Vad se ni fram mot i spelväg?

Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

ja, det är ett realtidsstrategi och stadsbyggarspel.

Kortförklarat: man får ett uppdrag (från någon kung eller drottning), som säger "segla till denna ön, och bygg upp din civilization", typ - och så får man på bästa sätt lyckas göra det, men det är alltid något som är i vägen, allt ifrån pirater, naturkatastrofer, hantera diplomatiska relationer, se till så dit eget folk är glada mm :)

Jag skulle säga det är mer ett stadsbyggarspel än "krigsspel" på det sättet, så det ligger väl inte direkt under AoE nivån, men inte långt ifrån.
Tycker det är mer i riktning mot Caesar, Civilization och SimCity spelen om inte annat :)
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Idag hämtade jag ut nya spelen:laugh:
Kan inte bestämma mig för vilket jag ska börja med, Golden sun eller Dragon quest. Golden sun kör jag ju fortfarande på GB Advancet, så kanske ska testa Dragon quest först:D
Ska bli spännande att se DS prestanda.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Åh Anno! :love: Älskar verkligen alla dem spelen!! 1503 är favvon :)
Måste kika igenom vad 2070 är för något, låter helt klart spännande!
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Okej, då förstod jag lite mer :) Låter kul!
Kanske man skulle ta o prova det sen när vår nya speldator anländer.. :)
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Började med Dragon quest igår, nu har jag inte spelat så länge, men verkar vara ett riktigt kul spel. Storyn verkar bra och grafiken är trevlig:D
Verkar rätt enkelt att lära sig hur man beter sig i strider osv.
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Nu har jag spelat in mig en bra bit i spelet och storyn. Jag gillar storyn och variationen mellan städerna och varje uppdrag som varje stad innehåller. Spelet är rätt mystiskt bitvis, mycket handlar det om de odödliga och de vanliga dödliga och jag gillar karaktärena, även fast jag (huvudpersonen) inte säger nåt:D
Varje stad har även sidquests där man kan hjälpa invånarna med olika uppdrag.
Uppgradering av Level flyter på smidigt. De tre kompanjonerna som följer med min på mina uppdrag levlar upp relativt snabbt.
De bossar jag mött på hittills har krävt en viss teknik och där kommer stridssystemet väl till pass. Man kan välja hur man vill att kompanjonerna attackerar fienden, antingen hela laget tex genom att välja: "show no mercy" eller "fight wisely" eller indivduellt. De attackerar själva sedan och jag styr bara över mina egna attacker.
Upplägget gör striderna mycket roligare.
Miljöerna är mycket vackra och musiken är superb, mycket behaglig att lyssna på utan att bli tjatig:)
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Låter ju verkligen super skoj :D
Synd att jag inte äger någon DS och att jag mer är ute efter PC spel (Ny dator) ett tag framöver..
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Ja Dragon quest är ett spel som ger mycket för pengarna!:)

Jag har ju bara haft ett Nintendo gameboy advance innan, men då det inte tillverkas några nya spel till det och jag har gått igenom spelsortimentet som finns till det, tyckte jag det var värt att köpa en modernare bärbar konsol:D
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

NU äntligen är vår dator på väg :D:D:D Hoppas den hinner komma imorgon (annars blir det nog torsdag)
Super längtas nu! :love::bump::banana: TjOhO! :D
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Ja det borde den göra, för den kostade väääldigt mycket pengar! :p

Nu har jag precis klickat hem ett nytt trådlöst tangentbord + mus med till den nya datorn :)
Va heller inte speciellt billigt men man vill ju ha kvalité på grejerna ;)

Skulle ju passa perfa om datorn kunde dyka upp imorgon, då man är ledig och allt :D
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Ja det borde den göra, för den kostade väääldigt mycket pengar! :p

Nu har jag precis klickat hem ett nytt trådlöst tangentbord + mus med till den nya datorn :)
Va heller inte speciellt billigt men man vill ju ha kvalité på grejerna ;)

Skulle ju passa perfa om datorn kunde dyka upp imorgon, då man är ledig och allt :D

Har datorn dykt upp än?
Vad spännande, jag hoppas den dyker upp idag! :bump:
Och vilket spel blir det först?

Jag har där emot funderingar på att köpa konsol, både Xbox 360 och Ps3:an har gått ned så mycket i pris.
Men jag vet inte vilken av dem det blir, en Wii har jag på lån av en kompis, så den konsolen tänkte jag inte köpa.

Vilka konsoler har ni andra här i tråden?
Och vilka spel, främst rollspel har ni till dem?

Kram, Maya
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

JA den ligger och väntar på posten nu :) Men måste vänta in min sambo som sedan måste följa med och bära den till bilen:p Paketet/datorn väger 21,8Kg:eek:

Tror faktiskt det första spelet blir det nyaste Batman eftersom vi fick det gratis med när vi köpte nåt speciellt grafikkort :)
Sedan efter det har jag ingen aning ännu, har tänkt att ja ska installera alla Sims3 spelen och sedan får ja kika runt lite efter andra tänkbara spel :D

Gillar rollspel så ni får gärna slänga in lite bra tips på sådana spel :)
Eller något helt annat spel (till Pc) som ni tycker är super bra går ju också bra att tipsa om ;)


Haha, ja apropå prisnedsänkningen på PS3an så köpte sambon ett nytt ca 3-4veckor före prissänkningen då det han hade innan pajade =/
Det komiska är att vi sa samma dag vi köpte det nya att om några dagar så blir det väl säkert rea på PS3orna, o vips så blev det det, lyckat ;) :rofl:

I konsolväg så har vi både PS3 (Såklart) & ett Nintendo wii. Sedan så har vi även haft ett xbox 360 elite men vi spela nästan aldrig på den så den sålde vi :P
Man kan ju börja tro att vi (jag & min sambo) är värsta spelnördarna men riktigt så är det inte... inte än iaf :angel:
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Åh Anno! :love: Älskar verkligen alla dem spelen!! 1503 är favvon :)
Måste kika igenom vad 2070 är för något, låter helt klart spännande!

Jag fattar inte hur jag har kunnat missa dessa spel totalt. Jag är ett stort fan av civilization spelen, ceasar och settlers. Detta verkar ju grymt. Men jag undrar vilken del i serien ska man börja med? Varför är 1503 din favvo ??

Annars är det 4 spel jag ser fram emot:
Skyrim :love:
jagged alliance 3
Heroes of might and magic 6
Battlefield 3
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Jag fattar inte hur jag har kunnat missa dessa spel totalt. Jag är ett stort fan av civilization spelen, ceasar och settlers. Detta verkar ju grymt. Men jag undrar vilken del i serien ska man börja med? Varför är 1503 din favvo ??

Well, först och främst så gillar jag det bäst för det var det spel som jag började med. Fick en demo skiva i nån gammal datortidning för 100 år sedan. Och blev helt fast. Dock kunde man inte spara eller spela längre än till visst många bosättare. Men det var inga problem, nötte spelet som tusan ändå.

Senare så har jag ju testat de andra versionerna (fast har ändå återvänt till 1503 :D )

1602 känns lite B. Typ som age of empires 1. Visst det är roligt, men inte så utvecklat om man säger så.

1701 vet jag inte alls vad de gjort med, ser hemskt ut och var inte alls vad jag hade förväntat mig tyvärr :/

Sen 1401 har jag spelat faktiskt rätt mycket också, gillar det näst bäst. Men där är det ett "towncenter" man måste bygga var och varannan bit för att få allt folk nöjda. Och jag tycker det är trist när man har såna stora grejer över hela ön. Så det stör jag mig lite på. Och så måste man ha visst många bosättare innan du kan "låsa upp" olika byggnader. Annars jättebra spel.

Dock så gillar jag Age of Empires II mer än III så det kanske inte är så konstigt att jag gillar 1503 mer än 1401.
Sen är det inget krigsspel direkt, är mera ett strategispel där man ska styra sitt rike på bästa sätt. Sen visst ett eller annat piratskepp har ju hamnat på havets botten ;) Men gillar du ceasar spelen och settlers så är det bara att tuta och köra :D
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Nu har vi fått hem nya datorn och den är färdig installerad och allt. Nu fixar vi lite nya spel o grejer så är det bara o köra sen.
Har alltså inte hunnit spela någonting än, inte mer än att kicka lite på hur sims fungerade (inte för att det är så krävande men) det rullade på hur fint som helst, nästan förvånansvärt bra :D

Fick ju även med nyaste Batman fast på papper (Kod), då det inte har släppts än, så när det väl släpps i typ slutet av oktober så är det bara ladda ner och köra det med, har aldrig riktigt gillat Batman men vem vet, det kanske är super bra? :angel::D

Näe, nu måste jag hoppa ner i säng, imorgon får jag/vi hem vårt nya Tangentbord+mus med (troligen) men oavsett vad så blir det SPELA imorgon :D
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Ni får ursäkta om jag bombar den här tråden! :p

Idag har vi eller åtminstånde min sambo provspelt datorn, o jag kan verkligen lova att den är SUPER! :D
Han provspelade "Crysis 2" och hade på högsta grafikinställningarna och det rullade på utan några helst problem.. :d
Nya tangentbordet/musen är verkligen super med, så är hittills väldigt nöjd med inköpet! :D
 
Sv: Vad se ni fram mot i spelväg?

Ni får ursäkta om jag bombar den här tråden! :p

Idag har vi eller åtminstånde min sambo provspelt datorn, o jag kan verkligen lova att den är SUPER! :D:love:
Han provspelade "Crysis 2" och hade på högsta grafikinställningarna och det rullade på utan några helst problem.. :laugh:
Nya tangentbordet/musen är verkligen super med, så är hittills väldigt nöjd med inköpet! :D

:banana::banana::banana:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 270
Senast: Trassel12
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 020
Senast: mars
·
Övr. Hund Har en hund som blir 2 år i sommar, han är extremt fixerad vid att nosa/följa lukter och det är ett stort problem så fort vi går ut...
Svar
6
· Visningar
1 362
Senast: Barrow
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 836
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp