Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med, men det är något visst med Jason Statham, han är en sån jäkla hjältePå nåögot vidunerligt sätt har jag blivit sittande på kvällen 3 dagar på raken nu och sett Transpoter , Transporter 2 och Transporter 3
Inte de bästa filmerna
Han e något att glo på om inte annat. Tittade lite gran jag med medans jag höll på med annat.Håller med, men det är något visst med Jason Statham, han är en sån jäkla hjälte![]()
Om du vill se något lättsammare är jag osäker på om The leftovers verkligen är rätt val? Den blir rätt så tung senareBörjade titta på The handmaid's Tale säsong 3 på HBO (tror det ska finnas en egen tråd om den säsongen), men det känns så mörkt och apokalyptiskt och den våglängden är inte min just nu, jag tror jag fick en temporär streamad verklighetsöverdos av att se When They See us och Chernobyl. Känner att jag behöver en 'paus' av något lättsammare.
Började titta på The Leftovers på HBO, skapad av Damon Lindelof (skapare av Lost), och med skådisar som Liv Taylor och ffa Amy Brenneman (Judging Amy). Har bara sett ett par avsnitt och den verkar sjysst. Tror det finns 3 säsonger på den som ligger ute. Handlingen är supernatural/drama (lite tonårsdramavarning finns) att 2% av världens befolkning plötsligt 'försvinner'. I handlingens mittpunkt är stadens polischef och hans familj, där mamman övergivit familjen för att leva i en mysko sekt i staden.
Myfanwy(Myffawmy eller nåt sånt?)
Jag tyckte den var ett jaha, de hade kunnat gjort så mycket mer av idén men nu känns det mer som jasså.Filmen Downsizing - om hur forskare kommit på ett sätt att krympa folk för att spara på jordens resurser.
Väl sevärd tycker jag.
Nyfiken, vet du för att du läst boken eller av annan anledning? Jag hade aldrig hört det tidigare och trodde det var påhittat men nu har jag tack vare dig lärt mig något nyttMyfanwy. Walesiskt namn.
Vad kul!Nyfiken, vet du för att du läst boken eller av annan anledning? Jag hade aldrig hört det tidigare och trodde det var påhittat men nu har jag tack vare dig lärt mig något nytt![]()
Om du har sett Little Britain så heter hon som står i puben Myfamwy.Nyfiken, vet du för att du läst boken eller av annan anledning? Jag hade aldrig hört det tidigare och trodde det var påhittat men nu har jag tack vare dig lärt mig något nytt![]()
Om du vill se något lättsammare är jag osäker på om The leftovers verkligen är rätt val? Den blir rätt så tung senare![]()
"Får man någonsin veta?" Jag tänker inte avslöja några detaljer alls utan det här är ett strikt ja/nej svar, lägger det i spoiler ändå så får du avgöra självAlltså det är ju spelfilm, och supernatural.
Men jag undrar mest vad Damon Lindelof röker, då allt han gör är så superweird! Om det hade varit en bok jag läste skulle jag göra det förbjudna och börjat bläddra framåt i boken för att få veta vad liksom det här med sekten/erna och cigarettrökandet handlar om. Får man någonsin veta?Jag är road av att det är så himla mysko men just nu, efter sex avsnitt med piloten, så VILL JAG VEEEETAAAA!!!
![]()
Wtf!"Får man någonsin veta?" Jag tänker inte avslöja några detaljer alls utan det här är ett strikt ja/nej svar, lägger det i spoiler ändå så får du avgöra själv
Nej man får aldrig några svar, allt är fritt för tolkning även vid slutet