Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bättre eller sämre än 2:an? För jag gillade första men 2:an var
John Wick 3: Parabellum får 2/5. Den har ingen handling egentligen utan John Wick har ihjäl det mesta. För genren är den bra och det är verkligen inte det värsta jag sett. Ibland vill jag ha hjärndöd action och det är en perfekt beskrivning av den.
Bättre eller sämre än 2:an? För jag gillade första men 2:an var![]()
Ah då kanske jag skippar den fram tills dess att jag vill ha nå heldöd action.Samma nivå skulle jag säga. Den första var helst klart bäst.
Ah då kanske jag skippar den fram tills dess att jag vill ha nå heldöd action.
Var går Good Omens?Jag har också sett hela säsongen av Good omens och tyckte också den var bra! Jag insåg ännu mer när jag väl såg den att jag verkligen inte mindes något alls ifrån boken utöver ett par namn och så men det var nog lika bra.
Välgjort och väldigt rolig, inget att klaga på
Har också sett första avsnittet av Swamp thing. Den har legat på min "kommande saker jag vill se"-lista i ja.. ett par år tror jag? Det var först et par veckor innan release som jag fick reda på att den faktiskt är baserad på karaktären från DC comics så där svalnade intresset ganska omgående.. piloten har dock 9.1(!!) på imdb så tänkte att jag ger det en chans ändå.
Snygga effekter, väldigt mysig body horror för de som gillar sådant! Otroligt starka Cronenberg-vibbar. Själva storyn kändes dock lite förutsägbar. Jag tror jag blev lite irriterad då jag såg Hot zone för ett tag sedan, en serie som var väldigt noggrann och verklighetstrogen när det kom till hur vi hanterar dödliga virus osv. Här var det lite hipp som happ och verkade tas väldigt lätt på det hela så blev orimligt störd på hur de inte ens hade handskar när de står brevid och tar i någon som har en dödlig, för människan okänd sjukdom som verkar smitta.
I alla fall... klart godkänd! Fick lite känslan av att det kan gå utför efter detta men ska fortsätta kolla så får vi se.
Jag tröttnade innan säsong 2 var slut. Ändå är jag dum nog att hysa (säkert fåfängt) hopp om säsong 3.Och i morgon börjar HBO streama s3 av The handmaid’s tale. Är fullt nöjd med beslutet att inte titta.
Amazon instant video, så amazon prime antar jag? eller via torrentVar går Good Omens?
Jag gillade verkligen inte säsong 2 så för mig är det lätt att låta bli trean.Jag tröttnade innan säsong 2 var slut. Ändå är jag dum nog att hysa (säkert fåfängt) hopp om säsong 3.
Tack för tipset om podden, började lyssna idag på väg till jobbet. Litet intressant att Mazin berättar att de lagt sig vinn om att göra miljöer, kläder m m så autentiska som möjligt för att ffa höja trovärdigheten och ärligheten, men menar att språkbiten är sekundär eftersom det i första hand handlar om innehållet i kommunikationen, och att tittarna förhoppningsvis glömmer språket nästan omgående.Har också lyssnat på podden efter varje avsnitt, extra intressant att höra hur tankarna gått kring produktionen, lite mer bakgrundsinfo och förklaringar varför vissa scener gjorts på det ena eller andra sättet.
Den var riktigt dålig!Jag gillade verkligen inte säsong 2 så för mig är det lätt att låta bli trean.
Det var till min förvåning onsdag när jag vaknade i dag, inte torsdag. Alltså hade jag fel i förra inlägget, det är i morgon det börjar.
Våld? Nej, den handlar förstås om olyckan. Det är inget våld, men fruktansvärt obehagligt.Är den väldigt läskig, den här Chernobyl? Hemsk förstår jag att den är, men är det mycket våld och spänning?
MVH Lille Skutt
Ja det förstår jag naturligtvis, men man vet aldrig med dagens producenter... *suckar djupt och skakar på huvudet*Våld? Nej, den handlar förstås om olyckan. Det är inget våld, men fruktansvärt obehagligt.
Ja! Så påfallande långt från boken som ju bara säsong 1 byggde på. I slutet av tvåan kändes det dessutom som att nu blir nästa säsong mer actionbetonad, typ Junes fight mot Gilead. Det är jag inte intresserad av. Inte heller av låååånga tagningar av hennes lidande ansikte, jag hann tyvärr bli väldigt trött på Elisabeth Moss.Den var riktigt dålig!