Det är den!
Kul att den även tilltalar folk som inte har någon connection till Witcher sedan innan!
Jag är fantasynörd. Men hade ingen koll på att spelen var baserade på böcker. Spelar inte så mycket datorspel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är den!
Kul att den även tilltalar folk som inte har någon connection till Witcher sedan innan!
Jag har inte heller spelat spelen eller läst böckerna.Är samma här, hört mina bröder prata lite om spelet (spelen?) Och böckerna. Men hade ingen större koll på det. Blev mest nyfiken på o se serien för Henry Cavill plus att jag brukar gilla fantasy. Men ja jag gillade serien skarpt och funderar på att se om den snart igen, blir ju lite lättare o hänga med nu när man har koll på att det hoppar i tiden en del
Ja, det är vansinnigt frustrerande att se hur folk manipuleras och övertygas av propagandan om hur fantastiskt allt är där borta. Det känns smått osannolikt att något sådant skulle kunna hända, men det har vi ju tyvärr alldeles för mycket bevis för att det kan.https://www.svtplay.se/kalifat
Håller med @Mineur om Kalifat på svtplay, så himla välskriven och spännande!
Jag jobbar i utsatt område, vi har många diskussioner om religiös extremism och möter många nysvenskar och nyanlända som har en massa åsikter. Majoriteten flyr ju just ifrån sina hemländer pga av galenpannor som IS, al shabab, och talibanerna - att då komma till Sverige och mötas av en romantiserad bild av helvetet de kommit ifrån är så oerhört respektlöst och okunnigt.
Jag har börjat se Kalifat (SVT Play). Otroligt välgjord och spännande, och naturligtvis även obehaglig eftersom den är hemsk samtidigt som den är så väldigt verklighetsanknuten. Jag är faktiskt lite förvånad över att SVT gör spelfilm (ok, serie) av en sådan här grej redan, samtidigt som jag uppskattar det. Det blev lite extra speciellt för mig att se den nu eftersom jag precis lyssnat klart på P3 dokumentärs serie om IS-syskonen.
Med tanke på böckerna så är det nog ett rättvist betyg.Hamilton på TV4 play, den nya. Sett pilotavsnittet och del 2, det blir nog inte fler. Tekniskt välgjord och litet spännande story, men usel regi. Precis noll trovärdighet i karaktärer, dialog och spel. Synd, hade högre förhoppningar. 2/5
Jag tycker nog att böckerna är ett par snäpp över detta. Allt som hittills filmatiserats av dem känns också bättre faktiskt.Med tanke på böckerna så är det nog ett rättvist betyg.
Åh, men jag kan lova att det blir bättre med den saken! Jag tyckte också att hon var lite störig i början, men det händer en massa under avsnitt 3 och 4 som förändrar väldigt mycket. Så jag tycker absolut att du ska ge den en chans till om/när du orkar!Jag började titta på Kalifat, bra och intressant men fick precis stänga av. Kände mig så irriterad på karaktären Fatima får se om pausen blir tillfällig eller om det får va. Jag brukar inte ha svårt för sånt här men störde mig verkligen på hur hon tjatar på Pervin och riskerar hennes liv. Det där jäkla tjatet
Den håller ännu, imho. Och med en av historiens bästa ljudläggningar, all tystnad(!) är bara så underbart suggestiv och tung. Less is more.Har just slagit mig ned framför 2001: a space odyssey.
Något citat påminde mig om filmen idag och det var såLänge sedan!
Eller hur?! Såg klart igår och bara men neeeej hallå måste ju veta hur det går NU?!Säg precis åttonde och sista avsnittet av The L Word Generation Q. Tack gode gud att det blir en ny säsong med 10 avsnitt ❤
Har börjat se den, tycker den är spännande! gillar mysterium och denna bjuder definitivt på det. Men å andra sidan älskar ju jag typ allt som har med Stephen King o göra
Tre avsnitt finns på HBO tror det kommer ett nytt varje söndag.
Jag tycker nog att böckerna är ett par snäpp över detta. Allt som hittills filmatiserats av dem känns också bättre faktiskt.