Vad sysslar vi med? Del LVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skrattar så tårarna rinner, åt den här konversationen som en kompis råkade få till :rofl:

haha.jpg

Tittat på The handsmaid's tale (gråtit en skvätt såklart, den där serien är så bra men gud sån ångest) och ätit "middag" bestående av chili cheese nuggets. Är frysen och trött, ska nog göra en kopp te till.

Det är stor skillnad på andra och ens egna. Jag älskar mina barn och gullar med bebis och myser med treåringen men jag gör inte gärna det med andras barn.

Min är 17 år och är inte ute och skriker på gården. Gjorde han inte när han var mindre heller pga att jag anser att man inte skriker åt varandra när man för en konversation.

Jag hatar dock inte barn, men jag tycker inte om dom.

Men jag accepterar dom och respekterar dom lika mycket som alla andra människor.

Klart att barnen ska få leka och föra liv. Inget snack om den saken.

Jag har bara svårt för denna grupp barn som håller till på min gård för dom skriker åt varandra hela tiden.

Man blir lite trött på det när man får höra det några timmar varje dag.

Det handlar inte om små barn utan om barn i 10-12 års ålder här.

Min är 17 år och är inte ute och skriker på gården. Gjorde han inte när han var mindre heller pga att jag anser att man inte skriker åt varandra när man för en konversation.

Men jag accepterar dom och respekterar dom lika mycket som alla andra människor.

Jag har bara svårt för denna grupp barn som håller till på min gård för dom skriker åt varandra hela tiden.

Det kan jag förstå O_o

Tycker inte heller det är så kul när barn skriker i flera timmar varje dag. Vi har jättegoa barn på gården som leker och tjoar, inget som stör oss utom när det är kl 23 på kvällen. Och då snackar vi 8-åringar...:meh:
Jag är ingen barnälskare heller. Jag älskar mina egna, och jag kan tycka andras är söta och goa men där tar det stopp. Jag skulle aldrig sitta och gulla med någon annans treåring för jag tycker inte om det.

Jag insåg precis att melodin till sången om man månaderna som lär sig på dagis faktisk är en ordentlig klassisk symfoni av Beethoven kallad An die Freude :eek:
Jag måste få fnissa lite, men det gör jag för att det var lite sött av dig :D Jag både gillar och ogillar när jag själv kommer på såna saker:D

Här snackar vi diplomatisk :D du måste ha varit i barnfri tråden och blivit "uppfostrad" :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 515
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 190
Senast: gul_zebra
·
Skola & Jobb Om ni sökt ett jobb där ingen sista ansökningsdag angavs, hur länge skulle ni vänta innan ni kontaktade stället för en uppföljning? Jag...
Svar
3
· Visningar
312
Senast: Mineur
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 911

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka