Vad pysslar vi med ?Del XC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just ja, tåget till Göteborg blev allt som allt 20 min sen. Hann dock i god tid till Sahlgrenska, så pass att jag ändå kunde få komma in 20 min före utsatt tid. Var på fastande mage så tänkte köpa mig en smörgås på subway men hade då två alternativ.
Köpa en smörgås och ta nästa tåg (14.45 någonting) eller strunta i det och ta första tåget och äta hemma (det tåget gick 12:45). Valde att ta det första tåget. Åt strax efter 14.30.

Något som är positivt är väl att jag vägde inte alls som jag trodde utan hade trott jag vägde 20 kilo mer. Något positivt antar jag :p

Äntligen hemma! Har knappt sovit på några dygn och är så vansinnigt trött. Såg på FB att det var 3 år sen min hund dog och började grina. Den hunden var speciell för mig. Men att jag reagerar så här starkt måste vara för att jag är så slut. Tårarna bara rinner utan hejd.
Så nu tar jag en nap när jag sansat mig och imorgon tar jag ledigt.
:heart:heart

Fick precis veta svågern ligger inlagd på sjukhus med näthinneavlossning och ska opereras i morgon. Han som har planerat långsegling i sommar.

När jag kom in i garaget idag hörde jag sädesärlor kvittra men kunde inte hitta någon .För det har hänt att fåglar flugit in och jag har ett långt metspö så jag jagar ut dom med .Öppnade dörren och en sädesärla sprang fram och tillbaka utanför och den inne svarade hela tiden då hon ropade .Letade överallt men tyckte det kom från traktorn vi körde in dagen innan som vi skulle dela på och byta koppling men som tur var så hade vi inte skruvat sönder den så mycket .För tillslut hittade jag vart skrikandet kom från .Det var ett bo med fyra ungar under hytten .Så det var bara att backa ut traktorn igen så ungarna får mat och reparationen får vänta tills dom lämnat boet .För både jag och mekanikern tyckte synd om dom små liven så vi räddade dom och nu matas dom hela tiden och det är ett jäkla kvitter utanför verkstaden .Man har blivit alldeles för blödig på äldre dagar

Nu har dottern slutat nia och sonen sexan, älskade små troll, hur blev de så här stora? :heart Mamma har rullat vidare till stugan, vi åker upp över dagen i morgon och bär ut grejer, hon tjatar fortfarande om var hon ska göra av böckerna, jag påpekar att böckerna inte är ett problem utan allt annat som står framför bokhyllan. :meh: "men det är ju nästan ingenting" Hm vi får väl se imorgon. :cautious:

Bättre PR? Påminner om när jag bodde hos Bollnäs Bostäder, tre olika kärl i köket för sortering, sedan slängs allting i samma container :meh: Helt meningslöst men antar att de kan peka på att de sopsorterar.
Så är det inte här .Vi har massor med olika kärl att slänga olika saker i som är sorterat utställda på många platser i kommunen som alltid är öppna

När jag kom in i garaget idag hörde jag sädesärlor kvittra men kunde inte hitta någon .För det har hänt att fåglar flugit in och jag har ett långt metspö så jag jagar ut dom med .Öppnade dörren och en sädesärla sprang fram och tillbaka utanför och den inne svarade hela tiden då hon ropade .Letade överallt men tyckte det kom från traktorn vi körde in dagen innan som vi skulle dela på och byta koppling men som tur var så hade vi inte skruvat sönder den så mycket .För tillslut hittade jag vart skrikandet kom från .Det var ett bo med fyra ungar under hytten .Så det var bara att backa ut traktorn igen så ungarna får mat och reparationen får vänta tills dom lämnat boet .För både jag och mekanikern tyckte synd om dom små liven så vi räddade dom och nu matas dom hela tiden och det är ett jäkla kvitter utanför verkstaden .Man har blivit alldeles för blödig på äldre dagar

:heart

Precis haft ett allvarligt samtal med herr sambo. Han är redan orolig inför vintern och eldningen.. Så orolig att han vill flytta.. Jag trivs och vill inte in till stan igen. Så mitt förslag var att flytta isär (vilket ingen av oss egentligen vill). Hoppas han kommer över sin oro och kan se hur underbart det är härute. Jag vet inte hur vi ska lösa det här annars...

Fick ett brev från kirurgkliniken att jag var uppsatt på väntelistan och jag rekommenderades att äta Modifast .Någon som ätit det ?

Ska fixa lite matlådor sedan gå ut och städa lite där sågen och klyven har stått .Vila lite sedan iväg på jobb igen .Kan nog bli lite mer städning ikväll då mellanstadiet har varit på badet halva dagen och i morgon kommer högstadiet dit .Måste stöta på bossen att han fixar någon som jobbar helg .Kan ta helgen som kommer men sedan får han sitta där själv om han inte fixar ersättare

Varför åt du en myra

Äta myror O_o
visst kittlar dödskönt i kistan :D
Jag har förstått att insekter är den nya proteinkällan men inte hört någon som börjat anamma det, förrän nu. :p
Fire ants är tametusan värst, huuuu :wtf::wtf:

LOL ... nar man har "en shitload" av myror som bara finns och kommer nar det ar nagot gott framme, men haller sig undan annars bara hander det :eek: Man sitter framfor datorn, tillexempel, och stracker fram handen efter godiset/korsbaren/smorgasen bredvid och DAR ar det da en, eller flera, myror som inmundigas innan man hinner se dem. :cautious: :p

Well @Oldie , fire ants are in a different league. :nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
13 14 15
Svar
298
· Visningar
7 006
Senast: Sleepan
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 546
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar