Vad pysslar vi med ?Del XC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och väntar på att katten ska bli klar. Skönt att jag kan vänta. Kom in kl elva. Kan ta hem henne halv ett. Fick vara med under röntgen menbBlev utslängd under operationen.

Hon ska dra en FORL tand. Urin och blodprov plus vaccination. Suck blir dyrt men det är det värt. Berättade om hennes sura bitighet. Men eftersom hon just nu är gosig och glad är det svårt att veta om något är fel. Kommer det tillbaka får jag åka in igen.

Edit: Hemma, sköterskan kom ut lite i tolv, hon har fått spruta för att vakna och jag har gjort i ordning en mjuk kattsäng med värmedyna och fleece under och över eftersom hon fryser. Hon envisas med att försöka vingla iväg men jag tror jag har fått henne att slappna av nu. Metacam ska hämtas ut i eftermiddag så snart vet har tid att skriva ut det. Men ska kolla, tror jag har ett gammalt recept jag kan ta ut nu. Imorgon ringer jag för att kolla blod/urin. Är hemma tills hon känns helt okej igen och är vaken och alert. Ingen mat förrän hon är helt återställd men vatten om ett tag.

Vet inte varför men nu är jag plötsligt helt gråtfärdig.

Fyller vatten till hästarna. Ska ringa några viktiga samtal sen och efter det pyssla lite i trädgården och ikväll rida två och en lektion.
Tänkte även laga lite olika rätter för att sedan kunna frysa in. Alla matlådor är slut så det skulle verkligen behövas.

Sitter och väntar på att katten ska bli klar. Skönt att jag kan vänta. Kom in kl elva. Kan ta hem henne halv ett. Fick vara med under röntgen menbBlev utslängd under operationen.

Hon ska dra en FORL tand. Urin och blodprov plus vaccination. Suck blir dyrt men det är det värt. Berättade om hennes sura bitighet. Men eftersom hon just nu är gosig och glad är det svårt att veta om något är fel. Kommer det tillbaka får jag åka in igen.

Edit: Hemma, sköterskan kom ut lite i tolv, hon har fått spruta för att vakna och jag har gjort i ordning en mjuk kattsäng med värmedyna och fleece under och över eftersom hon fryser. Hon envisas med att försöka vingla iväg men jag tror jag har fått henne att slappna av nu. Metacam ska hämtas ut i eftermiddag så snart vet har tid att skriva ut det. Men ska kolla, tror jag har ett gammalt recept jag kan ta ut nu. Imorgon ringer jag för att kolla blod/urin. Är hemma tills hon känns helt okej igen och är vaken och alert. Ingen mat förrän hon är helt återställd men vatten om ett tag.

Vet inte varför men nu är jag plötsligt helt gråtfärdig.
Vad tror du att bitigheten beror på? Att det är tanden?
Kanske för att du varit orolig och nu släpper spänningar och därför börjar du gråta. Det ger nog med sig :) :heart

Vad tror du att bitigheten beror på? Att det är tanden?
Kanske för att du varit orolig och nu släpper spänningar och därför börjar du gråta. Det ger nog med sig :):heart

Jag vet inte, trodde att det kunde vara tanden men hon har varit 'som vanligt' i nästan två veckor och logiskt borde hon fortsatt om hon haft tandvärk. Svårt att förklara det för vet och för honom att göra någonting eftersom hon inte reagerade nu.

Goset mitt, vägrar kattsäng utan ska vingla runt och försöka hoppa upp på datorn, så jag fick hjälpa henne upp. Nu ligger hon med nosen mot datorn och är fortfarande groggy. Jag är rädd att hon ska trilla ner men jäklar vad envis hon är. :meh:

Det är nog spänningen som släppt ja. Nu ska jag bara få svar på blod/urin imorgon sedan kan jag slappna av ordentligt.

Sätter inte min fot där om det inte är absolut urakut :wtf: Kan ju jämföras med varje gång vi åker förbi en Max-restaurang utbrister dottern på fyra år "MMMMMM stopp stoooooopp! Äta där!" :o:rofl: Så ofta äter vi inte hamburgare, men tydligen tillräckligt ofta :D

Deras cheeseburgare utan kött är god, fast min man kallar det en varm ostmacka. :o Men bättre att stödja Max, såg idag att Donken inte ens verkar sortera plast! :rage:

Deras cheeseburgare utan kött är god, fast min man kallar det en varm ostmacka. :o Men bättre att stödja Max, såg idag att Donken inte ens verkar sortera plast! :rage:
Förvånar mig inte ett dugg, jag har en god vän som varit restaurangchef i många år på Donken, det som sorterades inne i restaurangen slängdes i samma container i svarta sopsäckar på baksidan. Det gjorde ju inte mig mer sugen på att gå dit. Mycket av köttet som kom var helt omärkt och när min vän undrade varifrån det kom var svaret att det hade högre instans koll på så det var inget att bry sig om... :yuck:

Förvånar mig inte ett dugg, jag har en god vän som varit restaurangchef i många år på Donken, det som sorterades inne i restaurangen slängdes i samma container i svarta sopsäckar på baksidan. Det gjorde ju inte mig mer sugen på att gå dit. Mycket av köttet som kom var helt omärkt och när min vän undrade varifrån det kom var svaret att det hade högre instans koll på så det var inget att bry sig om... :yuck:

Fy, får börja bojkotta dem.

Menar du att sorteringen inne ändå bara slängs i samma säckar?
Inte muggar var för sig och maten varför sig och det andra var för sig utan allt i samma?
Varför då öht sortera från början?

Inte muggar var för sig och maten varför sig och det andra var för sig utan allt i samma?
Ja precis vad jag menar. På den restaurang som min vän jobbade på. Det ser ju bra ut utåt... vännen jobbar sen flera år inte kvar där, så de kan ha skärpt sig (hoppas jag).

Bättre PR? Påminner om när jag bodde hos Bollnäs Bostäder, tre olika kärl i köket för sortering, sedan slängs allting i samma container :meh: Helt meningslöst men antar att de kan peka på att de sopsorterar.

Äntligen hemma! Har knappt sovit på några dygn och är så vansinnigt trött. Såg på FB att det var 3 år sen min hund dog och började grina. Den hunden var speciell för mig. Men att jag reagerar så här starkt måste vara för att jag är så slut. Tårarna bara rinner utan hejd.
Så nu tar jag en nap när jag sansat mig och imorgon tar jag ledigt.

Äntligen hemma! Har knappt sovit på några dygn och är så vansinnigt trött. Såg på FB att det var 3 år sen min hund dog och började grina. Den hunden var speciell för mig. Men att jag reagerar så här starkt måste vara för att jag är så slut. Tårarna bara rinner utan hejd.
Så nu tar jag en nap när jag sansat mig och imorgon tar jag ledigt.

:heart Hoppas du mår bättre snart.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
13 14 15
Svar
298
· Visningar
6 995
Senast: Sleepan
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 545
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30