Vad ska du köpa i julklapp?

Sv: Vad ska du köpa i julklapp?

Vår son är 2 år och 3 månader till jul. Vi har inga direkta funderingar, tänker inte köpa särskilt mkt.
I onsdags hittade jag en jättesöt liten ryggsäck, den ska han få. Sen blir det väl nån sak till.

Melvin önskar sig en sån här av gammelmormor och gammelmorfar.

2008641013-93_3373.jpg

Dottern kommer vara 8 månader vid jul så vi kommer inte köpa något speciellt. Någon leksak eller två. Hon har allt hon behöver just nu och några månader framåt. Sedan har hon köpgalna mormor och farmor som vi får försöka stoppa så gott det går. Vi har inte så stor lägenhet så några "onödiga" saker vill vi gärna slippa. De båda skulle gärna köpa allt till henne :p

detta har vi önskat från div släktingar:
dottern 2,5 kommer få ett dockhus + möbler i trä från pintoy
sonen som blir ca 5 mån till jul kommer att få en wheely bug:
wheely-mouse_1.jpg

*kl*

Har funderat på en gunga, ett leksakstält (om det får plats), div fårn fisher price( med klossar och sådant).

Saker som går att upptäcka och pilla med.

Nä, jag med :D
Liten (20 månader till jul) ska få knopp-pussel för hen älskar att pussla. Och brio-järnvägsprylar, och boken Pappa hämtar. Sen står det still. Vad är lagom att köpa? Hen fattar ju ännu inte konceptet jul och julklappar, så risken är att vi öser på med presenter bara för vår egen skull. Jo, en bebisdocka med napp och nappflaska kanske! Det gillar hen på dagis!

Det kan ju vara smart att inte från början vänja dem med att det måste vara över 20 klappar :crazy: :idea:

Ett bra tips för barn som är ca 1-3 år är fisher-price eller liknande pedagogiska saker som LÅTER när man trycker på knappar. Helst inte så högt.... Det fiffiga med dem är att de kan trollbinda barnen ett bra tag så vuxna kan få lite andrum vilket kan vara skönt på jul och kalas :laugh:

Våra barn (7 och snart 4) leker båda fortfarande med sin pratande nalle puh-telefon.

Till ditt/dina barn?

Hur gammal/gamla är de?

Dottern som är 15 kommer förmodligen att få en kamera, en akustisk gitarr, en plattång och en ACDCbiljett av mig o maken. Dessutom hittar jag alltid 100 andra "bra o ha!-grejer som hon får.

Bonusbarn 1 som är gift o har familj får porslin som hon samlar på o vad barnbarnen får vet jag ännu inte. Dom har redan allt dom önskar känns det som.

Bonusbar 2 som är 25 får en ACDC-biljett, tv-spel, kläder och förmodligen nåt till den egna lägenheten som är på gång.:bow:

*kl*

Har funderat på en gunga, ett leksakstält (om det får plats), div fårn fisher price( med klossar och sådant).

Saker som går att upptäcka och pilla med.

Vi gav våran dotter en gunga när hon var i den åldern som sattes upp i taket. Där satt hon i närmare två år tror jag. Mycket uppskattad present:laugh:

Min erfarenhet är att mjukisdjur med inbyggda knappar håller mycket sämre än rena plastsaker. Det är svårare att träffa helt rätt också.

En annan aspekt på mjukisdjur med inbyggda knappar är att när batterierna är slut så går det inte att byta ut dem....

Våra egna barn är snart 7, snart 5 och 3½.
Stora tjejen ska jag försöka hitta en större cykel till, så att lillasyster kan få överta hennes.
Sonen har jag lovat ska få en egen uppsättning prinsesskläder - han bröt ihop härom veckan när tjejerna hade sina på sig (som DE fick i julklapp för två år sedan, när han var 1½) för att han inte hade några.

Sen kommer jag få en slant av farmor och farfar att handla grejer till dem för också, jag tycker det är SKITSVÅRT att köpa saker för jag vill ha BRA saker!

Okej, har jag tänkt på med, men vet inte om det fungerar då vi bor i lgh på 65 kvm.

Ja säg det. Vad köper man till en 1 åring ?! Skulle inte förvåna mig om hon blir gladast av omslagspapperet på julklappen....

* nej, jag har hjärnsläpp med ;) *

Julen när mina döttrar var dryga året så fick de varsin lussebulle inslaget i massor av papper ! Det var årets julklapp !

En sådan har vår äldsta dotter. Den har varit (och är fortfarande) väldigt populär. Tyvärr har knappen i ena örat slutat fungera, men i övrigt har den hållt väldigt bra med tanke på att den varit med nästan överallt i 2 års tid. Batterierna har vi bytt en gång bara.

Jo...just det... Ett litet tillverkningsfel har den (iaf vårt exemplar, kanske har rättats till på senare modeller), när man trycker på magen så säger den inte "mage", den säger "nage" :D:angel:

Haha. Stackars leksaken har ett talfel. :D

Men det låter, både från dig och NeverEver som det är något att åka och titta på i alla fall. :laugh:

Liknande trådar

Övr. Barn Jag lärde mig precis att mitt barns försäkring betalar ut 10 000 kr när mitt barn fått sin ADHD-diagnos. Jag kanske är löjligt...
Svar
17
· Visningar
1 303
Senast: Sofie.S
·
Övr. Barn Hur tänker du hantera ditt barns kompisar i framtiden? Barn kommer med lekkamrater. Och med det kommer massor av barnrelaterade saker...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 694
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 557
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat