Vad se ni fram mot i spelväg?

Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Awesome. Får lite I Am Alive-vibbar (vilket var ett spel jag verkligen gillade).

Hur som helst, jag blev mer eller mindre idiotförklarad för att jag inte spelat det än av alla gamervänner när jag ställde frågan på FB igår, så det får bli ett inköp ändå.
biggrin.gif

Haha, klart du måste köpa det :)
Du får skriva några rader här sen och säga vad du tycker om det ;)
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Jag ser fram emot att PS4 ska komma så sambon kan köpa den, för då kan jag köpa Kingdom Hearts 3 <3
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Jag gissar att spelet är långt ifrån slut - har träffat den svarta killen och kommit till förorten där man ska undvika snipern - men i alla fall. Jag kan erkänna att jag var JÄTTEBESVIKEN första halvan av biten jag hittills spelat, jag älskade "introt", men sket sedan fullständigt i alla tre och tyckte bara det var skönt när kvinnan dog.
angel.gif
Däremot, relationen som sedan utvecklats mellan de återstående - jäklar vad jag insåg hur starkt jag faktiskt börjat känna för dem. Är ju bara att konstatera att utvecklarna vet precis hur de ska spela på känslor, men subtilt. Och ja, det här med att loota, smyga, planera och hushålla med ammunition och vapen gillas, Day Z-nörd som jag är.

Kameran har däremot glitchat rejält för mig med jämna mellanrum. Är inte heller överimponerad av att Ellie knuffat ut mig från gömställen fler gånger när hon dykt ned för att ta skydd, eller värst, när jag gömde mig men hon stod kvar i en dörröppning och drog åt sig uppmärksamhet från hela rummet... men. Det är i alla fall skönt att det knappt varit något "försvara dig mot horder av förbannade zombies", det är väl precis vad jag hatar med alla andra zombiespel i kombination med aldrig sinande ammo och skittrista karaktärer/storyline.

Och grafiken är ju otrolig. Jag har kommit på mig själv med att vilja stanna upp och titta på omgivningen, men liksom inte vågat av rädsla för att någon oupptäckt zombie ska kasta sig på mig bakifrån. Och det i sig får väl anses vara ett jäkligt bra betyg.
biggrin.gif
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Jag gissar att spelet är långt ifrån slut - har träffat den svarta killen och kommit till förorten där man ska undvika snipern - men i alla fall. Jag kan erkänna att jag var JÄTTEBESVIKEN första halvan av biten jag hittills spelat, jag älskade "introt", men sket sedan fullständigt i alla tre och tyckte bara det var skönt när kvinnan dog.
angel.gif
Däremot, relationen som sedan utvecklats mellan de återstående - jäklar vad jag insåg hur starkt jag faktiskt börjat känna för dem. Är ju bara att konstatera att utvecklarna vet precis hur de ska spela på känslor, men subtilt. Och ja, det här med att loota, smyga, planera och hushålla med ammunition och vapen gillas, Day Z-nörd som jag är.

Kameran har däremot glitchat rejält för mig med jämna mellanrum. Är inte heller överimponerad av att Ellie knuffat ut mig från gömställen fler gånger när hon dykt ned för att ta skydd, eller värst, när jag gömde mig men hon stod kvar i en dörröppning och drog åt sig uppmärksamhet från hela rummet... men. Det är i alla fall skönt att det knappt varit något "försvara dig mot horder av förbannade zombies", det är väl precis vad jag hatar med alla andra zombiespel i kombination med aldrig sinande ammo och skittrista karaktärer/storyline.

Och grafiken är ju otrolig. Jag har kommit på mig själv med att vilja stanna upp och titta på omgivningen, men liksom inte vågat av rädsla för att någon oupptäckt zombie ska kasta sig på mig bakifrån. Och det i sig får väl anses vara ett jäkligt bra betyg.
biggrin.gif

Jag kan också bli sur när ellie knuffas, framför allt gör hon så att man ibland inte kan vända sig rätt. När fienden kommer förbi och man ska hugga honom så sitter man själv med ryggen till och blir då upptäckt. Ibland kan hon ju i princip springa rakt framför en fiende utan att denne upptäcker en, lite konstigt. Tycker fienderna allmänt kan uppträda lite "retarderat" :p

Kameran har dock aldrig glitchat för mig, tack och lov. Inte så jag stört mig på det iallafall.

Men grafiken alltså, så underbar. Naughty dog vet vad de gör :D
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Ja, jag tänkte på det i skolan när jag smöööög så fint och försiktigt längs med väggarna för att inte bli upptäckt, bara för att plötsligt se Bill rusa tvärs över korridoren med steg som lät KLAMP KLOMP KLAMP KLAMP, och absolut ingen hörde eller såg det. Mindre bra delar av AI:n.
wink.gif
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Ja, jag tänkte på det i skolan när jag smöööög så fint och försiktigt längs med väggarna för att inte bli upptäckt, bara för att plötsligt se Bill rusa tvärs över korridoren med steg som lät KLAMP KLOMP KLAMP KLAMP, och absolut ingen hörde eller såg det. Mindre bra delar av AI:n.
wink.gif

Haha.
Ellie hade ner en burk vid ett tillfälle, hon sprang mer eller mindre in i en köksbänk och det var zombisarna jäkligt snabba på att upptäcka!
Lite irriterande dock för jag hade smugit duktigt och gått förbi flera zombieäckel.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Yes! 12 timmar och typ 40 minuter tog det, tror jag det stod på infon.

Kan väl inte sammanfatta det som annat än det starkaste (och snyggaste) spelet jag spelat. Hade verkligen förväntat mig att jag skulle lacka på zombietemat, men jag kan gott erkänna att jag älskade även de segmenten (och jägarna, såklart, var nog faktiskt mer rädd för dem) just för att de krävde planering och taktik, till och med när jag hittade eldkastaren. Och som sagt, verkligen väl utvecklade karaktärer och ffa relationer.
Däremot var jag nog lite besviken på slutet - inte händelserna, men bara själva utvecklingen i slutscenen - men å andra sidan hade jag förmodligen varit ännu grinigare om det slutat med ett typiskt sentimentalt Hollywoodslut.

Gissar i övrigt att det är och förblir det enda spelet där jag blivit tårögd av att se en jävla giraff...
biggrin.gif
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Knapplånar mig själv apropå det ursprungliga trådämnet: Jag är väldigt nyfiken på Sir, You Are Being Hunted. Day Z version extremt light och indie, typ. Av gameplayvideorna att döma lär det inte vara något jag lär sitta dagarna i ända med - tycker det är synd att de inte skapat multiplayer - men jag är ändå förtjust i konceptet och tror att det kan vara ett kul tidsfördriv.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Yes! 12 timmar och typ 40 minuter tog det, tror jag det stod på infon.

Kan väl inte sammanfatta det som annat än det starkaste (och snyggaste) spelet jag spelat. Hade verkligen förväntat mig att jag skulle lacka på zombietemat, men jag kan gott erkänna att jag älskade även de segmenten (och jägarna, såklart, var nog faktiskt mer rädd för dem) just för att de krävde planering och taktik, till och med när jag hittade eldkastaren. Och som sagt, verkligen väl utvecklade karaktärer och ffa relationer.
Däremot var jag nog lite besviken på slutet - inte händelserna, men bara själva utvecklingen i slutscenen - men å andra sidan hade jag förmodligen varit ännu grinigare om det slutat med ett typiskt sentimentalt Hollywoodslut.

Gissar i övrigt att det är och förblir det enda spelet där jag blivit tårögd av att se en jävla giraff...
biggrin.gif

Jag tror det blir en tvåa :p
Rykten säger att varumärket The last of us 2 o 3 redan är skyddade och med tanke på slutet, känns det konstigt om det bara skulle få sluta så. Jag hoppas iallafall att det kommer en uppföljare, jag vill veta vad som hände sen!

Tycker det är en perfekt blandning av taktik, zombisar, jägare, spänning. Så nu ska jag lira nått emellan, sen blir det nog en omgång till :D

Ska inhandla Bioshock Infinite närmast tror jag, det ser ruskigt bra ut också.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

kl

Så den naturliga frågan i dagens läge: Är jag den enda som tröttnat på GTA, och är GTA V trots det värt att köpa?
Jag älskar Vice City, men tyckte att San Andreas var lite halvmjäh i längden, och IV lessnade jag i princip på så fort jag fick det. Har det hänt tillräckligt mycket med V för att det ska kunna vara intressant även för en gnällspik som jag? (Dock avskydde jag Sleeping Dogs också, så det är kanske möjligt att jag bara tröttnat på genren och upplägget. :p)
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

kl

Så den naturliga frågan i dagens läge: Är jag den enda som tröttnat på GTA, och är GTA V trots det värt att köpa?
Jag älskar Vice City, men tyckte att San Andreas var lite halvmjäh i längden, och IV lessnade jag i princip på så fort jag fick det. Har det hänt tillräckligt mycket med V för att det ska kunna vara intressant även för en gnällspik som jag? (Dock avskydde jag Sleeping Dogs också, så det är kanske möjligt att jag bara tröttnat på genren och upplägget. :p)

Vice city :love: San Andreas..nja.. GTA4..nä..

Jag funderar också, jag står i valet och kvalet.
De jag känner som köpt GTA säger att det är stor skillnad, att det är mer levande, mer som en film, lättmanövrerat, att körkänslan i bilarna är bättre, att det är snyggt, mer realistiskt o.s.v.

Jag har tänkt strunta i att köpa GTA, mest för att jag tycker inte att det är någon idé att skaffa nya spel till ps3 nu när ps4 snart är här.

Men jag blir allt mer sugen..snart spelat klart Bioshock Infinite och vad ska jag spela då...?

Hm, vill jag ha GTA eller vill jag inte? :p
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

*kl*

Jag ser fram emot Starbound. :D
Och uppdateringen på Terraria som ska komma snart, lagom tills jag tröttnat på Minecraft.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Min sambo överaskade mig igår med ett GTA :love:

Spontant (hann spela 20 min): Gubben rör sig mycket tyngre än i de föregående spelen, det är inte lika "flaxigt". Ovant att växla mellan olika karaktärer, vilket tydligen ingår i spelet. Bilarna är fortfarande helt hopplösa att köra.

Ska köra mer ikväll :)
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Åh, denna förbenade bilkörning! Jag vet inte hur många gånger jag varit nära att explodera under uppdrag som krävt att man ska köra ikapp någon.

Oavsett: Spännande! Håll oss/mig uppdaterad. :D
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Åh, denna förbenade bilkörning! Jag vet inte hur många gånger jag varit nära att explodera under uppdrag som krävt att man ska köra ikapp någon.

Oavsett: Spännande! Håll oss/mig uppdaterad. :D

Hehe, knata iväg till någon butik idag och köp GTA!

Jag är fast.
Varför?
Jo, för att GTAIV är så mycket mer interaktivt än sina föregångare, jag får vara med och planera kupper (välja hur vi ska råna, vilka personer som ska ingå i kuppen osv), alla mina val i spelet spelar roll och gör att uppdragen faller olika ut.

Uppdragen känns mycket mer varierande än i sina föregångare, plus att ganska mycket av den "gangster-feelingen" som fanns förrut är borta. Man får spela olika karaktärer. Den rika typen med kostym, killen som bor i slummen och han som bor i en trailerpark.

Det är snyggt och miljöerna är väldigt varierande, kust, berg, ödemark, storstad.
Men framför allt det där med att jag som sitter bakom handkontrollen får vara med mycket mer, fantastiskt :love:

Varför kan inte jobbet och stallet vara klart för idag så jag får åka hem och spela..
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

:D Att den här tråden lever än:)

Det jag ser fram mot nu är nog Rayman Legends. Det kräver dock ett Wii u först;)
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Jag har säkert skrivit det.
Star Citizen
Wasteland 2
Project Eternity
Xenonauts
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Ah, jag får ta mig en riktig funderare då. Jag har just nu fastnat med Far Cry 3s gamla multiplayer, så jag kan nog roa mig en stund framöver ändå.
Föregående natt drömde jag för övrigt om hur jag gick på Gamestops midnight launch (det kommer säkert inte ens vara en sådan, men tja) för Assassin's Creed IV. Guuuuuuuud så jag längtar.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 269
Senast: Trassel12
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 020
Senast: mars
·
Övr. Hund Har en hund som blir 2 år i sommar, han är extremt fixerad vid att nosa/följa lukter och det är ett stort problem så fort vi går ut...
Svar
6
· Visningar
1 362
Senast: Barrow
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 836
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp