Vad sysslar vi med, del XV?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Enkelt att lasta en kärra ju, är flaket 4m x 2 m går det ju lätt på 6 pall med leca, att det blir 4800 kg på enkelaxlad spelar ju ingen störe roll bara man får med sig skiten :D:cautious:
Går att fylla däcken med sand eller vatten så håller dom. Det fick jag lära mig av en polack. :rofl:

Fick precis ett meddelande om att läraren hade glömt bort mig :banghead:

Jamen kul då! :rage: Jag har aldrig fått något vidare intryck av de distansutbildningar jag försökt gå. Den "bästa" var där det visade sig att man visst var tvungen att vara på plats väldigt mycket (ibland köper jag att det behövs men det här var ca 25% av tiden). Det blev ingen kurs kan jag säga :grin:

Lång dag men nu håller jag tummarna för att bilen är frisk tills verkstaden stänger vid 17. De ringde nyss och trodde att de skulle hinna fixa den så jag åtminstone kan köra i helgen. Framljusen kan trots allt fixas nästa vecka utan att det är ett problem.

Sitter på jobbet och låtsas jobba, är så stressad över ett myndighetsbeslut som innebär om jag kan behålla jobbet. Och, jag har hittat ett helt set av en serie böcker jag verkligen älskar och har försökt få tag på i evigheter men jävlar vad dyr den är. Tror inte jag har råd med den just nu :( har så mycket andra utgifter och osäker framtid. Men, men, men...

@MJLee: Håller tummarna för att det blir ett bra utfall :)

Här har sur kisse tröttnat på att det ligger saker på skrivaren så hon hoppade upp på skrivbordet direkt och landade till hälften i tangentbordet :meh:

@athena_arabians , @Ninnurur , @Snurrfian

Läraren ringde nyss upp mig och lät väldigt ånger full ....om hon trodde det gick att blidka mig sådär så trodde hon väldigt fel :mad: . Jag blir sällan riktigt arg men nu har jag fått nog och hon fått höra både det ena och det andra (självklart på ett väldigt pedagogiskt sätt så det inte kan misstolkas ) och jag tror hon insåg att jag knappast är dum i huvudet :angel:
Hon erkände att upplägget som skolan hade inte var bra, och att jag borde gå vidare med det varpå hon tyckte det var oerhört dåligt att rektorn var på semester och ingen som tog över under tiden.
Hon sa också att hon aldrig hade undervisat över nätet förr och att jag är hennes första elev.
Jag påpekade att jag även pluggade 200 % just nu pga av henne och att det inte var ok :mad: . Den muntliga examinationen är nu ombokad till måndag och kursen är förlängd IGEN. :banghead:

@EmmaW: Bra att du rev i (fast konstruktivt då). Jag var väldigt missnöjd med upplägget på en kurs under universitetstiden (alla i kursen var det men ingen vågade säga något). Tillslut lackade jag ur helt och hade en rätt het diskussion med läraren inför hela gruppen (en av studierektorerna som också hade ett visst mått av temperament) :D Det blev väl inte så mycket bättre för det var inte mycket kvar av kursen men att jag vågade ta fighten gjorde att han respekterade mig efter det :p

@EmmaW: Bra att du rev i (fast konstruktivt då). Jag var väldigt missnöjd med upplägget på en kurs under universitetstiden (alla i kursen var det men ingen vågade säga något). Tillslut lackade jag ur helt och hade en rätt het diskussion med läraren inför hela gruppen (en av studierektorerna som också hade ett visst mått av temperament) :D Det blev väl inte så mycket bättre för det var inte mycket kvar av kursen men att jag vågade ta fighten gjorde att han respekterade mig efter det :p
Vi sa också ifrån under min utbildning. Då gick läraren in till utbildningsansvarige och sa upp sig på fläcken och gick hem :D

Jag har varit mobbad så utgångspunkten för träffen är att alla ska ha trevligt .
Jag har också varit mobbad så jag vet mycket väl hur sånt "smakar", jag kan dock retas och tjaffsa MEN bara om det är okej i sällskapet och bara på ett snällt sätt. Jag tål numera att bli retad på ett snällt sätt men det tog en halv livstid att komma dit för det som händer i barndomen är svårt att radera ut och ominstallera rätt.

Djur däremot har alltid varit okej att bli tjaffsad och retad av men då är det ärligt och snällt och dubbelriktat och har inte för avsikt att skada nån utan då tjaffsar man bara för att man kan liksom, och för att liva upp stämningen lite och ha kul. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 785
Senast: Kakis
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
104 443
Senast: Mineur
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 195
Senast: gul_zebra
·
Kropp & Själ En gång eller två 😳 Finns det verkligen människor som gör det? 25 gånger per natt i snitt somnar jag om. Aldrig mindre än 20 uppvaknande. 3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 738
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka