Vad se ni fram mot i spelväg?

Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Kan bara hålla med om grafiken, till en viss del..
Annars är det ett okej spel men det får inte full pott.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Det kan väl inte bara vara jag som får en mental orgasm vid tanken på Hitman: Absolution?

Är Hitman verkligen något att ha? Jag kommer ihåg att jag älskade första spelet, ända tills man kom ut i djungeln - sen blev det för mycket springa runt och döda allt som rörde sig och för lite smyga omkring och bara plocka måltavlan. Har inte provat någon av uppföljarna, trots att jag fastnade för själva konceptet i ettan.

Annars är jag (till skillnad från de flesta, tydligen) besviken på Skyrim, känns sjukt överskattat. Visserligen är RPG inte min favoritgenre, men ändå. Är inte heller sådär superhyper över grafiken.

Grafiken är ingen jättehöjdare egentligen, om man jämför med en del andra nya titlar. Även om jag tycker att grafiken är bra nog för att skapa en för det mesta vacker och stämningsfull miljö som inte påminner en om att det är pixlar och polygoner man tittar på.

Sen tycker jag att det är kul att hitta referenser till gamla spel i serien när man lirar Skyrim, det är väl lite det som är charmen i spelet, det känns som att allt hänger samman på något sätt. Men i vanlig ordning så är huvudstoryn lite halvtam och jag tycker ärligt talat att uppdragen för Companions var för få, samma med Thieves guild och Dark brotherhood (vars uppdrag var det absolut bästa med Oblivion i min mening). Trots allt det så tycker jag ändå att spelet är bland dom mer underhållande jag spelat på länge, även om det är väldigt svårt att sätta fingret på varför.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Djungel-leveln är absolut inte representativ för resten Hitmanserien, och den är väl ansedd som den i särklass mest hatade nivån av fansen på grund av just det skälet. Gillade du spelet fram tills dess är nog chansen god att du uppskattar uppföljarna också.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Har precis installerat Batman: Arkham city som sambon just nu spelar :)
Må ju säga att spelet är rätt snyggt gjort, nästan så att jag själv skulle kunna tänka mig att spela det :D
Det ända jag inte gillar är att man ser rollfiguren framför sig..men det är väl bara en vane sak antar jag?! :p

Nån som spelar Batman här?
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

*knapp*

Är det någon här som lirar Zelda, skyward sword?
Som kan ge en recension :D
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Jepp jag spelar senaste Zelda. Nu har jag kommit längre in i spelet och det är klurigt ibland som Zelda ska vara.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Jag skaffade det häromdagen. Och hittills är jag nöjd :D
Även om det blivit kanske lite väl många timmar i det sista ;)
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Har precis installerat Batman: Arkham city som sambon just nu spelar :)
Må ju säga att spelet är rätt snyggt gjort, nästan så att jag själv skulle kunna tänka mig att spela det :D
Det ända jag inte gillar är att man ser rollfiguren framför sig..men det är väl bara en vane sak antar jag?! :p

Nån som spelar Batman här?

Jag har spelat det första, Arkham Asylum. Det är rätt kul, omväxlande och lagom svårt, bra blandning mellan slå-ihjäl-skurkar och små problem att lösa, plus att det var lyckat grafiskt.

Nackdelen var att storyn inte är jätteutvecklad, handlingen är lite sådär. I princip är formulan hela tiden "gå till ny byggnad, döda skurkar, lösa riddler-gåtor, ev. döda storskurk". Lite synd, för det är en del bra karaktärer i spelet (Joker, inte minst), jag hade velat haft en handling som tog tag i en lite mer.

Är det nån som har spelat nya Skyrim? Det verkar bra, tycker jag.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Aa tror att det är lite så med nya Batman med...fast jag ska inte säga så mkt då sambon bara spelat 4% av storyn än ;)

Ja, jag spelar skyrim just nu faktiskt.. :)
Är rätt okej spel, kanske inte den bästa grafiken men miljöerna är rätt snygga..
Bättre än obilivion tycker jag nog iaf :)
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

KL

Jag undrar om det är någon som hunnit testa Assassin's Creed: Revelations? AC tillhör mina favoritspel men som vanligt ser man ju både ris och ros när man läser recensioner :grin:
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Enligt recensionerna skulle det ju vara helt fantastiskt story-mässigt, typ som Fable men tio gånger bättre. Stämmer det, tycker du?
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Är det nån som har spelat nya Skyrim? Det verkar bra, tycker jag.

Har du spelat oblivion? Jag tycker det känns precis som oblivion fast så mycket bättre på alla punkter.
Det är ett spel som räcker länge iaf :cool:
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Har bara spelat Fable 2 men av det jag vet så tycker jag skyrim är bättre ja, det är ju lite mer öppen värld som man kan röra sig fritt i.. det kan man ju inte göra i Fable. Sedan är ju smaken som baken, min sambo berättade för mig att det var många som hade klagat på själva story-uppdragen o tyckte sidouppdragen var bättre. Själv har jag inte hunnit kört några sidouppdrag så det har jag ingen åsikt om ännu..

Ja säger som Hero, har du spelat Oblivion ?
Jag hann aldrig spela klart det, men jag kan nog hålla med om att Skyrim är mycket bättre :)
Sedan finns det många åsikter om grafiken, jag är inte nån större viktigpetter så ja tänker inte så mkt på det men på vissa grejer reagerar man ju på..
Typ så som att bladen på buskarna är papperstunna o spikraka, osv.

Tycker det är ett rätt bra spel i alla fall :)
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

KL

Jag undrar om det är någon som hunnit testa Assassin's Creed: Revelations? AC tillhör mina favoritspel men som vanligt ser man ju både ris och ros när man läser recensioner :grin:

Jag ska precis dra igång det, men jag är ärligt talat livrädd för att de ska ha sabbat det och därmed förstöra min syn av en annars fantastisk spelserie. Så brukar det visserligen kännas inför varje uppföljare i spelserier jag gillar, men ändå.

Kan nog komma med något (subjektivt) snabbomdöme till kvällen.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Här ser du alltså min definition av kvällen! :angel:

Nämen. Jag är faktiskt nöjd, det känns som en värdig uppföljare/slut. Det är för det första sjukt snyggt och storyn känns genomtänkt och utvecklad, den knyter ihop allt på ett bra sätt. Den spontana negativa känslan är väl att det inte direkt känns nyskapande och originellt om man är en någorlunda inbiten spelare, och striderna med lite högre tempo är IMO fortfarande ingen höjdare. Men det är helt klart underhållande och engagerande, och det finns i vanlig ordning massor att göra, så jag kommer nog spendera x antal timmar i Constantinople framöver. ;)

Så sammanfattningsvis håller jag nog inte med om varken de lyriska hyllningarna eller bittra sågningarna. Vågar inte säga än om det är bättre eller sämre än Brotherhood, dock, men som AC-fan är jag i alla fall inte besviken.

Multiplayern har jag inte hunnit testa än.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Men då låter det ju åtminstone helt klart värt att köpa! Känns lite sorgligt att det blir sista spelet i serien med Ezio som huvudkaraktär dock :C
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Spelar ju Zelda för fullt nu, men nästa spel blir nog Rayman origins. Ser riktigt lovande ut med grafik i 2D. Ett betygsnitt på 92% gör att det nog måste inhandlas så fort ekonomin tillåter:)
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Några bra tips på saker som jag använder hela tiden, är att när du får ett uppdrag och inte vet vad du ska, tryck J så du kommer in i din Journal och välj uppdraget du vill göra genom att klicka på det, håll sen muspekaren över uppdraget och tryck sen M, då visas det på kartan vart du ska.:idea:


Spara ihop till ett hus fort, där kan du lagra saker som du inte behöver ha med dig hela tiden, potions som du hittar men vill spara lite på, all ore eller ingots som du behöver för att göra bättre rustningar och vapen, ingredients som du gör egna potions av och allt annat som du inte vill sälja.

Bär alltid med dig en pickaxe, för runt om i världen, både i grottor och utanför så finns det orevains som du kan få olika typer av ore ifrån, som du också kan köpa men det är rätt dyrt.
Om du har din pickaxe med, annars kan du inte utvinna något.

:bow:
Tackar för tipsen, började spela Skyrim för ett par dgar sen, och är överrumplad över hur många quests jag lyckats plocka på mig :eek: Inte en susning var 90% av dem är för nånstans :grin:

Tycker det är lite jobbigt med begränsningen av saker man kan plocka på sig nu i början, innan man får huset så blir det till att springa och en runda/quests, för att sen springa tillbaks och sälja/få mer plats, för att sen fortsätta :crazy:
Att man är en packrat gör det inte enkelt :p

Väldigt roligt spel för övrigt! :D
 
Senast ändrad:
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

En kul detalj i Skyrim var att när jag försökte knö in min häst i båset tillsammans med handlarns häst så lade denne öronen på nacken, sträckte halsen och hotade min kuse.:D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 270
Senast: Trassel12
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 020
Senast: mars
·
Övr. Hund Har en hund som blir 2 år i sommar, han är extremt fixerad vid att nosa/följa lukter och det är ett stort problem så fort vi går ut...
Svar
6
· Visningar
1 362
Senast: Barrow
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 836
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp