Vad pysslar vi med ?Del XC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hmm, himmeln är mörkblå och det börjar just åska. Känns som regnet är på väg igen. Får se hur mycket det blir idag.

Det beror nog på. Sitter de i en vägg går det nog inte att flytta.
Alltså, det verkar vara en hel vetenskap så min tanke är att det kanske är bäst att låta dem vara och hoppas på att det stämmer att bin inte gör någon skada på fastigheter:
https://www.anticimex.com/sv-SE/skadedjursproblem/identifiera-skadedjur/-bin/

Vi hade en stor bi kolloni i en vagg i en skola jag jobbade pa. Skolan fick utrymmas nar de tog ner en bit av ytterpanelen for att komma at bina och flytta dem. Om det ar honungsbin blir det inte alltid bra att bara spruta dem heller ifall det ar mycket honung sa ar den fuktig och ligger kvar och lockar andra skadeinsekter nar bina inte ar dar for att forsvara sitt bo.

Spindelpopulationen i Sverige kommer att minska och biologer grubbla över okänd orsak.

Bara de inte borjar kolla pa Buke och lar sig vilka som star bakom den minskningen :nailbiting:

:wtf: Städat köket och hallen och nu rinner svetten, men det blev bättre åtminstone! :D Make och son på väg till golfbanan, dotter och kompis är och badar och när de kommer hem ska vi äta tacos, maken och sonen får äta rester när de väl kommer hem igen. :D

Jag tror att det kallas regn?! på balkongkanten är det typ 5 droppar/sida. :rofl::nailbiting:
(grannarna ovanför är inte hemma.)

Dom hotade med 0, 6mm förut men det försvann, nu står det 1,1 och lite till så några droppar borde ju komma faktiskt.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 536
Senast: Kakis
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
88 89 90
Svar
1 789
· Visningar
48 312
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2