Snurrfian
Moderator
Det är nog dags att kalka av bryggaren! Det brukar hjälpa!Vad hände? Jag hällde precis som vanligt motsvarande en full kopp vatten i kaffebryggaren och ut kommer drygt en halv kopp kaffe.
Visa bifogad fil 16130
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är nog dags att kalka av bryggaren! Det brukar hjälpa!Vad hände? Jag hällde precis som vanligt motsvarande en full kopp vatten i kaffebryggaren och ut kommer drygt en halv kopp kaffe.
Visa bifogad fil 16130
Han stärker sitt varumärke innan han lägger avZlatan verkar ha dåligt med pengar, han är med i varenda reklamfilm
Jag tycker ju apoteket ska sälja medicin och inte hår styling från Zlatan känns som att det är mer smink och nagellack än vad det är medicin när man kommer in Snart börjar de väl sälja hårfärg ocksåHan stärker sitt varumärke innan han lägger av
De måste kanske bredda sig för att vara konkurrenskraftiga mot andra. Ungefär som mackar som säljer annat än bensin för att göra mer än precis gå runt.Jag tycker ju apoteket ska sälja medicin och inte hår styling från Zlatan känns som att det är mer smink och nagellack än vad det är medicin när man kommer in Snart börjar de väl sälja hårfärg också
Jo men det känns lite konstigt när man kommer och ska ha medicin och "nej den har vi tyvärr inte hemma den får inte plats" och så är halva affären full med smink och man får vara utan medicinDe måste kanske bredda sig för att vara konkurrenskraftiga mot andra. Ungefär som mackar som säljer annat än bensin för att göra mer än precis gå runt.
Det håller jag med om. Eller när de inte har just den utskrivna medicinen men något liknande men att man då får kontakta sin läkare som får skriva nytt receptJo men det känns lite konstigt när man kommer och ska ha medicin och "nej den har vi tyvärr inte hemma den får inte plats" och så är halva affären full med smink och man får vara utan medicin
Men ja jag förstår att de också behöver gå med vinst dock så är det surt värre när man verkligen behöver något för det känns som om apoteken har ett betydligt smalare sortiment av medicin nuförtiden
Jo men det känns lite konstigt när man kommer och ska ha medicin och "nej den har vi tyvärr inte hemma den får inte plats" och så är halva affären full med smink och man får vara utan medicin
Men ja jag förstår att de också behöver gå med vinst dock så är det surt värre när man verkligen behöver något för det känns som om apoteken har ett betydligt smalare sortiment av medicin nuförtiden
Det man ska vara medveten om är att det finns en ohygglig mängd olika mediciner och att läkemedelsverket ständigt ändrar vilken medicin som de anser är billigast och den som ska lämnas ut, det gör att apoteken måste hålla ner på antalet för helt plötsligt så kan det vara så att den medicinen ska bytas ut mot en annan. Är det samma verksamma substans så ska de kunna byta utan ett nytt recept.Det håller jag med om. Eller när de inte har just den utskrivna medicinen men något liknande men att man då får kontakta sin läkare som får skriva nytt recept
Det håller jag med om. Eller när de inte har just den utskrivna medicinen men något liknande men att man då får kontakta sin läkare som får skriva nytt recept
Vi har flera apotek i lilla staden. Överlag tycker jag att de har riktigt bra sortiment. Om man får något väldigt udda utskrivet eller något helt nytt tar det ett par dagar att få hem men aldrig att ja varit med om att det inte funnits "vanliga" mediciner hemma?Jo men det känns lite konstigt när man kommer och ska ha medicin och "nej den har vi tyvärr inte hemma den får inte plats" och så är halva affären full med smink och man får vara utan medicin
Det man ska vara medveten om är att det finns en ohygglig mängd olika mediciner och att läkemedelsverket ständigt ändrar vilken medicin som de anser är billigast och den som ska lämnas ut, det gör att apoteken måste hålla ner på antalet för helt plötsligt så kan det vara så att den medicinen ska bytas ut mot en annan.
Apoteken är inte nöjd kan man väl säga. Nu kommer jag inte ihåg intervallet, men det kollas med jämna mellanrum vilket bolag som erbjuder den billigaste varianten, det vet bolagen om, alltså sänks priserna på vissa grejer och höjs på andra. Sen visar det sig att effekten inte alla gånger är exakt lika, ett nytt läkemedel utses osv. Företagen vill sälja in "sin" medicin på marknaden så att folk ska välja den före den som är billigare, men då måste de ta sig in så att de syns. Fri marknad kan vara bra men det kan även ställa till problem.Det där verkar ju både opraktiskt och omständigt faktiskt Och anser vara billigast
Se på Fotbolls VMNu måste jag ta itu med motion och vikt. Någon som kan rekommendera en bra, kaloriförbrännande motion som inte är a) gång/joggning, b) simmning, c) cykling? Och d) kan utföras i hemmet.
Nej?Tjohoo! Min diabetesläkare ringde just. Ner från 84 till 68! Inte legat så lågt på ett bra tag - nu vill han att jag ska sikta mot 60. Aldrig nöjd är han . Nya långsamverkade insulinet som jag tar har uppenbarligen givit effekt, liksom att jag dragit ner på de snabba kolhydraterna en del. Nu måste jag ta itu med motion och vikt. Någon som kan rekommendera en bra, kaloriförbrännande motion som inte är a) gång/joggning, b) simmning, c) cykling? Och d) kan utföras i hemmet.
Nej?
Om du inte vill fuldansa eller hoppa hopprep flera timmar typ