Vad sysslar vi med? Del LVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade för drygt en halvtimme sedan och kan inte somna om. Jag kan i alla fall konstatera att en så här dålig natt numera är undantag och inte regel. Nästa natt blir nog bättre.

Vaknade för några timmar sedan (är ju i en helt annan tidszoon än Sverige), klockan är 12.30 här och jag ska väl värma på lite lunch snart. Har precis lagt en matorder online eftersom jag bor på en ö där det finns 2 matbutiker enbart är det väldigt dyrt om man vill köpa kvalitetsprodukterna. Så vi gör en order från fastlandet kanske var tionde dag och försöker hushålla med det, brukar gå på runt 130 dollar med utkörningspriset, vilket är ca 1000kr..

Igår och idag har det regnat, regnat, regnat.... De flesta är väldigt glada när det kommer regn eftersom vi just nu 'lider' av vattenbrist och alla måste hushålla med vattnet. Dammen där färskvattnet kommer från finns enbart 15% kvar för ett område stort som ett mindre län i Sverige.
Dvs man är tillsagd att hushålla med vatten; diska inte under rinnande vatten, kör inte tvätt- och diskmaskiner halvfulla vänta tills de är helt fulla, korta duschar, man får inte använda vattenspridare i trädgårdarna nu, enbart handvattna med slang sammanlagt max 4h/vecka (finns speciella dagar och tider för alla hushåll) osv osv...

Så nu när det regnar kanske vi får lite mer vatten i dammen samt att vi kan spara vatten då vi inte behöver vattna trädgården. Samt gräs, träd och buskar och allt vilt mår bra nu och uppkomst av gräsbränder förhindras något!!

Ja, lite annorluna än i Sverige kan man säga :D
I genomsnitt på 'min' ö har vi över 320 dagar sol per år :laugh:

Humm var nog lite otydlig. Jag fick inte till själva ställningen :o Några av de där sprintarna som man tryckte in och som skulle fjädra ut i ett förborrat hål hamnade helt fel i förhållande till hålet. Alltså ställningen funkar men den är inte "låst" överallt. Själva duken hade jag inga problem med alls. Den funkade fint!
Passformen på ställngen var helt strålande. Inga konstigheter alls.
Du måtte fått ett måndagsexemplar?

Det tog lite tid att begripa monteringsinstruktionen dock eftersom den var mikroskopisk. Jag fick scanna den och förstora så jag såg vad det stod

Ska iväg till gymmet för första gången.
Sitter i mina gymkläder nu och tänkte gå dit i dom men det känns så konstigt med kläder som sitter åt (men ridbyxor går bra...) så tror jag byter om där sen

Idag verkar detalj strejk. Vi får väl se om parterna kommer överens innan kl 14.
Jag är hemma idag med, huvudet känns bättre men inte tillräckligt bra för att köra bil eller gå runt med pipande sökare en hel dag. Eller en halv, om det blir strejk.

Klockan är knappt 9 och jag har redan hunnit äta frukost i lugn och ro, diska, städat av toaletten och allmänt plockat undan. Nu är det snart dags att klä på sig träningskläder och bege sig mot gymmet för en lång uppvärmning innan veckans pt-pass som är maxning av marklyft :)

Dessutom ligger numera "alla" mina blodprov inom referensintervall. Sådär om man får skryta lite en vanlig torsdag ;):bump:

Klockan är knappt 9 och jag har redan hunnit äta frukost i lugn och ro, diska, städat av toaletten och allmänt plockat undan. Nu är det snart dags att klä på sig träningskläder och bege sig mot gymmet för en lång uppvärmning innan veckans pt-pass som är maxning av marklyft :)

Dessutom ligger numera "alla" mina blodprov inom referensintervall. Sådär om man får skryta lite en vanlig torsdag ;):bump:

Skryt på du! :up: :D

Gomorron, börjar dagen med att åka hem till päronen för att kolla om det varit inbrott då min mor tyckte hon hört någon i källaren i går kväll, och hade trott det var jag och sambon. Så hon ringde i morse och för att kolla vad vi hade gjort där?
Tack o lov var samtliga dörrar och fönster orörda *pust* så inget inbrott iallafall
Hon hade försökt ringa mig igår också men jag la dumt nog telefonen i bilen medans jag jobbade med båten.
Nu känner hon sig jättedum. Men troligtvis har hon glömt allt i morgon i alla fall.

Gah. Det tar tid att vänja sig vid andra förhållningssätt på andra arbetsplatser......

Fick ett mindre myteri på lektionen med ett par manliga yngre deltagare. Vill konferera med vår arbetsledare som frankt sa att det var elevens egna val att göra som de vill i våra lokaler.
Vilken käftsmäll. Jag har varit van vid att personalen löser problem tillsammans. Nu fick jag det kastat i knät och konstaterandet att det var mitt fel. Jag skulle låtit dem göra som de ville.

Bara att bryta ihop och komma igen. Ska ha samma grupp hela dagen. Skjut mig. (ja, jag veet att det blir kladdigt men så känns det nu)

Gah. Det tar tid att vänja sig vid andra förhållningssätt på andra arbetsplatser......

Fick ett mindre myteri på lektionen med ett par manliga yngre deltagare. Vill konferera med vår arbetsledare som frankt sa att det var elevens egna val att göra som de vill i våra lokaler.
Vilken käftsmäll. Jag har varit van vid att personalen löser problem tillsammans. Nu fick jag det kastat i knät och konstaterandet att det var mitt fel. Jag skulle låtit dem göra som de ville.

Bara att bryta ihop och komma igen. Ska ha samma grupp hela dagen. Skjut mig. (ja, jag veet att det blir kladdigt men så känns det nu)

Det låter helt sjukt. Så vansinnigt respektlöst mot dig som utbildare och de andra eleverna som faktiskt vill lära sig något. Vansinnigt flat inställning hos arbetsledaren också.

Men visst, de kan ju lämna undervisningen. Och få konsekvenser i form av utebliven ersättning :devil:

Edit: Och skjut dig inte. Det blir som sagt kladdigt :D

Sitter just nu och funderar på vad för fälgar jag vill köpa till nya bilen. Är lite inne på att köpa fälgarna nu, men nya däck till dom sen när dom sommardäcken som sitter på är slut, eller så sätter jag på dom nya fälgar med däck och säljer de gamla kompletta.

Dessa har jag hittat och de ser grymt snygga ut. :love:
volvo-1818_modin.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 513
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 190
Senast: gul_zebra
·
Skola & Jobb Om ni sökt ett jobb där ingen sista ansökningsdag angavs, hur länge skulle ni vänta innan ni kontaktade stället för en uppföljning? Jag...
Svar
3
· Visningar
312
Senast: Mineur
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 910

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tovig katt
  • Bråkande hundar

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18