helt enkelt.
Egentid ser vi till att få ändå.
Tack och lov har han många lov då han är lärare, tex 8-10 veckor i sträck på sommaren.

Ska lägga mig och lösa lite korsord innan jag somnar.
Imorgon är det kurs med ena hunden och så en promenad med bägge som står på schemat. Ev handla också, det beror på hur godissugen jag blir :o

Tänkte det skulle vara skönt med en lördag kväll för mig själv, men det är tomt. :(

Detta trots att vi har setts idag och ska ses imorgon igen :o

Jag är både man och barnfri idag och jag har lite svårt att tycka att det är skönt, är ju van att nästan aldrig vara ensam på kvällstid så det är lite inte stridigheter här när sånt inträffar.... På dagarna har jag inga problem att vara ensam hemma men kvällarna :crazy:

Tänkte likadant som dig imorse men näääää det var inte skönt att vara själv en lördag...

Idag har jag roat mig med att putsa fönster, torka av köksluckorna och sanera mina rödvinsfläckar från soffan och mattan..... Sånt är ju jätteroligt att göra när man är ensam en lördag :banghead:

Men jajja man ser ut genom köksfönstrena nu och jag slipper se allt skit på köksluckorna nu när solen kan titta in där :meh:

Försökte tentaplugga, fastnade i dokumentärer om mängden socker i mat och har därför rensat skafferiet. Igen.

Någon som har sömntabletter över? :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 535
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 107
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar