Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har gått loss med mässingsprayen, sprayat vinställ och nu handtag till byrå. Måste lägga band på mig så jag inte råkar spraya allt jag äger :cautious::laugh:

Har sålt ACn som jag köpte häromdagen. Fick en fulhetskris av den. Den störde mitt estetiska sinne. Svettas hellre än tvingas ha den i rummet. Helvetesvandringen var alltså förgäves men försöker intala mig själv att jag iaf brände ett antal kalorier :rofl:

Hmm, sovrummet ligger mot öster - tror jag det är - så skuggigt just nu. 22 ute och 21 inne med en liten sval vind. Helt perfekt. Så här får det gärna vara resten av dagen. Men vet att jag får betala dyrt i em när solen gassar som värst. Grävde fram en gammal kaftan som jag köpte i Kenya för en herrans massa år sedan. Perfekt för sånt här väder. :up:

41608364135_291af095e7_n.jpg

Hmm, sovrummet ligger mot öster - tror jag det är - så skuggigt just nu. 22 ute och 21 inne med en liten sval vind. Helt perfekt. Så här får det gärna vara resten av dagen. Men vet att jag får betala dyrt i em när solen gassar som värst. Grävde fram en gammal kaftan som jag köpte i Kenya för en herrans massa år sedan. Perfekt för sånt här väder. :up:

41608364135_291af095e7_n.jpg

Jag har inte tagit mig ur min sidenmorgonrock ännu :angel:

Och nu kollar jag maratonkartan för att slippa bli fast i mitt eget kvarter som för ngt år sedan :p

För några år sedan så skulle jag och min syster och kolla på systerdotterns gymnastiktävling på Lidingö - de bor i Nacka. Hade bara glömt att det var Stockholm Maraton. Det tog oss 5 timmar och att krypa genom Liljanskogen i nästan två efter att vi varit runt och snurrat på Östermalm innan vi kom fram till Lidingö. Tillbaka gick det på en halvtimme, max.

För några år sedan så skulle jag och min syster och kolla på systerdotterns gymnastiktävling på Lidingö - de bor i Nacka. Hade bara glömt att det var Stockholm Maraton. Det tog oss 5 timmar och att krypa genom Liljanskogen i nästan två efter att vi varit runt och snurrat på Östermalm innan vi kom fram till Lidingö. Tillbaka gick det på en halvtimme, max.

I know det är kaos.. man måste färdas under jord. Jag måste till och med gå ner vid tunnelbanan och upp på andra sidan för att korsa vägar. Har man inte koll på såna knep blir man helt fast. För ngt år sedan blev vi fast i parken och eftersom vi vinat en del skulle min kompis dra en liten drill och jag ville som en god vän "skyla" henne så ställde mig lite snyggt framför. Tyvärr var det nedförsbacke så hon kissade på mina nya Acneskor för 7 lax. Enda fördelen med detta är att jag fortfarande har en hållhake på henne för denna händelse :rofl:

Fast det är ju inte brist på vatten utan att maskinerna håller inte för att pumpa ut den mängden vatten som går åt.
Ja och om folk inte besinnar sig dagtid blir det ju brist på vatten, dom hinner inte tillverka nytt =det finns inget nytt att få. Det räknas väl som brist kan jag tycka, även om det inte är brist på det sättet att bassängen är tom.

Hästarna är longerade och vi har satt lite staket (plaststolp och tråd) så hästarna får mer bete.
Dör värmedöden och behöver sätta mig i bilen utan ac för att åka och hämta ut paket. Blä!

Först frukost dock, börjar bli lite hungrig nu.

På väg hem från stallet och tåget är fullt med folk ska gå på kapplöpning på min ort. Jag hade också tänkt gå men de flesta verkar redan rätt berusade så känner mig mindre sugen nu.

Red lektion idag och fick en massa bra hjälp från min tränare. Min lilla häst var verkligen toppen! Förutom absolut första långsidan i skritt när han skyggade för någonting och jag trillade av. Nu har jag ett rätt ömt och blått finger.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
774
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
64 65 66
Svar
1 313
· Visningar
62 185
Senast: MJLee
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
2 528
Senast: Lilla
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 227
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar