Vad ska du köpa i julklapp?

Sv: Vad ska du köpa i julklapp?

Jag kommer ha tre barn i jul, den stora tonåringen får nog pengar till datorsaker skulle jag tro, han är jättesvår att handla till då han är grymt kräsen. Sedan ska han få något mer, som jag inte riktigt bestämt vad det blir. Det är villkorat, han har gett ett löfte till sig själv, och om han håller det ska han få något utöver det andra som belöning/uppmuntran till att förtsätta hålla det löftet.

Han kommer få lite musik med, han har börjat lyssna på Johnny Cash, så honom blir det nog en skiva eller två av. Lovikavantar skymtade jag i jackfickan, så en matchande mössa till det blir det också!

Sedan fyller han 23/12 så jag måste komma på lite bra saker till den dagen med, vilket är skitsvårt tycker jag. Kläder behövs nog, så en dag med mammas plånbok på stan blir det förmodligen!

Lille D ska få ett kök, med tillbehör. Han tycker om att vara med i köket, och man får knappt en lugn stund när man är där, så jag hoppas ju på att han gillar det här. Det ska köpas så snart som möjligt eftersom det byggs i Linköping och jag vill gärna vara med och köpa det (går ju snart inte in i bilen...)

Han ska även få lite hemstickat, ett set med mössa, halsduk, sockar och vantar i matchande färger är det tänkt att jag ska producera.

Små leksaksbilar lär väl slinka med i pakethögen med antar jag, han brummar med allt nu för tiden:laugh:

Minsta pojken är våran julklapp, så han får väl en slurk mammamat och en hel hög med pussar och kramar troligen:love:

Elivia kommer vara 16 mån till jul. Tror faktist inte vi kommer köpa speciellt mycket till henne. Hon har en mormor och en farfar samt en drös mostrar och en morbro (och en del släktingar och vänner till) som kommer överösa henne med julklappar. Vi talar helt enklet om för dem vad hon behöver/vill ha så fixar dem de:D.

Så tänker vi med.. ;)

Emil kommer att vara 14½ månad då och Jesper 3 månader. Nått kommer vi ju att köpa såklart, men inga dyra grejjor, dom kommer att få så mkt ändå. Bättre att önska det till dom av andra ist för att köpa det själva till dom. :)

kl
Förra julen när jag var gravid så höll min svärmor redan på att planera vad hon skulle köpa till vårat barn denhär julen.
Hon frågade också vad vi tänkte köpa.
Jag sa att vi nog inte tänkt så mycket på det, eftersom barnet inte ens var fött, och jag tror inte heller att hon bryr sig så mycket eftersom hon kommer att vara lite över 9 månader då.

Säkert kommer vi att köpa någon leksak eller så till henne, men jag skulle gissa på att hon skulle vara minst lika glad över att få leka med ett grytlock.

Vi diskuterar för fullt då vi egentligen anser att de har för mycket saker men vi kan inte enas om vad som ska bort... :crazy:

Men det som vi funderar på är:

Elin, 6 år: Sigge böcker, hon har fallit handlöst för Sigge, jag tänkte även försöka hitta lite andra böcker som hon skulle kunna tycka om och som hon kanske kan börja läsa själv i inom en snar framtid.
Sen tittar jag även en del på det "rosa" legot, tyvärr har hon blivit tuktad från förskolan att lego är för pojkar och jag tycker att det är idiotiskt, så kan det rosa legot få henne att "våga" leka med lego igen så är det värt det.

Sen blir det säkert några mer saker, men vi ska försöka komma överrens om någon "rejäl" sak och ev några "göra saker" oxå.

Fredrik, 3 år: Det blir något lego, han ägnar timmar åt att leka med gubbarna, bygga hus, bilar osv. Sen blir det nog även ytterligare en riddare, de har fina rejäla riddare i en liten leksaksbutik i stan som kostar lite mer men känns rejäla. Sen blir det även någon bok, Peller hjälper en Riddare tror jag kommer passa bra.

Åt båda kommer jag att köpa lite olika "pyssel" de älskar att sitta med mig och "scrappa" men det får nog bli i adventskalendern...

*kl*

Tim kommer vara 2 år i jul.
Han ska få lite kläder, böcker, byggklossar å lite annat man kan bygga med.
Han fyller år 2 veckor innan jul så han får lite annat på sin födelsedag också.

Isabelle kommer vara 2½ månad i jul och hon får lite kläder och babyleksaker som en skallra, bitring m.m

Isabelle kommer ju inte sakna julklappar direkt å tim blir glad för det han får, kommer inte ösa julklappar över dom utan några st var helt enkelt :) som sagt så får ju tim lite på sin födelsedag också.

Har så svårt för att hitta saker som Loke tycker om.

En gunga? Lektält? Rutchkana? Ingen aning. Vi måsrte ju se över med vad vi får plats med för grejer.

Han gillar att plocka med saker.

Dominic är 4 (om 1 vecka) , och ska nog förmodligen få ännu mer lego.

Han älskar sitt lego, och nu är han inne i en period där det ska vara riddarhästar och spöken. Fast det lär han ju få när han fyller år iofs, men i jul blir det väl samma sak skulle jag tro , lego alltså ;)

Stora tjejen, 2½ år (merparten av klapparna redan inhandlade):
Käpphäst
Snöskyffel
Redskap till hennes minikök
Pussel
DVD-filmer (teletubbies, byggare bob + rory racerbil)
Tofflor
Lego

Lilltjejen, nästan 8 månader på jul(total idétorka vad det gäller henne, hon har ju redan allt hon behöver eftersom hon ärver av storasyster):
Mjuk boll
Mobil-leksak till bilstolen
Leksak som rör på sig (uppmuntrar krypandet)
Pengar (för att komma upp i ungefär samma summa som storasysters julklappar)

Dessutom funderar jag på att köpa ett silversmycke åt dem var, från lyckopenningen (synskadades riksförbund)

*kl*

Nån film tror jag vi kommer köpa, nån bok, några klänningar, prinsess-saker kanske.... sambon ska köpa en liten Rc-bil...

Dottern blir 3 år strax efter jul. hehe

Min 6 åriga dotter kommer att få fler spel till sitt Nintendo DS. Det har kommit ett nytt westernridningsspel som jag hoppas kan passa. Sen kanske något av Super Mario spelen, har inte riktigt koll på dem men det blir nog ett sådant också.

Leksaker är hon ganska ointresserad av så det blir nog bara någon mer häst till hennes Barbie.

Har bett om böcker också när folk har frågat om vad de ska köpa.

Till ditt/dina barn?

Hur gammal/gamla är de?

Eftersom jag tycker det är jättetramsigt att köpa julklappar, slå in dem och sedan sitta själv och packa upp dem pga att barnen är för små för att förstå, så är denna julen den första som de kommer att få inslagna paketer av oss. Förmodligen så får de det på julaftons morgon och bara ett par stycken var.

Vi har stora familjer så de får paket så det räcker och blir över.

Vad de ska få är däremot inte klart än! :laugh:

De är 2.5 år.

/Timsetim

Är det bara jag som har totalt hjärnsläpp? :D

Nä, jag med :D
Liten (20 månader till jul) ska få knopp-pussel för hen älskar att pussla. Och brio-järnvägsprylar, och boken Pappa hämtar. Sen står det still. Vad är lagom att köpa? Hen fattar ju ännu inte konceptet jul och julklappar, så risken är att vi öser på med presenter bara för vår egen skull. Jo, en bebisdocka med napp och nappflaska kanske! Det gillar hen på dagis!

Till ditt/dina barn?

Hur gammal/gamla är de?

Thea 4½ ska få följande av oss.

10 pack Pet Shop djur (hon ÄLSKAR dem).
En bok om dinousarier.
En barbieprinsessa.
Utklädningsklänning.
En CD-saga.
KLÄDER, hon är galen i kläder...

Sedan kommer hon få massor med andra saker från resten av släkten då hon är skapligt bortskämd:grin::). Är enda barnbarnet på båda sidorna....

Dottern kommer vara 16 månader till jul.

Hon kommer troligtvis få en gunghäst.
Sen blir det nog lite småsaker. Klossar eller mer duplo, pussel, saker med roliga knappar att trycka på... :laugh:

Till ditt/dina barn?

Hur gammal/gamla är de?

Äldsta sonen som är 15½ har jag inte en aning om men det lutar åt pengar, kläder och hårprodukter (hur kan det gå åt sååå mycket wax i kort hår??).

Näst äldsta som nyss fyllt 14 men är gravt utvecklingsstörd och ligger på ungefär en ettårings nivå kommer få leksaker och kläder.

Yngsta sonen som är 11½ ska få ljudböcker, kläder och pengar.

Dottern som är 7½ kommer få ljudböcker, kläder och ritgrejer.

Till stora sonen då 2 1/2 år tror jag det ska inhandlas ett minikök och även ett städset. Han är jätteduktig på att hjälpa till både med disk och dammtorkning :D

Lilla Isaq är ju då bara 4 månader.. och har alla saker efter storebror.. Funderar på en åkpåse.. Men annars är det nog pappret runt paketen som är roligast för honom!

Liknande trådar

Övr. Barn Jag lärde mig precis att mitt barns försäkring betalar ut 10 000 kr när mitt barn fått sin ADHD-diagnos. Jag kanske är löjligt...
Svar
17
· Visningar
1 303
Senast: Sofie.S
·
Övr. Barn Hur tänker du hantera ditt barns kompisar i framtiden? Barn kommer med lekkamrater. Och med det kommer massor av barnrelaterade saker...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 694
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 557
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att hata mat
  • Motionscykel?
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna