Vad ser ni fram emot 2018?

Jag har inget inbokat, men tänker mig fortsätta som vanligt. Vill jobba mer (än typ halvtid) och rida mer (än typ 10 h) än förra året. Kanske blir det en tvådagarsresa till Bohuslän med föräldrarna i sommar.

Jag hoppas och tror att 2018 kommer bli ett fantastiskt år. Det finns mycket jag ser fram emot men saker som sticker ut lite extra:

- Resa till Usa i februari/mars
- Way out West i augusti
- Miniweekend med min bästis
- Komma igång och tävla hästen
- Resa till Karibien i okt/nov

I övrigt är 2018 året vi planerar att köpa gård och med det ge mig möjlighet att ha hästen hemma (utöka hästbeståendet) och för en gångs skull kunna ge honom det hästlivet jag önskar honom. Ser fram emot att fixa och dona och skapa vår egen absoluta drömgård. Det innebär ju också möjlighet till att köpa en till häst och dessutom behöver en ny bil inhandlas!

Hoppas få till lite fler konserter, besök på Gotland och i Stockholm också. Jag känner att 2018 kommer bli bra. Absolut bäst är dock att få spendera all tid jag kan med familj, vänner och min fantastiska sambo! :love::love::love:
Du vet att det är regnperiod/orkansäsong i Karibien då va?

Roligast ska nog bli föl i maj. Min egna uppfödning Celia är dräktig för första gången och hennes mamma Cezanne lever fortfarande 28 år gammal så jag ser fram mot att ha tre generationer hästar!

I februari ska jag flytta, något jag velat göra i flera år men inte tagit tag i.

Annars så ska jag gå på en massa småspelningar som Kaj Holst, Dödsbabs, Hela Huset Skakar och Fiendens Musik i januari - februari och på lite större som Winnerbäck på Zinken i augusti. Funderar över om jag tycker att Nick Cave på Dalhalla kan vara värt pengarna.

I vår blir det nog någon weekendresa och i sommar ska jag och en kompis åka runt lite i Sverige.

Du vet att det är regnperiod/orkansäsong i Karibien då va?

Vad bra! Det vore ju trist att åka dit och det regnar hela tiden för att man inte visste om det.

Fast det har stammer inte. Caribbean har samma regn period som Florida, vilket ar under sommaren. Juni, Juli, Augusti regnar det mest och da regnar det i stort sett varje dag. Mycket. October till April ar hogsasong med lite regn, torrare luft och "lagom" varme.

Orkan sesongen ar fran Juni 1 till November 30 (bade i Florida och Caribbean) men sjalvklart foljer inte vadret datumen utan det beror helt pa hur varmt havet ar om det kan bildas orkaner eller inte. Det vanligaste ar att den forsta orkanen for sommaren kommer runt Juli/Augusti och den sista i October ... och de allra flesta orkaner bildas i Atlanten vid Afrika's kust och drar sig vasterut mot Amerika's kust och sedan vander norrut for att do en naturlig dod langt innan den nar fram till land.

Jag ser jättejättejättemycket fram emot mitt ridläger i början av sommaren! Har varit på samma fantastiska ställe flera år tidigare men inte haft möjlighet att åka de senaste 3 åren.

Jag har också en resa till Dubai, en till Spanien och en till Italien att se fram emot, men det är banne mig ridlägret i Sverige som får mig att bli mest exalterad känner jag nu. Kanske inte helt normalt! :angel:

Annars ser jag fram emot att bli ännu starkare (fysiskt och mentalt), att börja planera lägenhetsköp lite mer seriöst, samt att komma fram till var jag skulle kunna jobba ifall jag fick för mig att byta arbetsplats. :)

Fast det har stammer inte. Caribbean har samma regn period som Florida, vilket ar under sommaren. Juni, Juli, Augusti regnar det mest och da regnar det i stort sett varje dag. Mycket. October till April ar hogsasong med lite regn, torrare luft och "lagom" varme.

Orkan sesongen ar fran Juni 1 till November 30 (bade i Florida och Caribbean) men sjalvklart foljer inte vadret datumen utan det beror helt pa hur varmt havet ar om det kan bildas orkaner eller inte. Det vanligaste ar att den forsta orkanen for sommaren kommer runt Juli/Augusti och den sista i October ... och de allra flesta orkaner bildas i Atlanten vid Afrika's kust och drar sig vasterut mot Amerika's kust och sedan vander norrut for att do en naturlig dod langt innan den nar fram till land.
Det var väl precis samma svar fast jag skrev det i en mening.

Det var väl precis samma svar fast jag skrev det i en mening.
Nej det ar det inte. Det ar inte regnperiod I October/November ... Regn period ar, som sagt, mitt i sommaren och sa vida en orkan inte drar forbi (vilket inte hor till vanligheten) ar det mycket lite nederbord under October och November

Nej det ar det inte. Det ar inte regnperiod I October/November ... Regn period ar, som sagt, mitt i sommaren och sa vida en orkan inte drar forbi (vilket inte hor till vanligheten) ar det mycket lite nederbord under October och November
Första resultatet när jag googlat på väder karibien är:
Regnperioden är mellan maj och november. Många av de karibiska öarna ligger i orkanbältet, vilket betyder att de har en regnperiod som inträffar när vi i Sverige har sommar. ... Under regnperioden ligger temperaturerna lite högre än under det andra halvåret, så det är fortfarande varmt och skönt i området.

Men jag skrev regnperiod eller orkansäsong eftersom överallt jag har efterforska detta verkar dom avlösa varandra.
Men det är inget som behöver diskuteras vidare eftersom @Miiikaela_ visste hur det låg till.

2018 blir äldsta hundens sista tävlingsår och unga hundens första så många tävlingar blir det.
Sen funderar jag på att ta jägarexamen till våren.
Sweden Rock blir det också.
I sommar blir det den traditionsenliga träningsveckan på Öland v. 29.
I höst arrangerar Blekinge SM i bruks och IPO så det kommer bli årets höjdpunkt tror jag.
Utöver det hoppas jag på mycket tid med sambon, kanske någon resa ihop. :)

Förra året och det innan var jag på två riktiga drömresor men verkligheten börjar komma ikapp och jag kan inte förmå mig att se fram emot resplaner som innehåller flyg. Det är så otroligt skadligt för miljön att jag inte står ut med tanken på att bidra till det. Ska därför lära mig att tågsemestra. Inte spikat vart än!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 715
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 592
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 777
Senast: Praefatio
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Barmarksdrag/canicross
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat