Vad se ni fram mot i spelväg?

Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Är sugen på att se hur nya Zelda ska se ut på Nintendos nya konsol. Annars är det väl Walking Dead episod 4 som jag ser mest fram emot :)
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

kl

OK, efter att ha suttit med Assassin's Creed III i snart ett dygn säger jag: Älskar. Älskarälskarälskarälskar gud mitt liv är komplett. och nästa månad kommer Hitman Absolution. Vem behöver vänner och ett socialt liv?!

För övrigt skjuter jag någon om det är sant att det blir ett Modern Warfare 4. Det GÅR inte att göra en till titel när Soap och Makarov, dvs. seriens viktigaste protagonist och antagonist, är döda, det kommer liksom inte att bli ett Modern Warfare, det kommer att bli ett mellanting mellan Modern Warfare och Black Ops och det kommer inte bli bra. ARGH.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

För övrigt skjuter jag någon om det är sant att det blir ett Modern Warfare 4. Det GÅR inte att göra en till titel när Soap och Makarov, dvs. seriens viktigaste protagonist och antagonist, är döda, det kommer liksom inte att bli ett Modern Warfare, det kommer att bli ett mellanting mellan Modern Warfare och Black Ops och det kommer inte bli bra. ARGH.

Håller med. Inte ett MW4..vill inte. Tyvärr vart jag inte förvånad över nyheten, IW har ingen fantasi.

Ser inte fram emot Bo2 heller, ska dock köpa det för att jag är nyfiken men har inga förväntningar.

Hitman - där är förväntningarna på topp! Längtar!
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

I det här fallet så tror jag mer att det handlar om att mjölka deras i särklass största kassako, det är ett säkert kort. Jag gillar i normala fall Infinity Ward och spelet i sig kan säkert bli bra, men jag är helt övertygad om att det är ett misstag att göra den till en uppföljare till MW. Man borde låta den trilogin vara. Det här är som Mass Effect utan Shepard - det funkar inte att fortsätta mjölka en serie när det som definierat och varit serien är borta och över, kom på något nytt.

Nej, Bo2 ser jag inte heller fram emot, men jag gillade inte Bo heller. Faktum är att jag är och har varit sjukt besviken på alla FPS som kommit i år och utannonserats, och detsamma med tidigare bra spelserier: Max Payne 3 gillade jag inte, och Splinter Cell har de av allt att döma sabbat också. Buhu. Mayaindianerna hade nog rätt ändå.

Hoppas nu på att Hitman blir bra. Jag är lite rädd för att det ska vara för mycket Batman/action/linjärt och för lite... well, Hitman, men vi får väl se.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

I det här fallet så tror jag mer att det handlar om att mjölka deras i särklass största kassako, det är ett säkert kort. Jag gillar i normala fall Infinity Ward och spelet i sig kan säkert bli bra, men jag är helt övertygad om att det är ett misstag att göra den till en uppföljare till MW. Man borde låta den trilogin vara. Det här är som Mass Effect utan Shepard - det funkar inte att fortsätta mjölka en serie när det som definierat och varit serien är borta och över, kom på något nytt.

Nej, Bo2 ser jag inte heller fram emot, men jag gillade inte Bo heller. Faktum är att jag är och har varit sjukt besviken på alla FPS som kommit i år och utannonserats, och detsamma med tidigare bra spelserier: Max Payne 3 gillade jag inte, och Splinter Cell har de av allt att döma sabbat också. Buhu. Mayaindianerna hade nog rätt ändå.

Hoppas nu på att Hitman blir bra. Jag är lite rädd för att det ska vara för mycket Batman/action/linjärt och för lite... well, Hitman, men vi får väl se.

Jo givetvis försöker de mjölka kossan lite till men tycker absolut att det får va slut nu efter MW3. Är grymt irriterad över elitegrejen också, som tyvärr kommer drabba BO2 likaså. Jag har nog aldrig hatat ett CoD så mycket som MW3, jag spelade fram till Prestige 9, sen la jag det på hyllan och började spela BF3 på heltid istället.

Äh, inte vara pessimist nu ;) Klart Hitman blir vettigt! :D
Måste ju våga hoppas på ett skitbra spel iår ;)

Iofs är jag nöjd och lycklig just nu, Borderlands 2 i mitt hjärta :love:
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Jag vill förresten ändra mig angående AC3 på en punkt: Multiplayern. Enormt jävla irriterande att bedöva och döda-knappen är densamma, jag har råkat döda fler civila som jag varit misstänksam på och velat bedöva, och varför i hela världen är deltagarlistan så minimal när man är i en match? Det är ju helt omöjligt att se vilka karaktärer som anslutit och det känns inte rättvist. Dessutom har det buggat som sjutton, och jag har haft förföljare trots att det inte funnits någon ikon som visat det. Visst, buggar i singleplayer är en sak men det är inte okej när det sker på den nivån online.

Däremot är det SJUKT snyggt och jag älskar bandesignen, men de negativa sakerna kvarstår.

Sedan stör jag mig på att allt i menyer osv. GÅR SÅ SAKTA, men så har alla spel varit.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Haha, jag är nog tvärtom på den punkten, älskar MW3 och Elite som jag har :p, men avskyr BF3. Har inte varit något fan sedan BF1942, Heroes hade väl också sin charm.

Åh, jag vill också lära mig gilla Borderlands som alla andra, men jag har så svårt för sci fi-grejen och grafiken. Grafiken är såklart inte dålig, inte alls, men den stilen faller inte mig i smaken. Jaja. Jag ska fortsätta idka älskog ;) med mitt AC3... och ragea på multiplayern.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Ser fram emot AC3 men är fortfarande just nu på Brotherhood och vill hinna avsluta det och spela igenom Revelations innan jag spelar AC3. :) Sen kommer ju Halo 4 nu också...
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Haha, jag är nog tvärtom på den punkten, älskar MW3 och Elite som jag har :p, men avskyr BF3. Har inte varit något fan sedan BF1942, Heroes hade väl också sin charm.

Åh, jag vill också lära mig gilla Borderlands som alla andra, men jag har så svårt för sci fi-grejen och grafiken. Grafiken är såklart inte dålig, inte alls, men den stilen faller inte mig i smaken. Jaja. Jag ska fortsätta idka älskog ;) med mitt AC3... och ragea på multiplayern.

Haha, jag hatar AC :D
Har verkligen försökt gilla det, men nej...det går inte.
Tycker det är så sjukt tråkigt :o

Tycker Borderlands är charmigt, just på grund av grafiken :D
Skulle vilja ha fler sådana spel, det bästa Prince of Persia var ju det som var cel-shaded ;)

Tänk så olika man är :D
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Ja, du ska helt klart spela Revelations innan 3!

kl

För att ta ett exempel angående den här multiplayergrejen med knapparna:
Jag såg min förföljare, låste på honom och närmade mig för att bedöva honom, men precis när jag trycker på bedöva/döda så blir min förföljare dödad av sin förföljare, vilket innebär att jag istället dödar närmaste civila och förlorar min måltavla. Sådant BULLSHIT. Jag fattar inte, varför slå ihop de knapparna till en?!

Ja, jag tänker vara upprörd över det här LÄNGE. :p Jag har alltid älskat AC's multiplayer och därför är det här ett sådant otroligt pinsamt bottennapp.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Jaha. Nu har jag spelat ut AC3, det är en månad kvar innan Hitman släpps, och mitt blodtryck behöver verkligen ta pauser från FPS med jämna mellanrum. Så vad vill jag spela till dess? Har någon testat Tokyo Jungle? Jag såg det på PS Store och det ser ju verkligen jättefult och jättelöjligt ut, men jag kan ändå inte låta bli att tycka att det verkar så dumkorkat att jag vill prova det. :D Oklart om det är värt 150 spänn, dock.

Sleeping Dogs, är det bara GTA i en något uppdaterad version (dvs. gillar man inte GTA lär man inte bli hooked på Sleeping Dogs heller)? Och hur är Dishonored? Jag har ju hört så mycket gott om det, men stealth och FPS låter som en jävligt jobbig kombination.

Och just det, vad kan man tänkas uppskatta om man gillade Limbo och även blev rätt tagen av "storyn"? Jag googlade på spel som liknade det och fick bara upp rent skit, någon prins i ett färgglatt sagoland som skulle rädda en prinsessa eller något åt det hållet. Jag är då snarare ute efter lite mörkare pussel/plattformspel.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Jag ser otroligt mycket fram emot Star Citizen. Jag har redan betalat 30 dollar för att få en plats i alpha och beta versionerna. Tänkte öka till 60 dollar innan deras kampanj är slut.

För er som inte vet vad Star Citizen är för något. Så är det en uppföljare till privateer och freelancer spelen. Framförallt privateer är kanske en av mina favoritspel genom alla tider...

Gillar du star wars och gillar tanken på att flyga ett rymdskepp i yttre rymden där du kan besöka olika planer, rymdstationer m.m. Flyga uppdrag, köpa och sälja gods och uppgradera eller köpa ett nytt och större rymdskepp.

Gå med nu, mer pengar behövs för att det ska bli så bra som möjligt :cool:

Spana in trailern:
http://www.youtube.com/watch?v=0Gtf16CEMDM

Förhandsboka:
http://www.robertsspaceindustries.com/star-citizen/
http://www.kickstarter.com/projects/cig/star-citizen

Andra projekt jag har deltagit i är project eternity och wasteland 2.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Är också nyfiken på Star Citizen. Ska definitivt följa utvecklingen av det.

Har börjat spela Endless Space nu, det är kul, lite som Civ i rymden.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

kl

Fy fan så värdelöst Hitman: Absolution är, rent ut sagt. Jag har aldrig varit så här besviken på ett spel. Tala om att ha övergett precis allt som Hitman varit och som gjort serien så stor. Stämningen är underbar, dialogen likaså (om man försöker bortse från att Hitman numer låter som i Ebeetos Hitmanparodier, vilket är jättebra i de videorna men definitivt inte här), men herregud nej. Det hade kunnat vara bra om det varit nya Splinter Cell (som jag är övertygad kommer suga, btw), men det här är inte Hitman. Alls. Jag ska fan köpa Black Ops II i ren protest. BESVIKEN!
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Världens löjligaste grej att störa sig på, men: "Att 47 numer låter som i Ebeetos Hitmanparodier" skulle det stå. 47. Inte Hitman. Så. Nu kan jag sova utan ångest.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Så jag gör en sådan där säkert jätteefterlängtad knuff genom att fråga om det är värt att köpa The Last of Us även om man hatar zombiegenren? Är storyn och spelet i övrigt så pass bra att man kan bortse från det?

Jag är SÅ uttråkad i väntan på CoD: Ghosts och Assassin's Creed och behöver verkligen något nytt, och TLoU har ju fått så otroligt bra recensioner, men... zombies...
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Zombiespel är roliga :p En del alla fall

Köpte Dishonored nyligen, verkar riktigt bra.
Har inte kommit så långt än, det går i perioder vilka spel jag spelar så det blir väl en period med det snart också. Just nu är det mest Torchlight II och Plants VS Zombies som spelas.

Torchlight är riktigt kul, har man spelat Diablo II så känner man igen mycket av det i Torchlight.
Fast Diablo är inte lika bra.
Plants är mest kul tidsfördriv där man inte behöver tänka så mycket :p
 
Senast ändrad:
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Så jag gör en sådan där säkert jätteefterlängtad knuff genom att fråga om det är värt att köpa The Last of Us även om man hatar zombiegenren? Är storyn och spelet i övrigt så pass bra att man kan bortse från det?

Jag är SÅ uttråkad i väntan på CoD: Ghosts och Assassin's Creed och behöver verkligen något nytt, och TLoU har ju fått så otroligt bra recensioner, men... zombies...

The last of us är ett fantastiskt spel. Det är inte överdrivet mycket zombies faktiskt. Det är mycket människor (polis, militär, jägare) som man ska ta död på eller smyga förbi också.

Det genomgående är att man får tänka mycket, man har väldigt lite vapen och ammo så man måste lära sig att smyga och vara lite smart. Det är dessutom ett otroligt snyggt spel, helt fantastiskt. Det är också ganska mycket känslor i spelet, man blir allt lite tårögd då och då! Och ibland kan man få hjärtattack av zombies som helt random biter en i nackskinnet.

Karaktärerna man möter är otroligt olika, verkligen individer.
På ett sätt relativt likt Uncharted-spelen, mekaniken, kontroller osv är lika.

Jag hade kunnat köpt det bara för grafiken, för den är :love:
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Awesome. Får lite I Am Alive-vibbar (vilket var ett spel jag verkligen gillade).

Hur som helst, jag blev mer eller mindre idiotförklarad för att jag inte spelat det än av alla gamervänner när jag ställde frågan på FB igår, så det får bli ett inköp ändå.
biggrin.gif
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 270
Senast: Trassel12
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 020
Senast: mars
·
Övr. Hund Har en hund som blir 2 år i sommar, han är extremt fixerad vid att nosa/följa lukter och det är ett stort problem så fort vi går ut...
Svar
6
· Visningar
1 362
Senast: Barrow
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 836
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp