Vad såg ni senast? Del 3

Jag började titta på 9-11 Lone Star på Disney+ igår, jag brukar gilla den genren av serier men förväntade mig inte så mycket. Attans vad fel jag hade, den är ju skitfrän! Enormt queer för den typen av mainstreamserie och mycket väl castad. Vissa saker är lite väl "on the nose" men det är ju underhållnings-TV, dvs alltid skruvat något extra varv.

Jag såg två avsnitt igår och ser fram emot att fortsätta titta så den får 3,5 av 5 brandbilar av mig :up:

Jag började titta på 9-11 Lone Star på Disney+ igår, jag brukar gilla den genren av serier men förväntade mig inte så mycket. Attans vad fel jag hade, den är ju skitfrän! Enormt queer för den typen av mainstreamserie och mycket väl castad. Vissa saker är lite väl "on the nose" men det är ju underhållnings-TV, dvs alltid skruvat något extra varv.

Jag såg två avsnitt igår och ser fram emot att fortsätta titta så den får 3,5 av 5 brandbilar av mig :up:
Gillar både den och vanliga 9-1-1.

Gillar både den och vanliga 9-1-1.

Ja, jag tänkte se den efter den här (båda har varit på min "ska se"-lista ett tag).

Edit: En annan sak jag gillar med den här är att huvudkaraktären inte är så sabla broody och svår. Ja, han har tragedier i bagaget men känns ändå som en väldigt "vanlig" person (så vanlig en TV-karaktär kan bli).

Jag gillar NCIS NY och liknande också men där är det som sagt så vansinnigt djupt och svårmodigt hela tiden. Det blir lite knasigt för ingen orkar springa omkring med den typen av drama hela tiden.

Ja, jag tänkte se den efter den här (båda har varit på min "ska se"-lista ett tag).

Edit: En annan sak jag gillar med den här är att huvudkaraktären inte är så sabla broody och svår. Ja, han har tragedier i bagaget men känns ändå som en väldigt "vanlig" person (så vanlig en TV-karaktär kan bli).

Jag gillar NCIS NY och liknande också men där är det som sagt så vansinnigt djupt och svårmodigt hela tiden. Det blir lite knasigt för ingen orkar springa omkring med den typen av drama hela tiden.
Se dem parallellt! 911 kom först och några avsnitt är cross over

Kollar på senaste säsongen av Australian Survivor. Såg säsongen innan i somras som var så sjukt bra, helt annat program än det lama Robinson Sverige. Denna säsong är också riktigt bra 😄 Mycket twist and turns och socialt spel.

Jag håller på att kolla på Äntligen med Lorrygänget på SVT. Jag älskade den typen av humor Lorry hade och här är det skruvat lite till. Ulla Skoog är bäst :heart

Never look away
https://www.svtplay.se/video/8Wv727w/never-look-away
Tysk film från 2018. Tre timmar lång. Inte jätteintressant men handlar om en pojke som blir konststudent och förälskar sig i en tjej på samma skola. Men tjejens pappa var i SS (?) och har gjort något hemskt som hade ett samband med killens släkting.
2/5
Ganska seg, det hände mest i början och på slutet. Historiskt perspektiv (nazityskland).

The Watcher (netflix) - har hitills sett 4 eller 5 avsnitt och tror det är ungefär lika många kvar. Jag gillar den, tycker den är obehaglig och vet inte alls hur det kommer sluta!

I övrigt så avslutade jag året med att ta bort Netflix (går ut i januari) och ska nog avsluta HBO efter att The L Word släppts i januari. Ser framemot att titta på SvT Play och Tv4 Play om jag känner för att titta på något framöver :)

Jag har också sett Wednesday , tyckte den var bra men håller väl inte riktigt med om att det skulle vara det bästa Netflix har gjort eller topp-5 serie på hela året som jag har sett på vissa ställen.

Såg även Dead to Me, först nya säsongen och sedan insåg jag att jag nog glömt en del så såg om hela serien direkt efter. S3 är bra men inte lika bra som 1-2 men serien som helhet är fortfarande en av mina favoriter och jag är glad att de kunde göra klart trots Christina Appelgates MS-diagnos mitt i. Lite sorgligt att se hur fort det gått utför med sjukdomen från dansscenen i S1 till nu :(. Men hon är i alla fall briljant. Har även spenderat någon timme nu och tittat på compilation-videor på Youtube 😅

Såg också Avatar: The Way of Water på bio (inte 3D). Snygg, välgjord, bra story och pacing.

Nattryttarna på tv4play... Hur kan jag ha missat den här serien? Så galet obehaglig och välspelad.
"De sexuella övergreppen på en ridskola på 1990-talet och 2000-talet blir dramaserie på TV 4. Äldsta dottern i familjen, Sophie Jahn, är med och utvecklar serien. "Nu får jag berätta min historia om livet bakom stängda dörrar", säger hon."

Jag lyssnade på pod:en för ganska länge sedan, men hade missat att de gjort en serie om detta också. https://poddtoppen.se/podcast/302534426/p1-dokumentar/del-15-hastgarden-hastparadiset

Jag har sett så mycket bra på senaste!

She Said (bio): Otroligt intressant och välgjort om reportrarna bakom New York Times-artikeln som var först med att avslöja Harvey Weinsteins avskyvärda beteende, vilket sedermera ledde till en rejäl fängelsedom för äckelgubben.

The Courier (Netflix UK): Spionthriller som utspelar sig under Kalla kriget, där vi får följa en brittisk affärsman som börjar hjälpa CIA och MI6 genom att leverera meddelanden till och från en rysk spion. Det hela kulminerar under Kubakrisen. Väldigt spännande och precis lagom mycket av allt!

Sherwood (BBC): Miniserie på 6 avsnitt och brittisk krim när den är som bäst! Den utspelar sig i en by där den stora gruvarbetarstrejken i Storbritannien på 80-talet gjorde extra stort avtryck, och en massa intressant historia kring detta blandas med mord, spioneri och polisens arbete i både dåtid och nutid.

Nu ska jag bänka mig framför senaste avsnittet av Happy Valley (BBC) som gjort comeback efter en massa år. Tyvärr har de gått ut med att det här är sista säsongen som någonsin görs, men för mig som inte väntat mig att den skulle komma tillbaka alls är det ändå en väldigt trevlig överraskning :)

Wednesday - gillade den. Klart sevärd tycker jag, om än lite förutsägbar.

Vi håller på att kolla nya serien National treasure. Också fullt sevärd hittills, även om det blir lite av en upprepning av filmerna.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka