Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilket parti ska ni rösta på när det blir val igen?
Varför?
Vad anser ni är bra med just det partiet, så ni väljer att rösta på dem?
(Kommun och Landsting är hemligt eftersom jag arbetar som tjänsteman.)
Vilket parti ska ni rösta på när det blir val igen?
Varför?
Vad anser ni är bra med just det partiet, så ni väljer att rösta på dem?
Själv är jag rätt kluven, är inte så insatt eller kunnig inom politik så vet inte riktigt vad jag ska rösta på.
Är man positivt inställd till genus från början förmodar jag att man inte har några större problem med en undervisning som enligt läroplanen ska utgå från att motverka traditionella könsroller.Det är lustigt att jag som har ett barn på dagis inte alls märker de fruktansvärda exprimenten (mer än att alla leker med allt).
Då utsätter jag honom för långt värre saker hemma i genusvetenskapens namn.
en undervisning som enligt läroplanen ska utgå från att motverka traditionella könsroller.
Många som arbetar med jämställdhet inser att det fria valet inte är så bra. Min åsikt är att barnen är för små för att göra så många val. [...] Det så kallade fria valet leder enligt Tina Jensen i själva verket till att barnen väljer vad de förväntas göra och där de inte blir ifrågasatta av andra vuxna och barn.
Jag sympatiserar med ambitionerna att barn ska få vara på olika sätt oavsett kön. Men det är lätt att blicken dras till när barnen gör något stereotypt
Ett exempel i avhandlingen är en engagerad förälder som vill se mer genuspedagogik på förskolan och är frustrerad över att hennes son tillåts leka Batman i buskarna med sin bästa killkompis hela dagarna. Hon tycker att det är för mycket fri lek och vill att pedagogerna ska styra upp den mer.
Alla barnen, utom ett, gör det under glada tjut. En flicka vägrar stillsamt men styvnackat, trots pedagogernas upprepade försök att få med henne. Här kan man se det som att det är en blyg flicka som inte vill stå i centrum och att hon behöver hjälp att ”ta för sig”. Men när Klara Dolk stod vid sidan av och iakttog började hon fundera om det inte är ganska modigt att våga sätta gränser mot de vuxna trots att inga andra barn gör det.
När jag var liten lekte alla med djur, lego, tåg och klossar. Jag var ganska tjejig, men hade fan rutiga skjortor och sjömanskostymer på mig. Grävde i sanden, gungade, badade, gillade hundar. Inget konstigt. Och mina föräldrar var aldrig genusmedvetna, alla gjorde så.Det finns gott om människor som anser att det fria valet inte existerar bland barn,
Åh, det här är så svårt tycker jag, jag vill verkligen rösta på F! och har gjort det i de tidigare två val jag har haft rätt att rösta i, men sen när de aldrig kommer in och alliansen får ha kvar makten kan jag inte riktigt bestämma mig för om det är värt att chansa på att F! kommer in (för om de gjorde det vore det det bästa i mitt liv!) eller om jag ska satsa på att rösta bort alliansen. Just nu lutar det åt vänstern, men kommer troligtvis som vanligt vara osäker ända in i röstlokalen.Jag kommer rösta på Fi!
Ut med rasisterna, in med feministerna.
Hehe härligt. (Tror också att killar har det softare nu än nånsin?)Detta ser jag väldigt mycket på min sons kusin som bor i storstad, men på min sons dagis tycker jag tjejerna är betydligt bättre.
Nu har jag en son så jag behöver inte tänka lika mycket (faktiskt) men vi sminkar oss (hade jag nog inte gjort om han var tjej faktiskt) och målar naglarna för skojs skull och slår hans pappa när han klagar på det.