vad ska inhandlas?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare SomethingCorporate
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 2 045
Sv: vad ska inhandlas?

*KL*

Tycker folk har fått med det mesta. Men varför tipsas det så om tidningar? Här hemma körde vi med golvmopp. Vilket inte var ofta då både Focus och Bråka kissat inne mindre än tio gånger.

Så det är smidigare att torka upp kiss med tidningspapper? Det var något nytt ;)

:rofl:

Det var faktiskt ganska kul skrivet... (eller så är jag morgontrött)

jag har heller aldrig haft tidningspapper utlagt på golvet för jag har fått för mig att tidningspappret på så sätt kanske visar "här är det okej att kissa" :angel:

Jag har kört moppvarianten jag med :) och varit ute femhundra ggr per dag och berömt varje gång det kommit kiss ute, och ignorerat då det råkat komma inne :) Har funkat himla bra och kommer köra samma metod till kommande valp... dock så har vi ju inte laminatgolv då kan jag förstå om man nojjar sig extra mkt laminatgolv kan ju vara lite känsligare :)

Du torkar ju inte upp kissat med tidningspappret, valpen gör sina behov direkt på den! :angel: bara att byta ut.
Moppen måste du först hälla i vatten, rengöringsmedel och sen kan du moppa, sen ska vattnet hällas ut osv, men om hunden bajsat då? :idea: Fortfarande smidigast med tidningspapper, tycker jag då.

*KL*

Tycker folk har fått med det mesta. Men varför tipsas det så om tidningar? Här hemma körde vi med golvmopp. Vilket inte var ofta då både Focus och Bråka kissat inne mindre än tio gånger.

Jag reagerade också över detta. Känns som en omständigare väg mot rumsrenheten att ha tidningar...

Du torkar ju inte upp kissat med tidningspappret, valpen gör sina behov direkt på den! :angel: bara att byta ut.
Moppen måste du först hälla i vatten, rengöringsmedel och sen kan du moppa, sen ska vattnet hällas ut osv, men om hunden bajsat då? :idea: Fortfarande smidigast med tidningspapper, tycker jag då.

Och varför låter man valpen kissa inne på papper? Vore det inte lättare att gå ut med den lilla och moppa bort en ev. olycka?

Om hunden bajsar? Då tar man väl bort det? Förstår inte alls problemet. Bajs på golvet = hämta toalettpapper, ta bort bajs, spruta med Ajax, torka. Färdigt.

Exakt, har hunden bajsat vill man väl spraya lite ajax för lukten också eller är det jag som är känslig för bajsdoft ;)

Nej skippa tidningarna och kuta ut med valpen istället :)

Men hjälp, vem sa att man inte går ut med hunden bara för att man har tidningar på golvet? :crazy:
En tidning på golvet framme av samma anledning som du har moppen, svårare än så är det inte. :cool:

Inte någon av alla våra valpar eller hundar har haft något problem med rumsrenhetsträningen bara för att vi har använt tidningar? Men var och en blir salig på sin tro, det är ju fler än jag som föreslagit tidningar ;). Mig personligen skulle det antagligen bli antingen eller, spelar ingen större roll.

Men idén med papper är ju att valpen ska kissa på pappret eller hur ?

Aliide menar ( tror jag ) på att man lika gärna då kan passa och kuta ut med valpen och ha moppen för ev olyckor.

Inte mopp VS tidning :)

Aha. Då fattar jag. Min erfarenhet grundar sig till familjens kennel, blir lite svårt att springa med mopp efter 6 valpar eller fler... :D

Jo men jag tror faktiskt att tidningspapper ( i detta fall ) möjligtvis gör att valpen senare blir rumsren .

Min tanke/åsikt dock :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 818
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 323
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 385
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 593
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka