Vad ser ni fram emot 2018?

Ramona

Trådstartare
Vad har ni för roliga planer för 2018? Några evenemang som ni ser fram emot? Konserter?
Blir det ett roligt år packat med aktiviteter eller blir det mer lugn och ro? Har ni ens börjat planera?

Själv inser jag att jag behöver komma igång nu, men jag väntar på att personalchefen på jobbet ska få tummen ur och sen ska jag dra igång planeringen. Men nu behöver jag inspiration och tips. Vill hitta på en massa roliga saker i år, åka på roliga evenemang, konserter, mässor, osv.

Främst att resa!
I februari åker jag till Kuba! Kommer bo i Havanna men också resa runt lite!
I april sticker jag till Israel, kommer bo dels i Tel Aviv men också ett par dagar i Jerusalem. I juni åker jag till Paris ett par dagar och tänkte bara äta gott, dricka vin, vintageshoppa och strolla runt. Förhoppningsvis kommer jag hinna med ytterligare en Israel-resa till hösten typ oktober/november....

I övrigt har jag inga stora planer. Helst skulle jag vilja flytta innan nästa vinter, men det är mer en dröm än en faktisk plan just nu.

Senast ändrad av en moderator:
Jag är föräldraledig fram till påsk och sen börjar jag på nytt jobb. Det ska bli spännande med nystart. Annars kommer året handla om att få ordning på vårt hus, fräscha upp det och göra det mer till vårt. Rusta fasad, byta fönster, renovera kök och ytskiktsrenovera invändigt är i stora drag vad vi vill åstadkomma med huset. Vi kommer att resa lite inom Sverige. Jag hoppas också få plats i en grupp på ridskolan så att jag kan återuppta ridningen efter 8 års uppehåll.

Jag ser fram emot att byta jobb! Jag har harvat omkring på min arbetsplats sedan 2002 och även om jag i stort har trivits mycket bra så har det funnits saker i arbetsmiljön som lämnat mycket att önska. Det är visserligen bara ett ettårigt vikariat som jag går på, men det ska finnas goda möjligheter till fortsättning, miljön och kollegorna är jättetrevliga, ekonomin betydligt bättre, mer resurser - och jag slipper veckopendla. Det senare ska bli så skönt. Tänk att åka till jobbet och komma hem från jobbet på en och samma dag. Det ska bli fantastiskt!

Just ja, sedan ska jag komma i bättre form igen och springa Frankfurt maraton i höst med en målsättning på sub 3.20 h. Det ser jag också fram emot. Sedan ser jag också fram emot mina odlingar och den årliga fjällvandringen.

Senast ändrad:
Jag är arbetslös sen igår, så tänkte göra ingenting hela Februari och försöka ignorera de projekt jag har :rofl:

Jag hoppas på att försvara doktoranden i April, det vore ju bra att ha det avklarat.

Förhoppningen är väl att få ett jobb någon gång under året men just nu ser det väl lite tunt ut.

Jag ser fram emot att bli tvåbarnsmamma i juni och få hänga hemma med hela familjen heeela sommaren när maken ska vara långledig från jobbet. :love: Hoppas på riktigt gött sommarväder så vi kan göra små miniutflykter ut i grönskan och hälsa på lite släktingar och sånt. (Spännande resor och konserter blir det av naturliga skäl inte så mycket av i år. :D)

Jag ser fram emot att byta jobb! Jag har harvat omkring på min arbetsplats sedan 2002 och även om jag i stort har trivits mycket bra så har det funnits saker i arbetsmiljön som lämnat mycket att önska. Det är visserligen bara ett ettårigt vikariat som jag går på, men det ska finnas goda möjligheter till fortsättning, miljön och kollegorna är jättetrevliga, ekonomin betydligt bättre, mer resurser - och jag slipper veckopendla. Det senare ska bli så skönt. Tänk att åka till jobbet och komma hem från jobbet på en och samma dag. Det ska bli fantastiskt!

Just ja, sedan ska jag komma i bättre form igen och springa Frankfurt maraton i höst med en målsättning på sub 3.20 h. Det ser jag också fram emot. Sedan ser jag också fram emot mina odlingar och den årliga fjällvandringen.

Vad jag nog mest ser fram emot med min nya arbetsplats är att få ny lite ny input på det jag gör och att få tid att prestera på ett sätt som jag kan känna mig tillfreds med istället för bara att trampa vatten och försöka hålla näsan ovanför vattenytan.

Jag har fullt upp i år. Dels med två småbarn, börja jobba efter föräldrarledighet, köpa två nya hästar och rida in dem efter sommaren, bygga maskinhall i sommar, renovera badrummet, byta kamrem på s6an och Åka på Mantorp i sommar. I resväg blir det till mannes släkt i Grekland, dom vill så gärna träffa barnen så får ordna med vakt till gården!
Typ de. Kommer ju alltid massa saker.

Vilken bra fråga! Jag behöver verkligen saker att se fram emot och även påminna mig själv om dem.

Jag ser fram emot en skidweekend 2-4 februari, skidresa till Sälen vecka 10 och ridresa till Ungern i maj.

Konserter är verkligen inte min grej så har inget sådant inbokat.

Jag hoppas jag får ett nytt jobb i år. Efter det vill jag komma ut på fler dressyrtävlingar än förra året (har jobbat helger nu under ett och ett halvt år, och inom en bransch som har sitt största tryck mars-juni så då är det helt omöjligt att byta pass). Och sen ser jag framför allt fram emot en riktig sommar i år. Förra året var under all kritik. Vi brukar leva båtliv hela somrarna, i den utsträckning det går för jobb givetvis, förra sommaren kom vi inte ut en enda gång.

Konferens med jobbet i slutet av januari följt av läsretreat i Varberg med bokbloggarkollegor ska bli underbart härligt. Sedan Belle & Sebastian i slutet på februari, kulturtantsresa till Brighton i april, Foo Fighters och Queens of the Stone Age i juni, en hel del annat skoj på Liseberg i konsertväg under sommaren och sedan Way out West.

Vad har ni för roliga planer för 2018? Några evenemang som ni ser fram emot? Konserter?
Blir det ett roligt år packat med aktiviteter eller blir det mer lugn och ro? Har ni ens börjat planera?

Själv inser jag att jag behöver komma igång nu, men jag väntar på att personalchefen på jobbet ska få tummen ur och sen ska jag dra igång planeringen. Men nu behöver jag inspiration och tips. Vill hitta på en massa roliga saker i år, åka på roliga evenemang, konserter, mässor, osv.
Största förändringen blir att jag kommer att byta jobb. Ska bli skönt med kortare resväg, mindre arbetstimmar men ungefär lika mycket betalt. Lite inom samma bransch och jag hoppas att jag ska trivas. Kommer förhoppningsvis få mer tid över till både häst, vänner och familj, har varit lite för svårt att få ihop pusslet under hösten och jag har varit jättetrött.

Jag har en konsert att se fram emot i sommar, Ed Sheeran i Stockholm. Hoppas också att jag har möjlighet att åka på Stockholm Horse Show i år. Nån resa hade jag också velat få till, måste se om det går ihop med jobb och ekonomi bara!

Gran Canaria på lördag!

Jag hoppas att hästen kan bete sig i hagen ett helt år, för jag ser fram emot att träna och tävla! En hel säsong helst! :p

Jag ser alltid fram emot sommaren, dyker det inte upp något roligt sommarjobb (läser på universitet) så tänkte jag jobba lite på travet och ha sommarlov, jag tror att jag behöver det! :)

Ser närmst fram emot en weekendresa i februari när maken fyller år samt att se Lady Gaga igen :love:
Sedan börjar jag utbildning och jobb i helt ny bransch, det ska också bli jätteroligt! Vet inte riktigt vad jag gett mig in på ännu :p
Långsiktigt hoppas jag att både jag och hästarna utvecklas fint under året och att vi kan nå målen, ser fram emot att tävlingssäsongen börjar igen.
Och så hoppas jag på lite nya vänner :)

Ser fram emot den nya tävlingssäsongen. Tänker försöka komma igång med hopptävlandet igen. Försöker komma i väg på nån resa åxå och hoppas verkligen att det blir av. Tyvärr så blir det väl bara Grekland men det får duga tills jag har skrapat ihop till maldiverna (om ca100år :meh:)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 714
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 592
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 777
Senast: Praefatio
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Göra i Danmark
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross