Vad se ni fram mot i spelväg?

Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Meh... still not convinced vad gäller GTA. :p Det är ju snyggt och absolut roligare än de två närmaste föregångarna, men... meh. Det är nog bara att konstatera att det helt enkelt inte är min genre längre. Borde förvisso prova onlineläget också, men jag har bara spelat det hos en vän och inte riktigt haft tid/möjlighet.

I övrigt hoppas jag verkligen att alphaversionen av DayZ är på gång snart, och jag måste ta och spela The Stanley Parable.

Vill även passa på att säga att Amnesia: A Machine For Pigs var årets, nej, årtiondets största antiklimax. Way to go i att döda precis all spelkänsla och ersätta all atmosför, story och skräck med megalinjärt pretentiöst "VÅR HISTORIA ÄR SÅ DJUP OCH FINURLIG OCH SVÅR OCH KOLLA, HÄR KAN VI TRYCKA IN EN TILL LIKNELSE VID GRISAR OCH SLAKTARE!!!!"-dravel, Dear Esther-gänget.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

GTA är ju skitbra ;)
Men det är klart, sandlådespel som sandlådespel, ibland behöver man en låång paus från sådana också.

Jag ser fram emot BF4, även om jag tror det kommer kännas som en fet expansion till BF3.

Dock räknar jag med att inte köpa några nya spel till ps3 nu, i och med att ps3-eran snart är förbi.

Börjar faktiskt bli småsugen på CoD Ghosts också, saknar ett enkelt skjutspel och Bo2..vad ska man säga :( har aldrig spelat ett CoD så få timmar som jag spelat det spelet.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Mmm, Black Ops. Det... blev inte så många timmar för mig heller.

IMG_3431.jpg


:angel:

Jag ser också fram emot både BF4 och Ghosts, har egentligen inga jätteförväntningar på något av dem men jag saknar en ny shooter, och att det blir en snabb och en mer taktisk gör ju inte suget mindre. Jag avvaktar nog med PS4n till efter jul, men ja, satsar inte heller på så många mer nya releaser till PS3.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

HAHAHAHA, sådär har jag velat göra måånga gånger oxå...
Jag har inte heller så höga förhoppningar, men jag saknar ett enkelt skjutspel som fungerar bra, vilket jag inte tycker Bo2 har gjort.

Efter jobbet och stallet, matlagningen och städningen, vill jag spela ett spel som inte retar gallfeber på mig bara för att det är halvdant gjort. Jag vill ju ha en trevlig stund.

Så jag hoppas Ghosts kan erbjuda trevliga stunder :D
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

*kl*

Jag ska ta en liten nostalgitripp och skaffa mig det nya Pokemon X till 3DS :D
Nu är ju spelet redan släppt men jag har inte möjlighet att skaffa det förrns nästa vecka så jag ser fortfarande fram emot det. Mina vänner som redan har det älskar det så det hoppas jag att jag också ska göra annars har jag nästan köpt en 3DS i onödan:o
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

kl

Assassin's Creed om sex timmar! Om det inte vore för att jag tryckt i mig Atarax (av helt andra skäl än spelsläppet, kan väl tilläggas) hade jag förmodligen klättrat på väggarna med en smidighet som gjort Peter Parker avundsjuk.

Råkar någon sitta på PS3 och ska lira så lägg gärna till mig på PSN, heter Stormkast. Jag kommer bosätta mig framför TV:n i minst ett dygn framöver.

(Egentligen är jag 50% taggad och 50% skeptisk, jag gillar inte att spelmotorn väl är densamma som på 3an, och jag får intryck av att det handlar mindre och mindre om assassins vs. templars och mer och mer om... allt annat. Men ändå. Om inte annat lär jag häcka sönder på multiplayern i x antal timmar framöver.)
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Så tyvärr - och verkligen TYVÄRR med tårar, hjärtesorg och smärta, för AC är en av mina favoritspelserier någonsin - får jag konstatera att antalet nyheter i IV inte är många. Jag gillar förvisso det utvecklade plundrandet, det är kul, men... jag vill ju inte att plundra skepp ska vara höjdpunkten i ett Assassin's Creed. Jag tyckte inte om det i 3, jag tycker ännu mindre om att det fått en ännu större roll i 4.

Det känns inte direkt som det skett något med grafiken, och efter en timmes spelande var det verkligen "OK, AC3 med nya karaktärer". Samma uppbyggnad av storyn, samma upplägg och uppgifter i uppdragen, samma typer av fiender med samma AI, samma stridsteknik (masha fyrkant, tryck på cirkel en gång, masha fyrkant igen, alla dör, ???, profit), etc. etc. Det håller inte i ett spel som är något annat än en shooter, och särskilt inte ett så äventyrsscentrerat spel som AC är.

Och listan över antalet saker som fungerar på multiplayern är för närvarandet:


Jo jo, jag vet att spelet precis släpptes, men när det är grejer som gör det totalt ospelbart och dessutom är exakt samma problem som samtliga av föregående titlar haft, vissa även månader efter releasen. Det är inte ens lagg eller att hitta och stanna i matcher som är det största problemet, utan att allas karaktärer plötsligt byter utseende under matchen, att man ges kontrakt på fel karaktärer, att man kan gå i fem minuter i en match utan några kontrakt (= inga poäng), och att det kan bli omöjligt att både döda och bedöva andra spelare: Karaktärerna hoppar bara undan i fler minuter. Och man vet ju redan nu att det här kommer hänga kvar i varierande grad i allra minst ett par månader. Way to go i att år efter år döda all lust för att spela online, Ubisoft. :(


Med det här sagt behöver jag inte nödvändigtvis fantastisk grafik eller uppdaterad spelmotor eller multiplayernyheter eller något annat stort, en bra story med starka karaktärer räcker långt. Och jodå: Hur mycket kritik de än ofta får ta, visst vet Ubisoft liksom Infinity Ward fortfarande hur man berättar en historia (ok, Ghosts har inte kommit, men jag förutsätter liksom att jag kommer grina lika mycket till det som jag bölat till hela MW-serien). Jag undrade hur de skulle lyckas lyfta storyn vidare efter Desmonds död, och jag gillar hur de gjort det. Jag gillar att ännu inte vara övertygad om huruvida jag tycker att Edward är en sympatisk anti-hero eller bara ett as, jag gillar att inte riktigt vara okej med hans agenda och moral. Jag gillar att komma på mig själv med att sitta och vänta på en fet plottwist. Och det är bra.

Men som jag sa: Det handlar mindre och mindre om assassins vs. templars och mer och mer om... allt annat. Som att plundra skepp. Och strida till sjöss. Och titta på valar. Och det känns inte helt okej.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Men åh, vad avundsjuk jag blir på dig som redan fått sätta tänderna i AC IV! Jag älskar hela piratgrejen och har bestämt mig för att inte se spelet som ett typiskt Assassins utan snarare ett, ja, piratspel. Är också tveksam till det här med att de mer och mer lämnar lönnmördaridén och använder samma spelmotor, men tänker att det nog blir ett häftigt tidsdödarspel. Och vad som än händer så måste det ju vara bättre än AC III *hata gnäll-Connor*.

Angående GTA så måste jag också säga att jag är besviken. Lyckades aldrig fastna för det och har bara gjort det första rånet och några småuppdrag.

Såå, jag har gått tillbaka till min all-time favorit, Medal of Honor Online Multiplayer :love:

Spelar ni alla på ps3/4?
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Haha, att emo-Connor med gråstenens karisma är borta är faktiskt rätt befriande! Även om jag inte bestämt mig för om jag gillar Edward så gillar jag hur de gjort karaktären, det är personlighet och karisma och jävlar anamma. Viktigt för att kunna engagera sig i storyn, tycker jag.

Och jag kommer absolut spela ut spelet inom de närmaste dagarna - och förhoppningsvis få njuta av multiplayern senare - men ja, jag hade ändå förväntat mig mer. Lite mer förnyelse. Jag får lite intryck av ett resultat av "OKEJ GÖBBAR, NU ÄR III SLÄPPT OCH VI MÅSTE HA EN NY TITEL TILL NÄSTA NOVEMBER, JOBBA JOBBA JOBBA!": Känslan och charmen finns ju där i spelet, men det saknas omsorg.

Jag kör nog typ 50/50 mellan PC och PS3 (köper PS4 först efter nyår). Är fortsatt min Modern Warfare-serie trogen och spelar alla tre flitigt online, och på senare tid har det blivit en del av gamla älskade Battlefield 1942 också.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Jag måste bekänna en sak angående cod.

Hur bra jag än tycker att gta iv är, så saknar jag lust till det just nu. Saknar att skjuta, springa runt och få killstreaks. Så jag har börjat spela MW3 igen. Och jag njuuuter av att få döda lite..haha.

Så jag hoppas verkligen inte att nya CoD blir en besvikelse, det måste vara spelbart.

Jag har ju förbokat ps4 (från webbhallen), men hört att ett par som också bokat därifrån fått mail om att deras ps4: or kommer först efter nyår..det gör mig nervös, det får inte bli så för mig :( jag hade ju tänkt ta semester vid släppet till och med :p
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Jag var ju en av dem som faktiskt gillade Haytham Kenway väldigt mycket i 3an, även om han var templar (:angel:) så hoppas att man kan finna lite av honom i Edward, de ska väl vara släkt? Och vad jag sett på recensioner och YT-filmer så verkar Edward vara något som faller mig i smaken :d

Håller helt med dig där, jag blev faktiskt jätteförvånad när de offentlig gjorde 4an, hade hoppats att det skulle dröja längre så att de kunde bygga om spelet lite mer, men men. Den har ju fått väääldigt blandad kritik.

Åh, BF! :love: Spelar BF 1943 online minst 2-3 gånger i veckan på xbox, trots att det är ganska kass FPS :p

Förresten, ännu mer avundsjuk på er som spelat "The last of us"....
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Yes, Edward är Haythams pappa! Man skulle väl kunna säga så långt att Edward verkar vara den mer skitiga och mindre finkammade walesiska versionen av honom. ;) Och jag kan också gott erkänna att jag gillade Haytham (fast jag brukar falla pladask för antagonister, är förmodligen den enda som bölade när Modern Warfares big bad och som ALLA hatade dog, haha) och var extremt ambivalent till att tvingas döda honom.

Shenzi: Jag håller med. Saknar en snabb och enkel shooter och hoppas verkligen att IW lyckats ta Ghosts i rätt riktning. Det här senaste året eller så har ju varit lite av VM i att förstöra uppföljare... (fortfarande inte slutat vara bitter över att de förstörde Hitman och Amnesia)
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Sååå det enda jag kan säga om Ghosts så långt är att jag älskar multiplayern. Har spelat lite campaign men inte riktigt fastnat på samma sätt som i Modern Warfare-serien, men så långt är jag väldigt nöjd över hur snabbt och smidigt allt är online, möjligheterna för att redigera klasser och vapen. Och banornas storlek och variation gillas!

Tror det kommer bli x antal timmar framför det här framöver.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Sååå det enda jag kan säga om Ghosts så långt är att jag älskar multiplayern. Har spelat lite campaign men inte riktigt fastnat på samma sätt som i Modern Warfare-serien, men så långt är jag väldigt nöjd över hur snabbt och smidigt allt är online, möjligheterna för att redigera klasser och vapen. Och banornas storlek och variation gillas!

Tror det kommer bli x antal timmar framför det här framöver.

Jag råkade köpa Ghosts fast jag inte skulle :p
Men åh, Mp är ju riktigt bra! Spelade 2,5 timma igår och under den tiden flöt allt väldigt bra och smidigt.

Det enda minus jag ser såhär långt är nog att flera gamla spellägen är borta, jag som är en jävel på HQ och som nördat det i alla spel känner mig lite ledsen. Jag hoppas att jag sett fel, att de bara döpt om det, men det verkar ju inte så.

Jag har inte satt mig in i systemet för vapen/perks osv, men spontant kände jag igår "är det inte lite rörigt bland alla perks?". Men man vänjer sig väl :)
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Jag håller med om spellägena. Själv saknar jag gamla hederliga S&D, som är ospelbart på MW3 sedan osynlighetshacket gjorde sitt inträde. Testade lite på BO2 men där verkade ju folk knappt fatta att det fanns en bomb, utan bara störtade till andra sidan banan och körde TDM typ.

Jag som gärna lägger fokus på snabb- och rörlighet och är mindre diskret ;) tycker ju perksystemet är bra just därför, gillar att kunna renodla karaktären än lite mer.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Jag håller med om spellägena. Själv saknar jag gamla hederliga S&D, som är ospelbart på MW3 sedan osynlighetshacket gjorde sitt inträde. Testade lite på BO2 men där verkade ju folk knappt fatta att det fanns en bomb, utan bara störtade till andra sidan banan och körde TDM typ.

Jag som gärna lägger fokus på snabb- och rörlighet och är mindre diskret ;) tycker ju perksystemet är bra just därför, gillar att kunna renodla karaktären än lite mer.

Hann inte spela så mycket igår heller, jävla liv att vara fullt med så mycket annat..hehe.

Men igår använde jag en stund till att verkligen göra min karaktär, med de få poäng som jag kunde, och ja, perkssystemet är bra. Jag behövde bara vänja mig vid designen, mängden och allt det där.

Har du hittat nån favorit kill-streak? :)

Tycker det här med att få care package om man klarar field orders, var ett nytt roligt sätt att tänka på faktiskt.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Yes, Edward är Haythams pappa! Man skulle väl kunna säga så långt att Edward verkar vara den mer skitiga och mindre finkammade walesiska versionen av honom. ;) Och jag kan också gott erkänna att jag gillade Haytham (fast jag brukar falla pladask för antagonister, är förmodligen den enda som bölade när Modern Warfares big bad och som ALLA hatade dog, haha) och var extremt ambivalent till att tvingas döda honom.

Åh, jag med haha! Drog ut dödandet så länge jag bara kunde :D

Fick AC 4 i present när jag fyllde i söndags (bra med killar som vet vad man verkligen vill ha :D) så har suttit alldeles för mycket med det nu det sista. Älskar Edward! Riktigt bra karaktär där, i övrigt är jag väl inte helt "blown away" men ett trevligt spel! Till helgen ska jag dock få sätta tänderna i CoD Ghosts och BF 4, DET ska blir riktigt trevligt!
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Nu har jag kommit på vad jag INTE gillar med Ghosts: Spawnmekanismen. Jag har aldrig i något spel någonsin varit med om att ständigt respawna så rätt i ansiktet på fiender som i och med denna release, jisses så det svurits i min klan idag. Såg dock att IW uppdaterat på FB att de ska patcha nästa vecka och även lägga till S&D (gud hörde bön), så jag hoppas det blir åtgärdat då.

Jag gillar också field orders-grejen! I övrigt har jag haft ganska mycket kul med juggernaut maniac.

Har du kört BF4 förresten, hur tycker du i sådana fall det är? Har hört lite allt från "fantastiskt" till "BF 3,5" från kompisgänget.

SoffiProppi: Sweet present! Ja, Edward växer verkligen under spelets gång. Nu har jag försummat AC enormt pga. Ghosts, men jag ska ta tag i campaignen snart igen, och hoppas även att alla problem på multiplayern är fixade. Testade häromdagen, och på den här djungelbanan + en till finns det en supertrevlig grej som innebär att man fastnar i en buske, ett träd eller dylikt, och sitter fast där hjälplös tills någon kommer fram och dödar en. Då fastnar nämligen densamma i sin tur, and on it goes...
smirk.gif
Borde kanske gnälla mindre på glitchar och buggar i helt nysläppta spel, men ah, haha.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Trodde det bara var jag som råkade ut för skit-spawn. Spelade från kl halv 8 till kl 2 men fy helvete så dåligt det har gått. Jag kände för att knäcka skivan, jag spelade ensam vilket iofs kan vara en bidragande orsak men ingenting fungerade. Mina lag var skitdåliga, kom i in matcher som tog slut med detsamma, fienderna campade järnet och jag blev så frustrerad. Jag skäms när jag kollar på min K/D nu, jag vet inte när i historien det gick så dåligt sist.

Jag saknar HQ och hardpoint något enormt, inget av de nya lägena tilltalar mig riktigt.

BF4 har jag inte köpt än, det får bli nästa månad. Men jag är skeptisk, tror det kommer kännas som en stor expansion bara.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Ja, i början tänkte jag att herregud, jag kan ju inte sjunka så lågt som att skylla min K/D på spawnen, men det ÄR ju faktiskt vad som ställer till allt. I ena sekunden spawnar man i någons sniperscope, i nästa spawnar någon i ryggen på en, och jag kan utan att överdriva säga att säkerligen 80% av alla gårdagens deaths var på grund av idiotspawnen. Och vi satt sex personer och spelade ihop, varav fler är riktigt duktiga, men nä, allt gick åt helvete, så det spelar nog ingen roll huruvida man sitter själv eller med en tight klan.

Kan väl även säga som så att det inte bara varit ett par personer som klagat till IW, så jag kommer bli riktigt förvånad och ffa besviken och arg om de inte fixar det här i nästa fredags uppdatering. Funderar faktiskt på att inte spela mer fram till dess. Jag har inte kört fullängdsmatcher med så här usla resultat sedan jag började med FPS, och jag blir så otroligt frustrerad av att se hur K/D:n bara kryper lägre och lägre. 1.350 efter 104 matcher, jag skäms sönder och samman.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 269
Senast: Trassel12
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 020
Senast: mars
·
Övr. Hund Har en hund som blir 2 år i sommar, han är extremt fixerad vid att nosa/följa lukter och det är ett stort problem så fort vi går ut...
Svar
6
· Visningar
1 362
Senast: Barrow
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 836
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp