Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visst är den?! Tycker Jenna Ortega är jättebra i den rollen. Himla inspirerande ung tjej-karaktär.Just sett första avsnittet av Wednesday (Netflix). Så himla bra!
Älskade den, plöjde hela i helgenJust sett första avsnittet av Wednesday (Netflix). Så himla bra!
Nu har jag sett klart! Tyckte till och med slutet var bra. Brukar annars tycka de flesta slut är en besvikelse.Älskade den, plöjde hela i helgen
Baserat på trailern känns det inte som att de förstått tonen i En man som heter Ove. Men det kan också bara vara den avskyvärda musiken som gör detDenna kommer den 13 januari. Så har inte sett den men tipsar om den ändå.
Hoppas den är lika bra som den svenska.
Den är säkert amerikaniserad.Baserat på trailern känns det inte som att de förstått tonen i En man som heter Ove. Men det kan också bara vara den avskyvärda musiken som gör det
Garanterat, och jag har väldigt svårt för den övertydliga amerikanska humorn. Ska inte döma filmen innan jag sett den, men tappar man allvaret och djupet i historien om Ove (Otto) så försvinner hela hjärtat i det som gjorde boken så bra.Den är säkert amerikaniserad.
Black Earth Rising är riktigt bra, förvånad över att den är så pass okänd och under radarn.Jag håller på att kolla på Black Earth Rising på Netflix, den handlar om en ung kvinna som adopterades till England efter inbördeskriget i Rwanda. Hon jobbar som utredare på en advokatfirma och hennes adoptivmor är åklagare på Internationella brottsdomstolen i Haag. I seriens första avsnitt överlämnar sig en f.d. rebellledare och frihetskämpe för tutsierna som nu är efterlyst för brott mot mänskligheten, och storyn spinner vidare därifrån. I intrigen som vecklas upp så tvingas huvudkaraktären Kate möta sitt eget förflutna i Rwanda. Väldigt bra och intressant serie tycker jag hittills, men den tycks ha flugit ganska mycket under radarn(?). Tung att se på dock på grund av de ämnen som behandlas, så jag tar den i etapper.
Dör3 av 5 LSD-tabletter
Nya säsongen av Dead to me är inte alls så bra som jag hade hoppats på. I vart fall inte de första fem avsnitten. Jag tycker den är på gränsen till tråkig.Jag har så mycket jag känner mig ”efter” med nu så vet inte var jag ska börja
Vilken av dessa ska jag beta av först??
Andor
Wednesday
The Crown nya säsongen
Blood and Water nya säsongen
Dead to Me nya säsongen
1899
Warrior Nun
Sedan hade jag egentligen tänkt att jag skulle beta av allt jag vill se på HBO och sedan säga upp den igen (Netflix och Disney+ har jag alltid) men är egentligen mer sugen på de andra *i-landsproblem deluxe*
På min lista där har jag
(Som jag sett någon säsong men inte senaste):
Handmaids Tale
Westworld
His Dark Materials (kanske lika bra att vänta till S3 också är ute?)
Legacies
(Nya jag funderar på)
The Nevers
White Lotus
Sex Life of Collage Girls
A Discovery of Witches
Euphoria
Nej, vad trist att höra! Vi började ju se om från början för att kunna se den nya med allt i färskt minne, men sen kom Wednesday emellan så har inte hunnit se något av den senaste.Nya säsongen av Dead to me är inte alls så bra som jag hade hoppats på. I vart fall inte de första fem avsnitten. Jag tycker den är på gränsen till tråkig.