Vad se ni fram mot i spelväg?

Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Va har ni köpt för dator ?
*nyfiken* Teknikintresserad som man är :p Funderar själv på att köpa en ny dator.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Det är sambon som plocka ihop den. Är inte så inne på alla dessa delar själv men.. den innehåller följande i alla fall:
32727661.jpg

Priset hamnade på 16.000:-

Vad vitt jag förstått så är det bara grafikkortet som finns i en "värre" upplaga..
Jag är i alla fall super nöjd :D

Ps. Batman fick vi på köpet.. ;)
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

*kl*

Väntar ivrigt på Batman - Arkham City till Playstation 3. :love: :love: Just spelar jag Red Dead Redemption, spelade RDR - Undead Nightmare först, så det blev lite i fel ordning, tror man uppskattar RDR - Undead Nightmare mer om man har spelat RDR först.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Vad härligt att ni är nöjda, den kommer ni nog kunna ha ett par år innan den behöver uppgraderas.

Jag är också knasglad, äntligen har Bioware kommit med en release datum för The Old Republic, den släpps i Europa den 22 december i år! :bump:

Och så har de släppt en liten film om hur ens companions kommer att fungera i spelet.
De kommer att vara som berättar om platserna man är på och ha åsikter om vilka val man gör plus att man kan ha romanser med visa av dem.
Om någon mer är nyfiken:
companion characters

Jag tycker det är Biowares starka sida, att skapa campanions med stora personligheter och som förgyller spelen en massa.
Det är det jag känner att jag saknar emellanåt, som i Oblivion, en kompis som käftar med en där man tar sig fram igenom världen. :love:
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Oj, en riktig värsting !
Det borde ni klara er på i några år.

Ni får se till att utnyttja den nu då ;)
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

1602 känns lite B. Typ som age of empires 1. Visst det är roligt, men inte så utvecklat om man säger så.

heh! 1602 är faktiskt min favorit version :D Har nog mer att göra med goda minnen från de tiden då jag ofta spelade multiplayer med folk från USA och Tyskland, var en riktigt trevlig grupp med folk faktikst. ^^ Efter att Sunflowers köptes upp av Ubisoft, och tvingade oss att emigrera till ett nytt forum, var det många som slutade spela dock :(

Men jodå, kan fortfarande sitta i timmar och göra alla scenarion igen, och inte minst ladda ner hemgjorda scenarion som fnns därute till 1602 :love:
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Jaa det borde vi :)

Därför jag vill ha tips på alla bra rollspel o andra bra spel till PC :D

Vad är du själv ute efter för dator? :)
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Tänkte höra om det 'är någon här som spelat Fallout 3 och/eller Fallout New Vegas här??
I så fall skulle jag gärna vilja veta vad ni tyckte om spelen :)

Har själv spelat Fallout 3 (klart för kanske 1år sedan ?!) och spelar just nu New Vegas (mest pga att ja inte hittat något annat spel att spela än)


OCH så skulle jag jätte jätte gärna vilja ha massor av tips på rekommenderade PC-spel :D
Helst rollspel men går bra med andra med..såvida dom är jätte bra vill säga ;)
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Jag har spelat både Fallout 3 och New Vegas. Underhållande spel i sig, men som gammal Falloutfantast så tycker jag bättre om ettan och tvåan. Mer rollspel över "originalen". Dom nya Falloutspelen är lite som Oblivion i en brun framtid med vapen.
Vad gäller rollspel så bjöd 90-talet på mycket kvalitativ underhållning.
Baldurs Gate och även dess uppföljare.
Planescape: Torment är även det ett RIKTIGT bra spel. En förutsättning för att orka spela igenom det är dock att man tycker att det är kul att läsa dialogtexter, i mängder.
The Elder Scrolls: Daggerfall, som finns att ladda ned gratis från Bethesda är också riktigt bra, även om det är knökfullt med buggar som kan göra det lite svårspelat. Daggerfall var det första rollspelet i Elder Scrolls serien (Redguard och Arena kom innan men är mer äventyrsspel) och är föregångaren till Morrowind, Oblivion och Skyrim.
Annars är Mass Effect 1 och 2 att rekommendera, spela dom i ordning så kan du ta med din karaktär till uppföljaren och även till den avslutande delen som kommer nästa år. Mer åt action/äventyrshållet än renodlat rollspel tycker väl jag, men helt klart spelvärda.
The Witcher 1 & 2 tycker jag också om, utspelar sig i en betydligt hårdare och smutsigare fantasymiljö än vad som är vanligt och där konsekvenserna av ett visst dialogval eller en handling kan dröja några timmar in i spelet innan dom uppdagas. Ettan kan vara lite stel, men värd att spela för handlingen. Tvåan däremot flyter på i ett riktigt bra tempo.

Andra spel jag rekommenderar är:
Sid Meier's Pirates! som är något vansinnigt kul. En blandning av äventyr, litelitelite rollspel och strategi.
Alla gamla äventyrsspel från LucasArts (Monkey Island, Day of the Tentacle, Full Throttle, Sam 'n Max osv), tycker man att tecknade peka-och-klicka-spel är roliga så finns det inget bättre.
Mount and Blade är också ett riktigt bra indiespel, som i princip bara rullar på. Du skapar en karaktär i en påhittad medeltida värld, utan fantasyinslag, för att därefter skapa dig din lycka. Antingen genom att köpa och sälja saker, delta i turneringar, överfalla karavaner, bli vassall åt någon härskare eller börja erövra egna städer. Sjukt kul spel som aldrig tar slut.

Spelnörd som jag är så skulle jag nog kunna sitta och skriva hela natten lång, men det känns som att intresset kanske inte är jättestort. Hoppas någon provar något nytt spel av ovanstående och tycker att det är bra iallafall :)

On topic förresten så ser jag verkligen framemot Skyrim :)
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Mount and Blade är också ett riktigt bra indiespel, som i princip bara rullar på. Du skapar en karaktär i en påhittad medeltida värld, utan fantasyinslag, för att därefter skapa dig din lycka. Antingen genom att köpa och sälja saker, delta i turneringar, överfalla karavaner, bli vassall åt någon härskare eller börja erövra egna städer. Sjukt kul spel som aldrig tar slut.

Mount & Blade har jag spelat lite, tycker det är ascoolt med de scener man kan strida på häst :D
Fick upp en armé på ca 20 man innan jag slutade spela (varför vet jag inte) får börja spela igen snart :)
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

fortsätter på retrospåret.

NeverwinterNights + expansioner. Håller än. Klassiskt D&D baserat rollspel.
NeverwinterNights 2 inte lika bra som ettan men helt ok.
Might and Magic IX fullt med buggar och ger en halvfärdig känsla men intressant levlingssystem, kul story och många påskägg. Patcher finns för att minska buggandet.
Föredrar Morrowind före Daggerfall men det var Morrowind som öppnade dörren till ElderScrolls för min del.

sen några ok andra rollspel
Two Worlds lite simpel karaktärsbyggnad men man kan spela både online och kampanj. Småroligt.
Drakensang kämpar jag med, lite komplicerat men håller en sysselsatt.
Sacred 1 och 2, Titan Quest, Silverfall Helt ok "hack & slashrollspel.

MMORPG
Lord of The Rings online gratis, trevligt spel utan "WOW klientelet" och rätt ok i gratisversion. Enkelt att köpa till kartor, quest etc utan att bli månadsbetalare. Kan absolut köras länge nog gratis för att vara underhållande.
Warhammer Online Rolig PVP, hysteriska karaktärer, enkelt att köra, inte gratis dock.
Dungeons & Dragons online gratis, instancebaserat, begränsat i gratisversion, kräver grupp.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Äntligen någon som tipsar :)
Man tackar för tipsen, ska kolla upp vad det är för spel o hoppas det kan vara nåt jag fastnar för :D

Fler tips är självklart varmt välkomna ;)
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

K-L

Nu har jag ju inget PS3, men hade jag haft ett hade nog det här spelet stått på vill-ha listan: The ICO & Shadow of the Colossus Collection

Någon som spelat det?:)
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Skyrim ser ut som ett riktigt välgjort spel.
Undrar om nya Zelda släpps nästa vecka nu? Jag har bokat specialversionen med:)
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Så fort det dimper ner i brevlådan ska det spelas Zelda här!:laugh: Var på vippen att avboka min limited edition för att skaffa Skyrim och Assassins Creed Revelations istället, men så storknade mitt grafikkort i datorn :(
Funkar i allt från 5min till nån timma sen stänger det ner med svarta skärmar, antar att det bara är att skaffa nytt - vilket väl inte är gratis precis:cry: Hoppas den inte dör helt bara så jag måste stressköpa, måste ha datorn till skolarbete och krävs rätt bra prestanda bara för mitt skolarbete:cool:
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Jag hade sån tur att jag var hemma när brevis kom, annars hade jag fått det på måndag. Tänkte börja spela nu och se hur det verkar:)
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Åh då kan du ju ge ett litet betyg på den här sen då ;) Själv beställde jag väl från fel ställe nästan för det stod att den skickades först idag - posten hade fått det runt 19 ikväll fick jag ett sms om xD Väntar med spänning på måndag iallafall :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 270
Senast: Trassel12
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 020
Senast: mars
·
Övr. Hund Har en hund som blir 2 år i sommar, han är extremt fixerad vid att nosa/följa lukter och det är ett stort problem så fort vi går ut...
Svar
6
· Visningar
1 362
Senast: Barrow
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 836
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp