Vad se ni fram mot i spelväg?

Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Jag saknar klassiska äventyrs- och plattformsspel. Lite trist att den genren verkar ha dött ut helt.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

kl

Nån som peppar inför eller kanske rentav spelar betan till Tera Online? Eller spelat KTera? :)

Har hittills bara spelat väldigt lite, men det är sjukt fint och jag gillar combatsystemet hittills, men tyvärr är questen outhärdligt tråkiga och monotona. Vi får väl se om det kan vägas upp av resten av spelet.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

kl

Och jag har blivit totalt besatt av Assassin's Creed: Revelations multiplayer. Alltså, jag orkar inte ens spela klart storyn, det är bara mp som gäller och jag pendlar mellan att bli sååå skadeglad och svära högt här hemma. :angel: Vill någon lira deathmatch någon gång (men inga roofers!) så heter jag Schrodinger89, kör på PC.

Dessutom har jag fastnat för Splinter Cell Conviction och Deus Ex: Human Revolution, för att inte tala om L.A. Noire, så... ja, mitt sociala liv är sååå lyckligt just nu.

I övrigt behöver jag någon att köra privatmatch på Modern Warfare 2 och 3 med på både PS3 och PC. Jag måste VERKLIGEN träna på konsol - jag tog mig med nöd och näppe genom campaign på regular! - och vad gäller PC har jag skaffat en ny mus som jag fan inte kan vänja mig vid. Klarar knappt 20 waves på survival eftersom siktet flyger så fort jag rör musen. Har inte användarnamnen i skallen, men hojta gärna till om ni kan tänka er att lalla runt lite med en tillfällig noob. :p Vore väldigt uppskattat då jag saknar MP men tycker det är för pinsamt att gå ut i det just nu.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

På vilket sätt behöver/vill du öva på MW2-3 i private match? Survival på MW3 är ju ett bra sätt att öva på, men kanske inte så kul helt ensam. Du får hojta om du vill ha mitt nick, jag är ju CoD-nörd.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Diablo III! Typ det enda jag ser fram emot för tillfället.

Just nu spelas mest Left 4 Dead 2 och Dead Island.
Även Skyrim spelas en del.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

kl

Skyrim spelas fortfarande flitigt här :D Gillar Dark Brotherhood questen-linjen!.. upptäckte nu när jag är lvl 35.. med över 70h speltid.. att jag kan "snabb resa" mellan destinationer som jag varit på /facepalm - min restid kommer att minskas nåt enormt :p för att inte tala om alla hästar som kan slappna av nu, utan faran att dö varenda gång jag vandrar mellan 2 städer...
Och sen upptäckte jag att man kan springa och galoppera snabbare om man trycker ner alt (PC då). Jo tjena.... kanse inte är helt fel.. att läsa manualen ibland... :o
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Jag fick hjälp av en kompis med mycket tålamod, men tack ändå! Ville väl mest öva upp på att kunna köra med den här musen med full reaktionsförmåga. På survival blir jag alltid slarvigare, till skillnad från mp så är det ju ingen katastrof om man behöver en sekund extra för siktet, så det kändes inte som om det gav så mycket.

kl

Har nu kört klart Conviction och det var ju... kort. Hemskt kort. Liten besvikelse där.
Är i övrigt sjuuukt otaggad på Black Ops 2 pga. 1) avskyr Treyarch och 2) avskyr Treyarch, däremot ser jag fram emot att testa Alan Wake's American Nightmare så fort jag snott ett Xbox från någon vän. :p Har också lite förväntningar på Max Payne 3, även om jag inte är helt förtjust i att Remedy/Sam Lake inte är inblandad i det. Har fått intryck av att det här kommer bli hemskt action-amerikaniserat, men vi får väl se.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Vet inte riktigt hur många MW3-spelare det finns här, men: Acceptera INGA inbjudningar till privatmatcher från främmande spelare. Det är tydligen puckon som är ute efter att förstöra, och går man in i deras privatlobby så kommer ens ranking att nollställas. Robert Bowling på Infinity Ward gick ut med det för någon dag sedan.

Sedan tänkte jag köra lite skamlös reklam för en förhoppningsvis humoristisk let's play av Assassin's Creed multiplayer som jag slängde ihop. :p Tänkte egentligen bara lägga ut videon då jag lyckades med 12 mord utan att dö eller bli bedövad, men gjorde ett försök med lite kommentering också. http://www.youtube.com/watch?v=n8_ihzjTkzE
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

kl
har spelat rätt mycket den senaste tiden Stronghold Kingdoms, ett typ webbrowser spel liknande Travian, Imperia Online osv. Det bästa är ju att det är gratis, via steam :)

Testade något annat browser spel som heter Drakensång, var rätt hyfsat. En vän kommenterade att det var rätt likt Diablo, och så kom en confession från mig; hade alltid trott att Diablo var en ren FPS-typ av spel (fast kom på att jag nog klampade ihop Doom och Diablo i en och samma grupp) så, ehem.

Spelade lite av D2, grafiken var väl inte den bästa :p Å andra sidan blir jag mer nyfiken på kommande D3!
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Haha D2 kom ju ut för 12 år sen så grafiken är väl inget att tala om men det är ändå skoj. :)
D3 kommer ju nu snart, 15 maj och jag har spelat lite beta och jag älskar det! Grafiken är dessutom jättefin. ;)

Så jag ser framemot D3 och givetvis Guild Wars 2.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Spelade någon timme på GW betan igårkväll och kan väl inte säga att jag var särskilt imponerad av grafiken faktiskt, sen kändes kameran lite efterbliven men det kan ha varit pga allt lagg också.

I övrigt hann jag inte få fler intryck men jag är lite besviken på hur fult det faktiskt var. Hade förväntat mig mer. :(
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

kl

Är det någon som kört I Am Alive? Drog hem gratisdemon men är inte helt 100% på om det är värt att köpa det. Verkade vara lite trist AI och inte minst väldigt inrutade miljöer, men samtidigt är konceptet kul och det verkade stämningsfyllt.

Ser annars fram emot Max Payne 3 med skräckblandad förtjusning. Jag är nog mest orolig för att det inte ska "kännas" som Max Payne längre, men vi får väl se. Har förhandsbokat och hoppas på det bästa.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Jag saknar klassiska äventyrs- och plattformsspel. Lite trist att den genren verkar ha dött ut helt.

Tim Schaeffer har dragit igång ett Kickstarterprojekt och fått finansiering till ett nytt old-school äventyr som för stunden åtminstone heter Adventure. Saknar själv genren :)

Andra kommande spel som jag sneglat på nu är bland annat den kommande uppföljaren till Wasteland, spelet som om inte annat är den andliga föregångaren till Fallout 1 & 2.
Sen hoppas jag på Max Payne 3, även om jag misstänker att man kommer sakna miljön från framförallt ettan. Även Dishonored och Baldurs Gate enhanced edition tror jag nog kommer att uppta en del av min tid framöver :)
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

kl

Då kan jag ju även uppdatera med att jag är totalt oimponerad av trailern till Black Ops 2. Call of Duty goes sci-fi med robotar och hästar (!!!) var inte riktigt vad jag väntat mig. Nu avskyr jag visserligen Black Ops med och tycker att Treyarch bara sabbar, men ändå, detta... får väl bara fortsätta sörja att Modern Warfare är avslutat.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Det jag vänder mig mest emot är faktumet att de gett sig in framtidsträsket. Där går min gräns, det är inte okej.

Jag har stor tillit till Treyarch, deras idéer, deras lyhördhet för vad spelmänniskor vill ha, balansering av vapen/klasser är inget att förkasta. Jag hatar inte någon av utvecklarna, de gör olika spel - som båda har sina för- och nackdelar.

Men efter förhandstitten på BO2, så är jag tveksam om jag ens kommer köpa det. Får sätta min tillit på Respawn Entertainment kommer med något bra snart, eller att MoH blir bra. Annars blir det BF3 för hela slanten från och med nu.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Ja, det var främst framtids/sci-fistuket som gjorde även mig mig extremt besviken. Vad är man ute efter, ett Modern Crysis 2?

Även om jag nu inte är något fan av Treyarch hade jag ändå utgått ifrån att jag skulle köpa BO2, men efter det här kastet går det tyvärr helt bort och CoD-fansen verkar delade i två läger redan nu. Jag hoppas istället på nästa Brothers in Arms, även om jag är skeptisk, annars blir nog MW3 det enda FPS:et som gäller den närmaste framtiden.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Ja, det var främst framtids/sci-fistuket som gjorde även mig mig extremt besviken. Vad är man ute efter, ett Modern Crysis 2?

Även om jag nu inte är något fan av Treyarch hade jag ändå utgått ifrån att jag skulle köpa BO2, men efter det här kastet går det tyvärr helt bort och CoD-fansen verkar delade i två läger redan nu. Jag hoppas istället på nästa Brothers in Arms, även om jag är skeptisk, annars blir nog MW3 det enda FPS:et som gäller den närmaste framtiden.

Eller hur, ett CoD som liknar Crysis eller Killzone vore den ultimata mardrömmen. Både Crysis och Killzone har inte spelats i någon större utsträckning här hemma, hehe. Pryder mest spelsamlingen.

Jag saknar tiden med CoD4. Enkelt, rent. De hade kunnat släppa en fet patch till Mw2 istället med nya kartor och grejjer, så hade jag varit nöjd (och tagit bort danger close).

Nej, tur att hösten erbjuder många fantastiska spelsläpp. Lär inte sitta och vara uttorkad på spel i vilket fall =)
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Har precis installerat Batman: Arkham city som sambon just nu spelar :)
Må ju säga att spelet är rätt snyggt gjort, nästan så att jag själv skulle kunna tänka mig att spela det :D
Det ända jag inte gillar är att man ser rollfiguren framför sig..men det är väl bara en vane sak antar jag?! :p

Nån som spelar Batman här?

Jag har spelat det första, tycker att det är helt ok, men hade kanske önskat lite mer story. Snygga miljöer och bra karaktärer, men eftersom storyn är rätt begränsad (Typ Jokern har tagit över Arkham Asylum tillsammans med en massa andra dummisar, oskadliggör dem och besegra Jokern) så blir det lite enahanda, typ "komma in i ny del av arkham asylum, leta efter en sak eller person, se till att inte bli dödad på vägen, eventuellt besegra storbov, få nytt uppdrag i ny byggnad, osv". Pusseldelen av äventyret med The spirit of Arkham och Riddlers gåtor var nog egentligen roligare, men de kunde gjort mer av det.

Vad är storyn i Arkham City? Finns Riddler med denna gång också?
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Oj, det var ett tag sedan sambon spela nu faktiskt :p Själv har jag nästan glömt bort att vi hade spelet :o (hur man nu kan glömma det?! :crazy:)
Så tyvärr så kan jag inte svara på din fråga :( Tror han spela bara första uppdraget o då fick Batman rädda Catwomen eller nåt :p
Är typ det ända jag minns :rofl:
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Med andra ord var spelet skittråkigt, om ni spelade max en timme och sen glömde bort att ni hade det? ;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 270
Senast: Trassel12
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 020
Senast: mars
·
Övr. Hund Har en hund som blir 2 år i sommar, han är extremt fixerad vid att nosa/följa lukter och det är ett stort problem så fort vi går ut...
Svar
6
· Visningar
1 362
Senast: Barrow
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 836
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp