Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du är inte alls en elak mamma. Du tänker helt rätt. Du är bara stört cool.För mig en hypotetisk fråga eftersom det är många år kvar tills mina egna barn är tonåringar. Just nu med trotsåldersbarn i "tänket", då man måste vara dödskonsekvent, så är min spontana reaktion att jag hade bett tonårsdottern plocka ur ringen/stiftet eller vad det nu kan vara. Har jag förbjudit henne att göra den så ska hon inte ha den. Har hon betalt den själv så får hon bita i det sura äpplet - hon hade haft pengarna kvar om hon gjort som jag sagt.
Fast jag kanske är en elak mamma?
DÅ kontrar jag i så fall med att det elaka är i så fall att förbjuda piercingen, inte att se till att förbudet efterföljs...
Är man tonåring så är man nog tillräckligt stor för att kunna ta konsekvenserna av sitt handlande.
Just nu med trotsåldersbarn i "tänket", då man måste vara dödskonsekvent, så är min spontana reaktion att jag hade bett tonårsdottern plocka ur ringen/stiftet eller vad det nu kan vara. Har jag förbjudit henne att göra den så ska hon inte ha den. Har hon betalt den själv så får hon bita i det sura äpplet - hon hade haft pengarna kvar om hon gjort som jag sagt.
Tänkte vända mig till alla kloka bukare som brukar ha råd om det mesta.
Situationen är så att ni har förbjudit er tonårsdotter att göra en piercing. Hon är i äldre tonåren och har tänkt på detta ett tag och vill verkligen.
Vad skulle hända om hon kom hem en dag och hade gjort denna piercingen? Det är gjort på ett professionellt ställe, hon tar hand om den och har betalat själv.
Hur hade ni reagerat?