Vad ska ska man raka in på baken!?

E

e.s

Jag ska snart raka min ponny och funderar nu på vad man ska raka in på baken?Har funderat på att raka in Walt Dinsney loggan ( musse huvet), men jag tror inte att man kommer att fatta vad det är om jag gör det... eller kanske en rosett över svansen (han heter Ior) är det nån som har nått roligt förslag på vad han ska ha på baken

(han kommer att vara jaktklippt så det hamnar på baken kommer att vara orakat)

HJÄLP MIG :angel:

Sv: Vad ska ska man raka in på baken!?

men det är ju så vanligt.. :P ;)

Uuuuuuuuuuuuuuuuuusch, det är så fuuuuuuuuult med mönster på baken. :p

e.s skrev:
Jag ska snart raka min ponny och funderar nu på vad man ska raka in på baken?Har funderat på att raka in Walt Dinsney loggan ( musse huvet), men jag tror inte att man kommer att fatta vad det är om jag gör det... eller kanske en rosett över svansen (han heter Ior) är det nån som har nått roligt förslag på vad han ska ha på baken
HJÄLP MIG :angel:

Den dagen en levande häst behöver utstå att utifrån sitt naturliga täckhår påminna om en graffitimålning utifrån en mindre kunnig hästägare är väl måttet rågat. Tydligen har vi kommit dit nu.

Vore det inte bättre om du själv "rakade" in ett musse huvud på din egen bak och låta hästen ha sitt naturliga täckhår kvar.

Ursäkta men du borde inte ha levande djur då du behandlar dom som "leksaker". Lär dig att RESPEKTERA djur och visa dom den värdighet dom så väl är värda.

hovis skrev:
Vore det inte bättre om du själv "rakade" in ett musse huvud på din egen bak och låta hästen ha sitt naturliga täckhår kvar.

Ursäkta men du borde inte ha levande djur då du behandlar dom som "leksaker". Lär dig att RESPEKTERA djur och visa dom den värdighet dom så väl är värda.
:bow:
Tänk om det vore tvärtom.. att hästen fick bestämma frisyren på ägaren istället! :rofl:

klipp in namnet *lite ironisk bara*

såg en gång en ganska rund fjording, med sitt namn "Lilla My" klippt på baken :crazy:

hovis skrev:

Det roligaste jag hört/läst idag!
Tack för den!! :bow:

hovis skrev:
Den dagen en levande häst behöver utstå att utifrån sitt naturliga täckhår påminna om en graffitimålning utifrån en mindre kunnig hästägare är väl måttet rågat. Tydligen har vi kommit dit nu.

??? ???
:crazy:

Tror varken hästen mår dåligt psykiskt eller fysiskt av att han får Musse på baken, men hästägaren hade kanske mått dåligt psykiskt om hon skulle går runt med en inrakad Musse på skallen. Men vissa ska ju hänga upp sig på allt. :smirk:

Jag tänkte länge på att köpa ett Musse Pigg fleecetäcke till min häst, undrar om han hade skämts om han hade haft det på sig. ;) Klippt (helt) var han också och det led han inte av.

Eftersom hästar inte ofta står och speglar sig, kommer den förmodligen inte ens se att den har ett mönster på rumpan och ännu mindre lida av det :angel:
Det skulle vara om hagkompisarna mobbas kanske :p

Om man ska klippa hästen överhuvud taget kan man ju diskutera men kanske inte i denna tråden :smirk:

Clintan skrev:
men hästägaren hade kanske mått dåligt psykiskt om hon skulle går runt med en inrakad Musse på skallen. Men vissa ska ju hänga upp sig på allt. :smirk:

Som man själv vill bli bemött bör man bemöta andra. Kanske ngt för dig att hänga upp dig på.

herregud.. vissa av er är ju som ni är, så ni menar alltså alla topphästar som har något inrakat på baken mår pysiskt dåligt och ändå kan hoppa typ 150`???? Jag tycker snarare att det är sjukt om jag inte skulle raka honom! och sedan om han har något på baken eller inte tror inte jag att han bryr sig om!! Är det nån som har något annat förslag!?

Som man själv vill bli bemött bör man bemöta andra. Kanske ngt för dig att hänga upp dig på.

Skulle jag bemöta andra människor som jag bemöter min häst, så hade jag nog inte varit poppis så länge till. :smirk: Tror inte de vill kallas snuttegull och bli ryktade och ridna på, men man vet aldrig, det finns folk med en massa böjelser. :angel:

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 315
Senast: Juli0a
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 179
Juridik & Ekonomi Jag har funderat på en sak, jag vet att pengar är ett väldigt laddat och känsligt ämne men undrar var gränsen går för att räknas som rik...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 448
Senast: avslutat medlemskap
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 243
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25