Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Såg just Troll på Netflix. Den var väldigt sorglig tyckte jag, men bra, och som vanligt skönt med något icke-anglofont som omväxling. Plus för modern och empatisk tolkning av sagotema, undvikande av stereotyper och vacker natur.
Alltså. Jag är världens sämsta recensent. Jag vet liksom egentligen inte vad som menas med bra eller dåligt. Vissa aspekter väger jättetungt för mig som många andra struntar i. Då kan jag premiera dem högre än kanske mer etablerade måttstockar (?).Jag hör så himla olika om den att jag nästan känner att jag måste kolla på den. Först var det någon Moviezine-recensent som sågade den och gav den 1/5 i betyg. Sen en jag jobbar med som hade sett den med hela familjen inkl lågstadiebarn och de tyckte alla den var bra och sa att den var "rolig". Och nu skriver du sorglig. Blir inte riktigt klok på vilken vibe jag ska förvänta mig .
Ja, jag såg det. Jane Austen skrev ju aldrig klart det så jag utgick ifrån att det slutade där romanen tar slut, men det verkar produceras mer. Har för mig det var ganska bra? I alla fall en väldigt bra låtÄr det någon som sett Sanditon på svtplay?
Jag är lite nyfiken men än så länge slötittar jag på den gamla Cold Case på Viaplay och hittills har jag inte känt igen något fall iallafall!
Ja, jag inser ju att det inte är Mr Darcy klär av sig och dyker ner i dammen - nivå men jag tar en bra låt vilken dag som helst.Ja, jag såg det. Jane Austen skrev ju aldrig klart det så jag utgick ifrån att det slutade där romanen tar slut, men det verkar produceras mer. Har för mig det var ganska bra? I alla fall en väldigt bra låt
Ja, den är bra! Lyckolandet heter den här och finns på SvT Play.Här hemma tittar vi på Lykkeland (eller State of Happiness som den heter på BBC) sedan några veckor tillbaka. En norsk serie som handlar om åren då den norska oljeindustrin utvecklades, och hur det påverkade människorna som bodde längs kusten. En hel del politik, mycket familjerelationer och så lite romans ovanpå det såklart. Riktigt välgjord och sevärd och med en härligt stark kvinnlig huvudkaraktär!
Nya (andra) säsongen av White lotus (HBO) Älskar!!
Ja den är riktigt bra, andra säsongen var ännu bättre än första! De är fristående så behöver inte ses i följd, dock återkommer en karaktär i båda säsongerna. Första säsongen utspelar sig på en lyxresort på Hawaii och andra säsongen på Sicilien.Jag har sett en massa memes och instastorys om White Lotus senaste veckan, har aldrig hört talas om den innan men förstår att många tycker den är bra? Kanske måste kolla upp det
Förmodligen inteJag tittar på "Maktens Ringar" och ska givetvis inte spoila något men har de sinnessvaga idioterna som skrivit manus ens LÄST Silmarilion och Ringen-triologin?!
-1 av 5 ringar
Jag vågar inte titta på den då jag är orimligt partisk till Jack O'Connell och nyss såg Rogue Heroes där han är med. Vill inte överdoseraSåg Lady Chatterley's Lover (Netflix) igår, tyckte om den! Att en av huvudrollerna var orimligt het gjorde inte saken sämre