Vad sysslar vi med? Del XVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kirurgen som opereade på mig då jag hade hjärtinfarkten, frågade mig om jag hade någon aning om hur allvarlig infarkten var.
Jag: Allvarlig? kan inte vara så farligt, har ju pratat med dig och sköterskorna under hela operationen, och jag gick ju själv ner till ambulansen...
Kirurgen: 99% av de som kommer in med en infarkt som din brukar inte prata på 2-3 dygn...
Jag: Jaha, kan jag åka jobba igen nästa vecka?
Kirugen nästan skriker: NEJ, du ligger här för övervakning....
Jag: Meeeen.
Kirugen: NEJ

Så nu har hunden fått sig en snabb kissrunda, blir ju en till runda efter mello så han behövde bara 5 minuters promenad nu...

Jag tuppade av när jag provade en ny bromsmedicin mot MS och jag fick något som kallas för AV block dvs kortfattat signalerna gick inte fram till hjärtat som dom ska och orsakade både arytmi och låg hjärtfrekvens. Så pass lågt att jag inte var vid medvetande på 3 timmar.

Jag tyckte bara att jag frös och blev trött och somnade, tyckte jag kunde åka hem när jag vaknade för jag hade inte tid att vara kvar på sjukhuset och ville hem. Karidiologen skällde ut mig och vägrade skriva ut mig pga risken för hjärtstopp.

Mina obligatoriska 6 timmars översyn på hjärtavdelningen slutade med inläggning och 36 timmars övervakning innan dom lät mig åka hem.

Jag hade inte ens ont ju! Fattade ingenting och tyckte allt hade gått bra.....

Fast ...
första gången jag svimmade råkade jag skära mig i ett finger ... litet sår som blödde rätt mycket :o den stukade foten som jag fick av fallet gjorde värre ont efteråt :p
Sedan kände jag en gång att jag höll på nästan att svimma när jag blev biten av en liten hamster och det blödde en hel del :o:o

Vet inte om det kan jämföras med kortisonspruta och njurstenar riktigt ..:o:o:angel::angel::p

Ja, jag är ett icke-stresståligt våp. :angel:

(jag svimmade nog mest pga överraskningen, plötsliga smärtan och mycket blod i ett)

Min son svimmar när dom tar blodprov om han titta när dom fyller rören, han är väldigt känslig för blod och det är något som många är. Han börjar med att kaskadspy sedan tuppar han av oavsett varför det kommer blod, ibland räcker det med att han får näsblod :cry:

Så du är inte ensam!

Pojkvännen på väg mot Sälen, han ska ju åka öppet spår imorgon, och ska sova i stuga där uppe i natt. Jag ska hoppa i pyjamasen och plocka ihop sygrejerna och kolla på extrema samlare :D

Kan dom inte bara sjunga låtarna som tävlar istället för alla sk jätteroliga låtar, uppträdanden och otroligt dåliga försök från programledarna att vara roliga.

Jag vill bara höra dom tävlande bidragen resten bryr jag mig föga om.

Min son svimmar när dom tar blodprov om han titta när dom fyller rören, han är väldigt känslig för blod och det är något som många är. Han börjar med att kaskadspy sedan tuppar han av oavsett varför det kommer blod, ibland räcker det med att han får näsblod :cry:

Så du är inte ensam!
Fast jag har aldrig reagerat så på blod O_o Tills den gången för något år sedan, sen dess är jag medveten om det och låter bli att titta när jag spolar såret under vatten och stoppar hellre det i munnen. Jag tror att jag måste påminna mig själv om att ANDAS, stressnivån blir ju skyhög bara av att glömma det :grin:

Men synd om din son :( låter hemskt jobbigt.

Är förresten lite lagom sur på syrran. Systerdotter fyller år 10/3. Vi har köpt biljetter till mellofinalens genrep, 13/3, som hon ska få i present. Detta grundades hos syrran innan biljetter köptes. Och det var väl tur att vi inte sagt något för nu har syrran gått och bokat en resa till Kläppen 9-14/3 :banghead::banghead::banghead: så nu har vi en dyr biljett till övers... :meh:
Så din syster visste inte att ni köpt en biljett i födelsedagspresent till systerdottern eller?

Fast jag har aldrig reagerat så på blod O_o Tills den gången för något år sedan, sen dess är jag medveten om det och låter bli att titta när jag spolar såret under vatten och stoppar hellre det i munnen. Jag tror att jag måste påminna mig själv om att ANDAS, stressnivån blir ju skyhög bara av att glömma det :grin:

Men synd om din son :( låter hemskt jobbigt.

Han har hittat sätt att hantera det. När han lämnar blodprover så fipplar han tex med telefonen och blöder han näsblod så ser han till att blunda när han försöker stoppa det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 530
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 100
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Valet i USA