Vad ska du köpa i julklapp?

Sv: Vad ska du köpa i julklapp?

kl

Sam ska få en sagobok på engelska. Redan nu älskar han att titta i Djuren på bondgården, men pappa är lite dålig på svenska :D

Sen ville hans pappa att han skulle få nån slags bilmoj som han kan ta sig runt på, får väl se hur det blir! Sam kommer förresten vara 11 1/2 månad på julafton :)

Haha. Stackars leksaken har ett talfel. :D

Men det låter, både från dig och NeverEver som det är något att åka och titta på i alla fall. :laugh:

Javisst! Den är jättesöt och jag inbillar mig iaf att den till viss del är pedagogisk och utvecklande för barnet. För att inte tala om att föräldrarna går omkring och nynnar på ramsorna/sångerna som jycken trallar och härmar den... :rofl: ;)

Nejdå, det har jag med. Dottern kommer att vara 8 månader vid jul och jag har ingen aning om vad hon ska få i julklapp... :confused::D

Är det någon vits att köpa saker till sådana små? Lussebulle i papper lät genialt, tycker jag.

Pengar (för att komma upp i ungefär samma summa som storasysters julklappar)

Uppskattar en åtta månaders pengar? Eller missuppfattar jag något nu? Ska storasystern få leksaker för säg 100 kr och så får lill*n leksaker för 50 kr och så 50 i "handen"? Eller på ett konto? Eller vad?

Sånt tänker inte jag alls på. Det är inte så noga när barnen är så små att de inte förstår värdet av grejerna. Jag köper saker till mina som jag tycker att de ska få, det har ingen betydelse om storebrors grejer kostat 1000 och lillebrors 500.
Det är ju kanske viktigt när barnen är större och förstår att den ena fått klappar för mycket mer.
Men jag kanske är orättvis.
Fast iofs så var storebrors klappar billigare när han var i lillebrors ålder, så det är väl inte mer än rätt att lillebror får får samma summa som storebror i samma ålder.

För att svara på ursprungsfrågan, till min 7-åring kommer jag köpa ett playstation 2 med tillhörande spel. Och så ska han få ett halsband med ett B. Han älskar smycken. Kanske nån pysselbok eller så också.
2½-åringen ska få en Mack, från filmen Bilar. Och så lite andra grejer från filmen. Kanske en saccosäck.

Då har vi lika stor åldersskillnad på våra barn! :)

Min äldsta son är 7 år och till honom har vi köpt den där riddarborgen i lego, en lavalampa som han länge velat ha och ett PS2 spel. Nåt mer blir det väl... önskelistan är ju lång!

Min yngsta son som är 2½ har vi än så länge bara köpt Mega Blocks duplovariant med Cars. Ev blir det en leksaksmotorsåg och lite andra diverse grejer, har inte kommit på nåt mer än...
Men lego/duplo är alltid poppis!

Sen håller jag med om att det inte är så noga vad det kostat syskonen emellan, iallafall inte nu när dom är så små, hur det blir när dom blir äldre vet man ju aldrig. Men tror att barnen själva inte bryr sig så mycket så länge dom får nåt dom verkligen vill ha...

*kl*

Var och kikade på "öra, fot 1-2-3 - hundmjukisleksaken" (den har f ö fortfarande talfelet kvar :D). En sån blir det. :laugh: :laugh:

Sen har vi "beställt" en gungälg av dotterns mormor och morfar. :laugh:

17-åringen får pengar, 15-åringen mobil, 13-åringen mobil, 11-åringen ska få hästsaker för samma pengar som de andra.
2-åringen vet jag inte riktigt. Han har rivit sönder ca 10 böcker sista månaden, alla småbilar åker hjulen av på, allt som man kan pilla bort grejer på går sönder. 1-åringen har börjat ta efter storebrorsan fast han äter gärna upp böckerna oxå. Vi funderar på en bobbycar då han inte får låna brorsans.
Sen ska vi köpa en gemensam julklapp till alla, en 42" lcd-tv och ett nintendo wii

*kl*

Bra, pedagogiska leksaker för en liten kille som gillar knapptryckning, melodier? Det måste väl ändå vara Fisher Price? Han är 14 månader.

Nåt mina killar älskar är en traktor med en lös bonde, med släp med lösa djur.
när man sätter gubben och djuren på rätt ställe så låter dom och bonden sjunger. Köpte en sån till 2-åringen och en annan sak till 1-åringen. När de satt i bilen satt 2-åringen och hade jättekul och 1-åringen satt med sin tråkiga sak och tittade med avundsjuka blickar på 2-åringens traktor. Till slut när sambon såg hans ledsna blickar vände han och köpte en till :D
Tror det är FisherPrice eller Brio

Han leker med min brors gamla traktor i plast. Den låter inget eller något sådant, men han verkar gilla det så mera sådana ska han få! Och en bilmatta!

Jag tappade kraftigt lusten att köpa klappar när vi blev uppringda av en uttråkad shoppingglad bekant med Norgejobbande man. Hon hade hittills köpt 19(!) julklappar till sin treåring och 10 till ettåringen. Innan december börjat... och hon lät inte särskilt imponerad över vår presentlista. Bläh, vad jag ogillar när andra försöker få med mig i konsumtionshetsen. Det blir de saker vi köpt hittills, och så några prassliga småklappar med massa papper och snören och så russin/lussebulle/bokstavskex i.

kl

Till bonussonen som snart är 6 år har jag köpt en stor Kiss-poster.
Spanar även på en med Wall-E.

Sambon har köpt två st Wall-E kalsonger och kommer köpa ett spel till x-boxen, pojken har bara ett enda som han spelat hela året så det är hög tid för ett till.

Sen har vi en gammal julkalender i tyg med fickor och till den har jag/vi hittat massa småsaker på Tradera. Klistermärken, ballonger, mössa, plåster osv med coola motiv. Men det är ju ingen julklapp, bara julmys. :)

Min son som fyller 5 i jan ska få en radiostyrd bil, sen önskar han sig en skördetröska? Ja, han är GALEN i maskiner...
Men min dotter som är 2½ ska få en dockvagn, hon leker gärna med bilar och maskiner,men har ett stort intresse för dockor och djur mm.Så då bestämmde vi att hon kan få en. Sen blir det säkert kläder och en hel del annat ;0)
Så tomt under granen lär det inte bli i år heller...

Kolla hos Myrorna och på Blocket. Ofta finns det fina billiga grejer där, eftersom barnen hinner växa ifrån leksakerna innan de slits ut.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag lärde mig precis att mitt barns försäkring betalar ut 10 000 kr när mitt barn fått sin ADHD-diagnos. Jag kanske är löjligt...
Svar
17
· Visningar
1 303
Senast: Sofie.S
·
Övr. Barn Hur tänker du hantera ditt barns kompisar i framtiden? Barn kommer med lekkamrater. Och med det kommer massor av barnrelaterade saker...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 694
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 557
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Bolån, hur ska man tänka?
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna