Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du vet att det är regnperiod/orkansäsong i Karibien då va?Jag hoppas och tror att 2018 kommer bli ett fantastiskt år. Det finns mycket jag ser fram emot men saker som sticker ut lite extra:
- Resa till Usa i februari/mars
- Way out West i augusti
- Miniweekend med min bästis
- Komma igång och tävla hästen
- Resa till Karibien i okt/nov
I övrigt är 2018 året vi planerar att köpa gård och med det ge mig möjlighet att ha hästen hemma (utöka hästbeståendet) och för en gångs skull kunna ge honom det hästlivet jag önskar honom. Ser fram emot att fixa och dona och skapa vår egen absoluta drömgård. Det innebär ju också möjlighet till att köpa en till häst och dessutom behöver en ny bil inhandlas!
Hoppas få till lite fler konserter, besök på Gotland och i Stockholm också. Jag känner att 2018 kommer bli bra. Absolut bäst är dock att få spendera all tid jag kan med familj, vänner och min fantastiska sambo!
Du vet att det är regnperiod/orkansäsong i Karibien då va?
Vad bra! Det vore ju trist att åka dit och det regnar hela tiden för att man inte visste om det.Har varit där innan under den perioden och var nöjd med det. Beror ju lite på vilken del av Karibien man syftar på också. Hur pass "illa" det är vill säga men inget är bestämt ännu!
Du vet att det är regnperiod/orkansäsong i Karibien då va?
Vad bra! Det vore ju trist att åka dit och det regnar hela tiden för att man inte visste om det.
Det var väl precis samma svar fast jag skrev det i en mening.Fast det har stammer inte. Caribbean har samma regn period som Florida, vilket ar under sommaren. Juni, Juli, Augusti regnar det mest och da regnar det i stort sett varje dag. Mycket. October till April ar hogsasong med lite regn, torrare luft och "lagom" varme.
Orkan sesongen ar fran Juni 1 till November 30 (bade i Florida och Caribbean) men sjalvklart foljer inte vadret datumen utan det beror helt pa hur varmt havet ar om det kan bildas orkaner eller inte. Det vanligaste ar att den forsta orkanen for sommaren kommer runt Juli/Augusti och den sista i October ... och de allra flesta orkaner bildas i Atlanten vid Afrika's kust och drar sig vasterut mot Amerika's kust och sedan vander norrut for att do en naturlig dod langt innan den nar fram till land.
Nej det ar det inte. Det ar inte regnperiod I October/November ... Regn period ar, som sagt, mitt i sommaren och sa vida en orkan inte drar forbi (vilket inte hor till vanligheten) ar det mycket lite nederbord under October och NovemberDet var väl precis samma svar fast jag skrev det i en mening.
Första resultatet när jag googlat på väder karibien är:Nej det ar det inte. Det ar inte regnperiod I October/November ... Regn period ar, som sagt, mitt i sommaren och sa vida en orkan inte drar forbi (vilket inte hor till vanligheten) ar det mycket lite nederbord under October och November