Vad se ni fram mot i spelväg?

Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Har spelat en liten bit nu och det verkar lovande:)
Grafiken är väldigt färgstark och påminner en del om den i windwaker, fast karaktärerna har ett "vuxet" utseende, beroende på hur man ser det:D
Link ser bättre ut än nånsin och ännu bättre när han fått på sig sin standardstyrsel, den gröna tunikan med tillhörande toppluva;)
Kontrollen kommer ta lite mer tid att lära sig, särskilt när Link befinner sig i luften på sin fågel. Men även tekniken med svärd och sköld tar nog ett tag att lära sig.
Men det känns som det kommer vara ett spel med en del roliga överraskningar!:laugh:
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Testade Skyrim för PC här om dagen och måste säga att det inte riktigt levde upp till mina förväntningar. Körde förvisso bara fram till det "första uppdraget" men redan där tröttnade jag :/ MEN jag ska ge det en chans till när jag känner nån ork till det. Grafiken var ju inte den bästa...:cool:


Är det förresten någon här som spelet det svenska skräck spelet Amnesia? :D
Jag o sambon spelade det på vår gamla "speldator" men om jag minns rätt spelade vi det inte speciellt länge,, hua :p
Sa igår att vi borde testa det igen nu på vår nya "superdator" , så tror faktiskt jag ska ta o fixa det kanske redan idag ?! :D
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Testade Skyrim för PC här om dagen och måste säga att det inte riktigt levde upp till mina förväntningar. Körde förvisso bara fram till det "första uppdraget" men redan där tröttnade jag :/ MEN jag ska ge det en chans till när jag känner nån ork till det. Grafiken var ju inte den bästa...:cool:

Någon som har blivit bortskämd med bra grafik? ;) Jag själv satt såhär ":eek:" när jag starta skyrim. Jag tycker att det är det vackraste spelet som jag har spelat. Grafikmässigt är det inte i klass med bf3 ex. Men miljöerna är fantastiska!! Hitta en grotta som var som en oas Inuti med bäckar, träd och massor med blommor. Samt ett hål i taket där vackert solsken strimlar ner...går inte att beskriva... Det var bara ett av alla vackra ställen. Det är ju fullt av höga, dimmiga och snöklädda berg man kan bestiga i solnedgången :love:. Jättehöga vattenfall, stora floder m.m. Bara att se när en vargflock jagade ett rådjur var coolt. Fiskar som hoppar uppför floderna... det är detaljerna som gör det :)

Gillade man oblivion så kommer man älska Skyrim. Påminner om oblivion fast bättre tycker jag.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Hehe, ja kanske det ;)
Fast jag har ju inte riktigt gett spelet en ärlig chans heller kanske, har ju typ bara spelat 5-10min in i spelet så har ju inte direkt sätt miljön o så heller..:p
Men störde mig lite på menyerna eller vad man ska säga..alltså när man ska plocka upp grejer t.ex. så va det lätt att man plocka upp fler prylar än vad man ville, osv. Sen när man skulle välja vilka kläder o vapen man ville använda så va de ju lite dumma menyer (eller va man säger) tog bara massa tid..

Sedan kom de upp små ex att man skulle klicka på M1 o M2, va tusan är det för knappar på Pc egentligen? :o
Tror nog det passar bättre till konsol.. :p
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Brukar du spela BF3 på Pc? Min sambo brukar köra det med, vad har du för nickname?
Ni kanske har spelat mot/med varandra?! :angel:
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Sedan kom de upp små ex att man skulle klicka på M1 o M2, va tusan är det för knappar på Pc egentligen? :o
Tror nog det passar bättre till konsol.. :p

M1 är höger Musknapp och M2 är vänster musknapp.
Ganska logiskt när man väl vet om det. :D

Och håller inte med dig, Skyrim har helt absorberat mig, det är vackert, har spännande quests, utmanande fighter och är fyllt av intressanta karaktärer!
Det enda som jag också har irriterat mig på är att ibland trycker jag fel och trycker R istället för E när jag ska ta upp saker i kistor och då plockar man på sig allt i kistan, rätt jobbigt när man ska plocka upp en enstaka grej och helt plötsligt bär på 2000 istället för 200! :eek:

Så ge det en chans till, är du inte van att spela på pc så kanske det tar lite tid innan du vant dig vid alla menyer och så.
Det vore synd om du missade ett sånt bra spel, av den anledningen, för för mig har Skyrim uppfyllt alla förväntningar och mer! :love:

Det är det ett rpg, det är meningen att man ska tycka byta rustning och så är åtminstone lite roligt och alla val du kan göra runt din karaktär är en del av vad som gör spelet bättre och mer intressant, istället för att få en huvudperson som alla har skills och utrustning förbestämda.

Här har du möjlighet att välja spelstil helt och vad du vill att din karaktär ska vara bra på, min är tex mest bra på enhandsvapen, för det mesta har hon en i varje hand, men hon kan en hel del magier som hon använder ofta genom att byta ut ett av hennes svärd, så kan hon varva att slänga iväg magier och hacka med svärdet.
Hon är också bra på tex smithing, speech, restoration och lockpicking som jag tycker löjligt roligt, i jämfört med lockpicking systemet i Oblivion.

Några bra tips på saker som jag använder hela tiden, är att när du får ett uppdrag och inte vet vad du ska, tryck J så du kommer in i din Journal och välj uppdraget du vill göra genom att klicka på det, håll sen muspekaren över uppdraget och tryck sen M, då visas det på kartan vart du ska.:idea:

Sen kan du snabbvälja de vapen, potions, magier och shouts mm du oftast använder genom att välja dem som favoriter, gå in i menyn och klicka F.
Sen när du är i strid och behöver en potion eller byta från ditt vapen till en magi, så trycker du på Qtangenten på skrivbordet, så har du alla dina Favoriter där.

Spara ihop till ett hus fort, där kan du lagra saker som du inte behöver ha med dig hela tiden, potions som du hittar men vill spara lite på, all ore eller ingots som du behöver för att göra bättre rustningar och vapen, ingredients som du gör egna potions av och allt annat som du inte vill sälja.

Bär alltid med dig en pickaxe, för runt om i världen, både i grottor och utanför så finns det orevains som du kan få olika typer av ore ifrån, som du också kan köpa men det är rätt dyrt.
Om du har din pickaxe med, annars kan du inte utvinna något.

Om en fight skulle visa sig för svår kan du mitt i ställa ned svåighetsgraden under Settings - Gameplay.
Kanske är en bra idé att göra det i början tills du har vant dig vid spelkontrollerna?

Som sagt jag hoppas du hittar vad som gör Skyrim bra, annars är det nog bara inte ett spel för dig helt enkelt, för smaken är som baken. :laugh:

Nu ska jag spela lite, jag har en drake eller två att döda! :bump:
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Hehe jo jag ska ge det en chans till. Jag spelade ju Obilivion o det gillade jag, hann dock aldrig spela klart det då vi sålde iväg xboxet jag spelade det på.
Har ifs Obilivion till PS3 oxå men den konsolen är upptagen för jämnan av sambon så...:p
Det låter rätt kul med skyrim, tangenterna borde inte vara något större problem då ja spelat en del på Pc, bla Fallout :)
Va nog mest bara lite iriterad över att man måste gå så långt in i menyerna för att komma rätt om ni förstår vad jag menar..o att man inte kunde klicka med musen i menyn dit man ville ist för tangenterna. Lite drygt o klicka höger-höger-vänster-ner-upp...ja ni förstår?
Men om det finns snabbknappar så ska ja absolut testa det...:)

Apropå drakar, kan man möjligtvis tämja dem?
o kanske rida på dem? :)
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Brukar du spela BF3 på Pc? Min sambo brukar köra det med, vad har du för nickname?
Ni kanske har spelat mot/med varandra?! :angel:

Jag har änsålänge bara testat lite singelplayer. Anledningen är att jag väntar på nästa generations grafikkort från ATI som kommer i januari. Har redan en värsting i övrigt 2500k sandy bridge. Men jag är inte nöjd med att spela hjälpligt i medium/low på mitt gamla grafikkort. Dessutom har jag fortfarande fullt upp med Skyrim och kommer nog att ha det de närmaste året också... med tanke på hur jäkla stort det är :cool:
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Näe det gör jag inte, har kikat när sambon spelat nån gång men inte mer än så.
Har funderat på att testa en runda, men tycker det ser lite svårt ut ;) haha!
Sedan kanske det inte är min typ av spel direkt..
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Jag gillar Skyrim skarpt. De har lyckats få tillbaka djupet frpn Morrowind. Stämningen är mer Morrowind än Oblivion. Oblivion var "oooh pwetty" med snygga, fina människor. Skyrim är skitigt, fult och dryper av misär precis som Morrowind. Tyvärr blir man "hjälte" lite väl fort. I Morrowind fräste Vivecs vakter "scum" åt en tills man verkligen bevisat vad man gick för.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Det är ju därför man sparar mainquest till sist, det är först nu folk börjar vara trevliga. Innan legionen vann inbördeskriget så fick min stackars dunmer utstå väldigt mycket otrevlig rasism i norra delarna av Skyrim och innan drakarna börjat dö för min hand så var väl standardfrasen på vissa ställen "Stay away, sneak-thief!" eller "Keep you hands where I can see them". Markarth är det ingen som tycker om en i efter massakern i samband med en jailbreak. osv osv :)

Jag tror min gubbe var runt lvl 35 innan jag började på main quest (jag har spelat alldeles för mycket)
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Beundrar fortfarande hur vackert Skyrim är :love:
Tog några foton på några vackra fjärilar jag passerade och beundrade när laxarna hoppade i floden. Sen sånna detaljer som att det droppar vattendroppar från bron som går över folden pga all fukt. Spelet känns verkligen levande och som att man är i en annan värld.
fjril.jpg

laxf.jpg

lax2q.jpg
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Nu har jag spelat skyrim en liten stund :) Och jo vist är det bra..börjar få in snittsen nu ;)
Nu har jag liten paus, behövde byta tv med då sambon ville spela PS3. Så efter Gustafsson 3tr så blir det nog lite mer...
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Ååå, så vackert :love:
nightd.jpg


Precis när man beundrar månen så hör man tjutet av en blood dragon. Shit, dom kan verkligen skrämma skiten ur en. Grymt farlig, för farlig ännu för min lvl 20 nord :crazy:. Men också farligt läcker :cool:
nightdragon.jpg

nightdragon2.jpg
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Nu har jag hunnit spela lite mer skyrim o döm av förvåning så börjar jag faktiskt gilla spelet :)
Har precis dödat min första drake o nu är jag uppe på det där berget (som det tog en evighet att komma upp till toppen på) och lär mig nå formler..:p
Fast nu fick jag inte spela mer då sambon kom hem o ja orkar inte byta till andra tv:n ;) Får fortsätta imorrn kanske...

Förresten...kan man tämja en drake? :D
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

kl

Det kan väl inte bara vara jag som får en mental orgasm vid tanken på Hitman: Absolution? :p (Och ja, jag är en av dem som kan bortse från att Bateson är utbytt som röstskådis) Jag tycker att playthrough-trailern är så jäkla snygg, verkar dessutom vara så mycket mer stämningsfullt, och jag utgår kallt ifrån att vägen/tillvägagångssättet som demonstreras i trailern bara är ett av många.

Däremot vet jag inte vad jag tycker om den här instinct-mode-grejen: Är det någon som har pejl på om det kommer gå att slå av den så pass, att man åtminstone inte behöver se varenda fiendes varenda kommande steg?

Annars är jag (till skillnad från de flesta, tydligen) besviken på Skyrim, känns sjukt överskattat. Visserligen är RPG inte min favoritgenre, men ändå. Är inte heller sådär superhyper över grafiken.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 270
Senast: Trassel12
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 020
Senast: mars
·
Övr. Hund Har en hund som blir 2 år i sommar, han är extremt fixerad vid att nosa/följa lukter och det är ett stort problem så fort vi går ut...
Svar
6
· Visningar
1 363
Senast: Barrow
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 836
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp