Vad sysslar vi med? Del LVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg sista delen om Kevin-fallet och gick sönder. Så vansinnigt tragiskt och oförsvarligt hur det missköttes.

Liknande tankar här. Stor tragik för bröderna och hela familjen men också för Kevins anhöriga. Och det finns inget försvar för förhörsmetoderna, som gör ont att ta del av. Eller för allt sopande under mattan av fakta som inte "passade in" i den pusselbild man tvingade fram.

Samtidigt kan jag inte undgå att känna med i vart fall den manlige förhörsledaren (inte Sandberg, utan han som var med på fyratimmarsförhöret) och i viss mån också den kvinnliga. De förstår ju och håller med om att det är fel när de ser det idag, men de måste ha gått in i ett farligt tunnelseende när hela utredningen varit under ett sådant massivt tryck från media och lokalbefolkning.

Såklart är det ingen ursäkt eller något som mildrar de allvarliga fel som faktiskt begåtts. Men jag tycker ändå att alla som onyanserat bara rasar "hang 'em high" på twitter etc (gentemot utredarna + S Å Christensson, som jag väl inte heller är överdrivet positiv till iofs) får försöka ta in några psykologiska mekanismer i ett så speciellt fall, innan de fäller sin dom över alla som jobbade med ärendet. Och kanske lugna sig tills hela utredningen har granskats på nytt av rättsväsendet, inte "bara" av SVT - om än en viktig granskning.

Fy fan! En kompis fick för ca 1,5-2 år sen cancer i munhålan. Hon var gravid, fick göra abort och behandlas i DK iom att man i Sverige inte kunde hjälpa henne pga för avancerad kirurgi där man fick lossa hela underkäken. Man visste inte om hon skulle överleva. Hon har barn.
Hon blev av med tänderna, fick svårt med synen, kan inte känna smaker etc efter strålningen.
Nu har hon varit friskskriven i lite mer än 1 år. Livet började ljusna. Hon blev gravid igen och har just fått barn.
Nu har man hittat metastaser i lugorna.
Fan och helvete! Så jävla orättvist!

Fy fan :(

Fy fan! En kompis fick för ca 1,5-2 år sen cancer i munhålan. Hon var gravid, fick göra abort och behandlas i DK iom att man i Sverige inte kunde hjälpa henne pga för avancerad kirurgi där man fick lossa hela underkäken. Man visste inte om hon skulle överleva. Hon har barn.
Hon blev av med tänderna, fick svårt med synen, kan inte känna smaker etc efter strålningen.
Nu har hon varit friskskriven i lite mer än 1 år. Livet började ljusna. Hon blev gravid igen och har just fått barn.
Nu har man hittat metastaser i lugorna.
Fan och helvete! Så jävla orättvist!
Fy vad hemskt.

Usch så tragiskt :(

@tuaphua Dessa förbenade vidriga sjukdomar :cry:

Fy vad hemskt.

Ja, så jävla orättvist och pissigt! Just iom att hon redan haft så elakartad cancer blir man ju jävligt rädd. Det har upptäckts i ett tidigt skede. Usch, jag lider så med barnen, man, familj.
Som tur är har de en otrolig smmanhållning i den familjen och har alltid haft. Morsan är en sån jäkla kämpe.
Jag beundrar den här vännen så. Hon är en av mina idoler baserat på hur hon hanterad cancern förra gången. Hon var så otroligt modig och stark med en sån okuvlig vilja. Jag hoppas den viljan gör att hon sparkar skiten ur cancern!

Ja, så jävla orättvist och pissigt! Just iom att hon redan haft så elakartad cancer blir man ju jävligt rädd. Det har upptäckts i ett tidigt skede. Usch, jag lider så med barnen, man, familj.
Som tur är har de en otrolig smmanhållning i den familjen och har alltid haft. Morsan är en sån jäkla kämpe.
Jag beundrar den här vännen så. Hon är en av mina idoler baserat på hur hon hanterad cancern förra gången. Hon var så otroligt modig och stark med en sån okuvlig vilja. Jag hoppas den viljan gör att hon sparkar skiten ur cancern!
Så fruktansvärt tragiskt. Är det metastaser, dvs dottersvulster så är de lika elaka som ursprungstumören. Friskförklarad från cancer blir man först efter 5 år. Hoppas att din vän svarar bra på behandlingen.

Måste bädda rent sängen så jag kan lägga mig i den. Känns oerhört jobbigt. Men, sovmorgon imorgon så det är värt det alla gånger!

Hästarna verkar äntligen ha slutat vandra. Jag undrar om jag kommer stå ut med att ha dem gnällandes utanför fönstret veckan ut.

Ikväll tröttnade lastmaskinen på mig och golvade mig .Skulle öppna motorluckan då den larmade för låg vattennivå och tänkte inte på att vi demonterat skärmarna då vi ska lacka dom och gasdämparna är anpassad för tyngden med dom på .Fick inte luckan att öppna sig så jag tog i och sedan blev det svart och jag låg på marken så nu sitter jag här med världens dubbelhaka som börjar bli blå och en fläskläpp som heter duga och ont i nacken .Ser ut som jag varit och boxats .Men som man säger är huvudet dumt så får kroppen lida .Sedan skulle jag ta en dusch då jag varit i skogen och plockat plantpallar och blivit ordentligt svettig och när jag satt på duschen för att varmvattnet skulle komma så kom Leo som en raket och skulle dricka vatten i duschen så han blev genomblöt som en dränkt råtta men han lika glad för det så tydligen gillar han vatten .

Ikväll tröttnade lastmaskinen på mig och golvade mig .Skulle öppna motorluckan då den larmade för låg vattennivå och tänkte inte på att vi demonterat skärmarna då vi ska lacka dom och gasdämparna är anpassad för tyngden med dom på .Fick inte luckan att öppna sig så jag tog i och sedan blev det svart och jag låg på marken så nu sitter jag här med världens dubbelhaka som börjar bli blå och en fläskläpp som heter duga och ont i nacken .Ser ut som jag varit och boxats .Men som man säger är huvudet dumt så får kroppen lida .Sedan skulle jag ta en dusch då jag varit i skogen och plockat plantpallar och blivit ordentligt svettig och när jag satt på duschen för att varmvattnet skulle komma så kom Leo som en raket och skulle dricka vatten i duschen så han blev genomblöt som en dränkt råtta men han lika glad för det så tydligen gillar han vatten .

Ajje! Hoppas smärta och svullnad försvinner fort.

Min mammas äldsta vän (de har känt varandra i typ 40 år) fick för drygt 10 år sen bröstcancer. En riktigt elakartad. Hon blev av med tumören men för nåt år sen när hon var på kontroll upptäcktes metastaser på flera ställen i kroppen, bla i skelettet. Hon kommer aldrig bli frisk. Hon kämpar med nya typer av behandlingar, mediciner, strålning och lyckas ändå jobba 25%. Hon har två barn, ett som inte är tonåring ännu och ett som är strax över 20. Förmodligen kommer hon inte kunna se sin yngsta ta studenten och det känns bara så... för jävligt rent ut sagt. Hon är världens mest underbara människa.

:heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 515
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 190
Senast: gul_zebra
·
Skola & Jobb Om ni sökt ett jobb där ingen sista ansökningsdag angavs, hur länge skulle ni vänta innan ni kontaktade stället för en uppföljning? Jag...
Svar
3
· Visningar
312
Senast: Mineur
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 911

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka