Vad ser ni fram emot 2018?

Att det bli bättre än 2017 ;)

Att jobbet fortsätter vara fantastiskt roligt.
Att mina uppfödningar fortsätter utvecklas väl.
Att välja hingstar till en massa ston.
Att ha ett annat lugn i tillvaron som gör att saker hinns med.

Ovanpå det lite konserter och förhoppningsvis nån semester på höstkanten :)

Jag ser fram emot en massa roligheter!

Thåström :love: och säkert en massa annat kul på Havenfestivalen i Köpenhamn (augusti).

Ett besök med tillhörande fest och livemusik hos en kompis på Gotland, också augusti. Har inte besökt Gotland på 15-16 år så är överpeppad nu!

Den egna traditionella sommarfesten/trädgårdsfesten/mordgåtefesten i juli.

En separat invigningsfest för växthuset, om den inte sammanfaller med juli-evenemanget.

Årets första konsert: Sarah Klang i Lund, mars.

Nya härliga hus- och trädgårdsprojekt fördelat över hela året.

Trädgårdsmässor och konstrundor/trädgårdsrundor i södra Sverige. Falsterbo horse show.

Jag ska bli en jävel på att fotografera efter att ha investerat i en ny kamera.

Och jag ska få in mycket mer ridning, om den känslige Herr Fux håller sig ifrån fånghelvetet.

Jag är också sugen på en eller flera resor runt i Europa men känner att det kan bli svårt att få ihop under 2018, så sannolikt ser jag fram emot sådana under 2019.

Om allt går som det ska ser jag fram emot att flytta till skåne, börja ett nytt jobb, köpa en ny häst, träna med mina vänner, skaffa fler nya vänner och fortsätta träffa min skåning.

Om det inte går som planerat ser jag fram emot att köpa en ny häst, träna och tävla, hitta på roliga saker med mina vänner här uppe och ha roligt på jobbet.

Jag planerar att göra Tjejklassikern för första gången! + ett eventuellt Vårrus och ett lokalt cykellopp. Planerar även att vandra längs södra Kungsleden med mamma för första gången. Ullared, Bil-påsk på Elmia, sommarstugan, ta körkort och ta examen står också på agendan!

//r

Jag ska göra om hemma, måla om det nu tomma "riktiga" sovrummet till någon varm färg(funderar på nån lila) och med en snygg fondvägg och flytta dit sovrummet. Rummet jag sover i nu är egentligen en gammal matsal men det ska göras om till ett ordentligt syrum, ska bli så kul med hela förändringen :love:
För första gången ska jag vara hemma hela sommaren och det ska bli superkul, jag bor i en fantastisk sommarstad med mycket arrangemang och äntligen kan jag gå på det :banana:
Funderar på att åka på Urkult också i år. Jag kommer(om allt går väl förstås) också ta körkortet och börja jobba efter studierna, ser fram emot att tjäna pengar igen :D
Sen lurar jag på att åka någon kort kryssning till hösten men inget bestämt.

Melbourne Grand Prix F1. Första rejset för säsongen och jag och sambon har 4-dagarsbiljetter till hela evenemanget! Det är i slutet på mars.
Det är vår jul och födelsedagspresent till oss själva! (Vi fyller båda år i mars-april)!

Störst i år är väl att jag ska bli mamma :love:
Men Betty ska paras i år och det ska bli himla spännande också. Sen ska vi väl hinna tävla lite också även fast det kanske inte är prio i år (i o m parningen). Sen får vi se vad året mer har att bjuda på.

Ta examen(!!). Flytta någonstans, till ett boende där jag verkligen trivs. Kanske bli sambo. Ta upp ridningen igen. Ev åka till Kanada i höst för att hälsa på vänner och åka skidor. Gärna lite fler resor både inom och utanför Sverige men det beror på vad som händer i övrigt med flytt och jobb samt ekonomi osv.

Ser fram emot ett år som inleds som singel, typ första gången i mitt liv blivande 33 år gammal och jag är SÅ pepp! Häst, häst, häst och ännu mera häst! Fälttävlanssäsongen here I come! Som ryttare, hästägare, lyxgroom eller funktionär spelar ingen roll alls, troligtvis blir det en salig blandning de flesta av helgerna :D

Sista halvan av 2017, efter att jag separerat, flyttat och gjort en ny bekantskap, har gett mig SÅ mycket som människa. Ser framemot att njuta av och fördjupa mig i mina första nära vänskapsrelationer i vuxen ålder (håller tummarna hårt att @Bison flyttar ner :love:) samt min första icke destruktiva "kärleks"relation oavsett vad den senare leder till.

Eventuellt behöver jag byta boende igen, eventuellt bor jag kvar, det är inget som varken oroar mig eller som ger mig negativ energi, tvärtom, och det känns bra. Några år fram över behöver jag snåla med ekonomin och det är jag ju inte världsbäst på men det är inte heller något som egentligen ger mig negativ energi så det känns också bra.

Jag har än så länge inga intressanta planer, men jag vill sluta vara en betraktare som sitter på kammaren och ältar, istället vill jag försöka vara lite mer av en som faktiskt gör saker, lever. Typ.

Jag vill slippa hatta runt med jobb och bostad utan hitta något mer permanent. Räknas fortfarande som nyexad så det ska bli väldigt kul att få fortsätta utvecklas och etablera mig inom mitt yrke. Ska upp till familjens stuga i Trysil för första gången på 10 år. Inte för att åka skidor (såå tråkigt ju!) utan för att vandra (:love:). Och så blir det turer till Slovenien och Finland framåt sommaren.

Vi satsar just nu pa att fa allt i ordning for en semester i Californien och Arizona pa ett par manader medan jag tavlar med en hund och tranar med bada.:p Vi planerar ocksa att ta en tripp ner till Mexico och att besoka vanner pa vagen.
Forutom det ser jag fram emot att fixa min tradgard i sommar ... aka ivag pa kortare turer i narheten av var vi bor och lara oss mer om var egen stat.

Jag hoppas verkligen att 2018 blir mindre turbulent och sorglig än året som varit. När det gäller planer så finns det faktiskt inga, tar det som det kommer. Det enda jag lovat mig själv att göra är att boka in några bandagar när SMC släpper tiderna för sommaren.

Ser fram emot att fölet tittar ut :love:
Livlig typ, verkar det som :nailbiting: Mitt sto och efter min hingst och ska behålla.
Vill träna och tävla mer än förra året och slippa massa tjafs inom grenen och helst inom rasen med. Sistnämnda har jag typ noll hopp om :banghead::rage:

Jag hoppas och tror att 2018 kommer bli ett fantastiskt år. Det finns mycket jag ser fram emot men saker som sticker ut lite extra:

- Resa till Usa i februari/mars
- Way out West i augusti
- Miniweekend med min bästis
- Komma igång och tävla hästen
- Resa till Karibien i okt/nov

I övrigt är 2018 året vi planerar att köpa gård och med det ge mig möjlighet att ha hästen hemma (utöka hästbeståendet) och för en gångs skull kunna ge honom det hästlivet jag önskar honom. Ser fram emot att fixa och dona och skapa vår egen absoluta drömgård. Det innebär ju också möjlighet till att köpa en till häst och dessutom behöver en ny bil inhandlas!

Hoppas få till lite fler konserter, besök på Gotland och i Stockholm också. Jag känner att 2018 kommer bli bra. Absolut bäst är dock att få spendera all tid jag kan med familj, vänner och min fantastiska sambo! :love::love::love:

Förutom det okontrollerbart händelsestyrda i tillvaron... så ser jag fram mot några intressanta jobbuppdrag under våren, en mc-semester neråt centraleuropa två veckor i sommar, att eventuellt (väldigt eventuellt) bli sambo, att min fläder skall blomma igen så jag kan göra saft, att se några roliga häst-, flyg- och motorrelaterade tävlingar, och att släpa med mig hästen till litet olika vänner för att rida ihop ibland.

Vi ska titta på Dropkick Murphys i Göteborg i februari, helgen efter blir det Nationalteatern i Örebro.
I sommar blir det Sweden Rock :banana::D:banana:

Ska börja plugga (på måndag, kom på att jag ville läsa för en vecka sen och mailade och knep en restplats haha, spontant!) en utb som känns helrätt.
Mitt företag ska omsätta minst 2 miljoner (helst 3-4 men det går nog inte som ensam, inte i år iaf)
Ska operera tuttarna igen i mars, ser fram emot det massor haha

Annars är det det vanliga livet som knallar på :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 715
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 592
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 777
Senast: Praefatio
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Stora shoppingtråden II
  • Sabotage?